آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

محسن غرویان: باید محدودیت ها، حصرها و موانعی که در کشور وجود دارد، برداشته شود و آزادی های بیشتری طبق قانون داده شود



اخبار,اخبار سیاسی,محسن غرویان

یک استاد حوزه علمیه قم گفت: باید محدودیت ها، حصرها و موانعی که در کشور وجود دارد، برداشته شود و آزادی های بیشتری طبق قانون داده شود و باید انحصارطلبی های یک گروه و جناح خاص در کشور کمتر شود.

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با جماران، درباره وحدت و انسجام ملی در کشور گفت: امروز در کشور، احزاب و گروه هایی مانند اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالگرایان به عنوان موثرترین و فعال ترین گروه های سیاسی- اجتماعی حضور دارند و سالهاست که این خط فکرها و گرایشات در کشور وجود دارند. از این رو، ما با کوبیدن همدیگر و تحقیر و توهین به یکدیگر، به هیچ نتیجه ای نرسیدیم و هر نتیجه ای هم که حاصل شده، منفی بوده است.

 

وی افزود: بنابراین هیچ چاره ای جز این وجود ندارد که این جریانات ماهیت و واقعیت یکدیگر را بپذیرند و نقاط مشترک را بیابند و با یکدیگر متحد شوند و در عین حال اگر نقاط اختلافی میان‌شان وجود دارد، هیچ اشکالی ندارد و امری طبیعی است. خداوند انسان ها را مختلف آفریده و سلیقه ها و افکار نیز متفاوت هستند. اما مشترکاتی هم حول محور منافع ملی، مصالح کشور، استقلال، اسلام و پیشرفت و توسعه وجود دارد که باید روی آنها تاکید شود تا ما به وحدت و انسجام ملی نزدیک شویم.

 

وی در ادامه گفت: شرایط بین المللی و فشارهای بین المللی، قهراً ما را به وحدت خواهد رساند. به تدریج تمامی گروه ها و احزاب به این نتیجه خواهند رسید که باید با یکدیگر متحد شوند. لذا پیش از تشدید فشارها، ما باید به اختلافات دامن نزده و با یکدیگر متحد شویم. در غیر این صورت، دشمن ما را به طور قهری و جبری متحد خواهد کرد. بنابراین اگر ما اختیاری با یکدیگر صحبت کنیم، دارای ضرر کمتری است.

 

غرویان بیان کرد: چاره ای جز این وجود ندارد. نکته سوم این است که باید محدودیت ها، حصرها و موانعی که در کشور وجود دارد، برداشته شود و آزادی های بیشتری طبق قانون داده شود و باید انحصارطلبی های یک گروه و جناح خاص در کشور کمتر شود تا همه گروهها برای ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی احساس انگیزه کنند. لذا تریبون ها باید به صورت عادلانه توزیع شوند و این گونه نباشد که تنها  در دستان یک گروه خاص باشد. باید انحصارطلبی ها کنار گذاشته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------