۹۰ درصد مبتلایان به سرطان ریه افراد سیگاری هستند



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی ,سرطان ریه

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹۰ درصد مبتلایان به سرطان ریه را افراد سیگاری و مصرف‌کننده مواد دخانی تشکیل می‌دهد.

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در نشست خبری روز جهانی مبارزه با دخانیات اظهار داشت: وزارت بهداشت در جهت کنترل مصرف مواد دخانی شش استراتژی را دنبال می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش مالیات بر مواد دخانی در برنامه ششم دیده شده است، تأکید کرد: متأسفانه در این موضوع توفیق زیادی نداشته‌ایم.

 

سیاری از دخانیات به عنوان شایع‌ترین علت مرگ قابل پیشگیری نام برد و افزود: سرطان ریه شایع‌ترین عامل ابتلا به سرطان ریه است.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۹۰ درصد افراد مبتلا به سرطان ریه را کسانی تشکیل می‌دهند که مواد دخانی مصرف می‌کنند، اظهار داشت: در موضوع عوارض مصرف مواد دخانی بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که عوارض استعمال مواد دخانی نه تنها فرد مصرف‌کننده را تهدید می‌کند بلکه اطرافیان او نیز در خطر استنشاق دود مواد دخانی قرار دارند.

 

وی با عنوان این مطلب که نمایش زنان سیگاری در فیلم‌های سینمایی به شدت افزایش یافته است، گفت: آنچه را که در فیلم‌ها ما از هنرپیشه‌ها و بازیگران شاهد هستیم این است که مصرف سیگار در زنان بازیگر ۴ برابر و در مردان ۲ برابر افزایش یافته است.

 

سیاری تأکید کرد: آغاز مصرف دخانیات در دوره نوجوانی عمر فرد را ۲۰ تا ۳۰ سال کاهش می‌دهد.

 

همچنین دکتر ثمین صدیق نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران نیز در این نشست خبری گفت: از هر ۷ میلیون نفر در جهان یک نفر در معرض دود سیگار هستند.

 

وی گفت: اگر مالیات بر مواد دخانی تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کند ۸ درصد از میزان مصرف دخانیات کاسته می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------