آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مازنی: نمی توان به بهانه امنیت ملی آزادی را از بین برد



اخبار,اخبار سیاسی,احمد مازنی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توازن منطقی بین استقلال، آزادی و عدالت گفت: ما نمی توانیم بخاطر امنیت کشور نسبت به آزادی بی تفاوت باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مازنی روز شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار داشت: از سال 1285 شمسی دغدغه ایران استقلال، آزادی و برابری بود و در سال 1907 بر اساس قراردادی که در سن پترزبورگ امضا شد ایران به سه منطقه تحت تسلط انگلیس، روس و بی طرف تقسیم شد و در چنین فضایی آزادی به مسلخ و استقلال نیز به محاق رفت.

 

وی ادامه داد: البته ما همواره با عوامل داخلی و خارجی استبداد مواجه بودیم که با به توپ بستن مجلس و کودتای 28 مرداد آزادی، استقلال و عدالت هر سه به محاق رفتند.

 

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: سال ها بعد معمار کبیر انقلاب این سه اصل را شعار خود قرار دادند که البته هدف استقلال محقق شد و به سلطه ربع قرن استعمار پایان دادند و زمینه آزادی هم با همه پرسی قانون اساسی فراهم شد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در اول انقلاب زمینه آزادی بیان بهتر بود ،گفت: در صدا و سیمای آن زمان شهید بهشتی در کنار نورالدین کیانوری در فضایی مسالمت آمیز با همدیگر بحث می کردند که بعدها با شروع جنگ تحمیلی اولویت اول کشور جنگ بود.

 

حجت الاسلام مازنی ادامه داد: در دوم خرداد 1376 نیز فضایی فراهم شد که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان حماسه یاد کردند و ملت ایران منادی گفت و گوی تمدن ها در سطح بین الملل شد و در داخل کشور نیز احزاب و روزنامه ها وارد عمل شدند.

 

وی با بیان اینکه با نادیده گرفتن توسعه سیاسی، آنارشیسم افراطی و پوپولیسم به وجود می آید، گفت: ما هشت سال دوره سیاه پوپولیسم را دیدیم.

 

حجت الاسللام مازنی با تاکید بر اینکه همه باید پاسخگوی کارهای کرده و نکرده مان باشیم، افزود: ما باید از دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی عبرت بگیریم و ببینیم اکنون در کجا قرار داریم.

 

وی با اشاره به طرح محدودیت پیام رسان ها و فضای مجازی گفت: نمی توان به بهانه امنیت ملی آزادی را از بین برد و باید بین آنها توازن منطقی ایجاد کنیم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فصل اول قانون اساسی مبنی بر اینکه هیچ گاه آزادی را نمی توان فدای استقلال و استقلال را فدای عدالت کرد، اظهار داشت: ما یا نباید تشکیل حکومت می دادیم و اگر داده ایم باید در داخل همین سازمان ملل و شورای امنیت آن کارمان را پیش ببریم.

 

حجت الاسلام مازنی افزود: افتخار می کنیم که گفت و گو کردیم و حاصل گفت و گوی ما به امضای اعضای شورای امنیت هم رسید و اینکه آمریکا به زیر مذاکرات زد، نشان داد که ملت ایران اهل گفت و گو است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید تعامل منطقی با نظام بین الملل داشته باشیم، گفت: همه باید احساس مسئولیت کنیم و راه حل نهایی رفع مشکلات داخلی کشور، گفت و گوی ملی است.

 

حجت الاسلام مازنی، گفت و گو را راهی برای کشف حقیقت توصیف کرد و افزود: نتیجه گفت و گو یا منجر به اجماع و یا واگرایی می شود که باز نظر هر دو گروه محترم است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------