ارتباط دیابت و وجود باکتری تهاجمی در روده



  اخبار پزشکی ,خبرهای   پزشکی ,دیابت

در حالی که عوامل ژنتیکی و زیست محیطی نظیر رژیم غذایی هر دو در دیابت نوع ۲ نقش دارند، اما هنوز دلیل دقیق این بیماری نامعلوم است.

 به گزارش مهر، تحقیق جدید نشان می دهد ممکن است این مشکل مزمن با باکتری های حمله کننده به غشاء مخاطی داخل روده مرتبط باشد.

 

محققان به بررسی این مسئله پرداختند که ایا باکتری های تهاجمی در اپیتلیوم، پوشش سلولی مخاط درونی دستگاه گوارش، موجب افزایش التهاب می شود و با میزان برخورد بدن با انسولین تداخل می یابد. این وضعیت می تواند منجر به بیماری های متابولیکی نظیر دیابت نوع۲ شود.

 

محققان نمونه های کولونوسکوپی بیماران را جمع آوری کرده و پی بردند که دیابت با باکتری های نفوذکننده به غشاء مخاطی مرتبط است. مطالعه بر روی ۴۲ شرکت کننده حداقل ۲۱ ساله که مبتلا به دیابت بودند اما هیچ مشکل دیگری در زمینه سلامت نداشتند، انجام شد.

 

مطالعه قبلی هم نشان داده بود که تغییر در باکتری ها با طیف وسیعی از بیماری ها نظیر دیابت نوع۲ مرتبط است، اما مکانیسم آن همچنان ناشناخته باقی مانده بود.

 

اندرو گویرتز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعات بر روی مدل موش ها نشان داده است که چگونه باکتری ها به اپیتلیوم حمله کرده و موجب بروز التهاب می شوند.»

 

محققان بعد از بررسی نمونه ها دریافتند «تجاوز میکروبی» با میزان غیرعادی قندخون در افراد مرتبط است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------