دولت موظف به حمايت از مشاغل خانگي شد



 

دولت موظف به حمايت از مشاغل خانگي شد

 

در بررسي جزييات طرح ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي مقرر شد:

دولت موظف به حمايت از مشاغل خانگي شد


منظور از مشاغل خانگي يا كسب و كار خانگي آن دسته دار فعاليتهاي است كه با تصويب ستاد ماده 3 توسط عضو يا اعضا خانواده در فضاي مسكوني در قالب يك طرح كسب و كار بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحدهاي مسكوني همجوار شكل مي‌گيرد.

ایلنا: مجلس در بررسي جزييات طرح ساماندهي و حمايت از مشاغل دولت را موظف به ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي كردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز به بررسي جزييات طرح ساماندهي و حمايت از مشاغل خانگي پرداختند كه روز گذشته كليات آن در جلسه علني مجلس به تصويب رسيده بود.
براين اساس، مجلس دولت را موظف كرد تا با توجه به سند چشم انداز بيست ساله مشاغل خانگي را مطابق اين قانون ساماندهي و حمايت نمايد تا زمينه ايجاد اشتغال براي اين گونه متقاضيان فراهم گردد.
همچنين منظور از مشاغل خانگي يا كسب و كار خانگي آن دسته دار فعاليتهاي است كه با تصويب ستاد ماده 3 توسط عضو يا اعضا خانواده در فضاي مسكوني در قالب يك طرح كسب و كار بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحدهاي مسكوني همجوار شكل مي‌گيرد و منجر به توليد خدمات و يا كالاي قابل عرضه به بازار خارج از محيط مسكوني مي‌گردد.
گفتني است شاغلين كسب و كار خانگي براي كسب منافع به انجام فعاليت، به صورت كار مزدي براي كارفرماي خارج از محيط مسكوني و انجام فعاليت مستقل اعم از تامين مواد اوليه تا عرضه محصول به خارج ازمحيط مسكوني و انجام فعاليت به صورت تعادلي، اتحاديه و يا مشاركت يا بنگاه‌هاي بالادستي تامين‌كننده مواد اوليه و عرضه محصول آنان در بازار ترجيحا به صورت كسب و كار خوشه‌اي مي‌پردازند./خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایلنا)

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------