ورزش از پیر شدن مغز محافظت می کند



  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,ورزش

ورزش از مغز افراد سالمند در مقابل آلزایمر و سایر انواع زوال عقل محافظت می کند.

  به گزارش مهر، محققان با بررسی مطالعات قبل تایید کردند که فعال بودن با احتمال کمتر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. آنها همچنین دریافتند افرادی که درحال حاضر بیمار هستند هم از فواید ورزش بهره می گیرند. به گفته این محققان، افراد بزرگسالی که به لحاظ فیزیکی فعال هستند فعالیت روزانه، شناخت و تعادل بهبودیافته ای را تجربه می کنند.

 

کاتلین مارتین گینس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، در این باره می گوید: «از آنجائیکه هیچ درمانی درحال حاضر برای آلزایمر وجود ندارد ضرورت دارد که اقداماتی در راستای کاهش خطر ابتلا به این بیماری و کمک به کنترل علائم آن صورت گیرد.»

 

محققان این تیم، داده های بیش از ۱۵۰ مقاله تحقیقاتی را در مورد نحوه تاثیر ورزش بر آلزایمر بررسی کردند.

 

گینس در این باره می گوید: «بعد از ارزیابی تمامی تحقیقات موجود، تیم ما تایید کرد که فعالیت فیزیکی یک اقدام عملی، مقرون به صرفه و قابل دسترس هم در پیشگیری و هم در مدیریت بیماری آلزایمر و سایر موارد زوال عقل است.»

 

به گفته محققان، بیماری آلزایمر فقط یکی از موارد زوال عقل و شایع ترین نوع آن محسوب می شود و سایر انواع زوال عقل، بیماری پارکینسون و بیماری هانتینگتون است.

 

محققان براین باورند ورزش نقش حفاظتی داشته و از اتصالات قدیمی شبکه مغز محافظت کرده و با ایجاد اتصالات جدید، موجب حفظ شناخت سالم می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------