تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور



اخبار,اخبار سیاسی,مجلس شورای اسلامی

یک عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور به شرح زیر قرائت کرد.

به گزارش ایسنا علی اصغر یوسف نژاد متن این تذکرات را به شرح زیر مطرح کرد.

 

حاجی نماینده شاهین شهر به وزیر نفت:  به چه دلیل دفترچه های حمل  سوخت برخی از رانندگان را ابطال نمودید و به بعضی از نورچشمی‌ها مجوز دادید؟ به وزیر صنعت و معدن: علت افزایش بی‌رویه قیمت میل گرد و آهن که از تولیدات داخلی است چیست؟ ضروری است که به طور فوری به این موضوع رسیدگی کنید. افزایش بی رویه و افسار  گسیخته نخ و صنایع ریسندگی و بافندگی که از جمله صنایع اشتغال‌زا هستند در معرض ورشکستگی قرار دارند. لطفا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

 

بدری نماینده اردبیل به وزیر آموزش و پرورش: چرا چندین سال است که بر اساس قانون و مقررات وضعیت استخدامی معلمین و کارکانان  وزارتخانه شما از پیمانی به رسمی تغییر پیدا نمی‌کند؟ به وزیر راه و شهرسازی: چرا برخلاف رویه قمیت‌های آزادراه‌های کشور قیمت تردد در آزادراه زنجان - تبریز ۵۰ درصد افزایش تعرفه داشته است؟

 

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد به وزیر دفاع: پیگیری علت عدم تحویل سهمیه تشویقی قند و تفاله توسط کارخانه‌های قند به کشاورزان

 

رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام به وزیر اقتصاد و دارایی:‌ نابسامانی شدید بازار ارز باعث مشکلات عدیده ای برای مردم در جهت تامین ارز و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و ناتوانی مردم در تامین کالاهای اولیه شده است. به وزیر نفت: گازرسانی در روستاهای شهرستان تایباد و باخرز به  شدت کند است و باعث ناراضایتی  شدید مردم شده است.

 

صفری نماینده کرمان به وزیر جهاد کشاورزی: علت تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات چغدرکاران استان  کرمانشاه چیست؟ به وزیر آموزش وپرورش: علت عدم پیش‌بینی پاداش فرهنگیان بازنشسته سال ۹۶ چیست؟

 

شمس الله شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به وزیر کشور: ‌علت عدم برخورد با توزیع کنندگان انواع مواد مخدر که منجر به اعتراض عموم مردم شده است چیست؟

 

پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ به وزیر صنعت و معدن: جلوگیری از افزایش بی‌رویه و غیر قانونی قمیت‌کالاها و خودرو

 

محمودزاده نماینده مهاباد و مرادی نماینده قروه و دهلران به وزیر آموزش و پرورش: چرا وزارت آموزش و پرورش نسبت به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اقدام نمی‌کند؟

 

حاجی نماینده شاهین شهر  به رئیس جمهور: تصویب افزایش سهیمه مناطق آزاد برای واردات کالای همراه مسافر به ۳۰۵ میلیون دلار با کجای سیاست‌ها و شعار حمایت از کالای ایرانی همخوانی دارد؟

 

کریمی نماینده بیجار به رئیس جمهور: دلیل عدم رعایت مواد ۴۳ قانون برنامه پنج ساله ششم چیست؟ همچنین عدم جبران خسارت‌های وارده به منطقه توسط شرکت معدنی صبا نور چیست؟ علت عدم نظارت وزاری صنعت و معدن و امور اقتصاد و جهاد کشاورزی و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست چیست؟

 

 سیاوشی نماینده تهران به همراه چند تن از نمایندگان به وزیر اقتصاد:‌ عدم امکان ثبت نام متقاضیان وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی چیست؟

 

شاعری و یوسف نژاد نمایندگان بهشر و ساری به وزیر جهاد کشاورزی: علت ‌کمبود کود شیمیایی چیست؟

 

داودی نماینده سراب به وزیر کشاورزی: علت ناکارآمدی و عدم نظارت وزارت جهادکشاورزی در کنترل قیمت کالاهای  ضروری غذایی و گران شدن بی‌سابقه  قیمت گوشت چیست؟

 

فاطمه حسینی و هاجر چنارانی نمایندگان تهران  و نیشابور به وزیر ورزش و جوانان:  ضرورت برخورد با ورود گزینشی بانوان برای تماشای مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها

 

شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به رئیس جمهور: چرا اجازه می‌دهید اظهارنظرهای غیرکارشناسانه‌ای در مورد مسائل محیط زیست موجب رکود کارهای عمرانی گردد؟

 

بنایی نماینده گناباد به رئیس جمهور: علت عدم توجه به خسارت وارده به کشاورزان و دامداران شهرستان گناباد چیست؟

 

خادمی نماینده ایذه و باغملک به وزیر بهداشت و درمان: چرا بیمارستان‌های شهرستان‌های باغملک و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ ایذه راه‌اندازی نشده است؟

 

کیان پور نماینده درود به وزیر جها کشاورزی: رسیدگی به وضعیت منابع طبعی استان لرستان در شهرستان درود و ازنا و جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌های منطقه و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی

 

سعیدی نماینده تبریز به وزیر علوم و تحقیقات:‌ علت کارشکنی مستمر مسئول حراست وزارتخانه در حمایت از مدیران ارزشی

 

محمدیان به وزیر تعاون و کار: علت تاخیر بیش از چهار ماه آزمون استخدامی شرکت سیمان خوزستان و عدم پاسخگویی به شرکت کنندگان در آزمون چیست؟

 

کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر نیرو: کاهش قیمت آب کشاورزی به علت هزینه‌های بالای کشاورزی کشاورزان گیلانی، به رئیس جمهور: به علت ناتوانی تیم اقتصادی دولت شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، به  وزیر ورزش و جوانان: لزوم رسیدگی فوری به وضعیت  تیم سفیدرود رشت.

 

 آزادی خواه نماینده ملایر به وزیر صنعت و معدن: لزوم رسیدگی سریع به مشکلات بازاریان

 

احمدی لاشکی نماینده نوشهر به وزیر کشور: چرا به بهانه حادثه کازرون اقدامات و تقسیمات کشوری در سایر نقاط کشور را متوقف کرده‌اید؟

 

نادر قاضی پور و صدیف بدری و محجوب نمایندگان ارومیه اردبیل و تهران به وزرای کشور و اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امور خارجه:‌ با توجه به اینکه از داخل اقلیم شمال عراق افراد ضد انقلاب تجهیز و مسلح می شوند و به داخل کشور هدایت می‌شوند و به نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی آسیب می زنند  با مسئولین اقلیم کردستان برخورد جدی شود.

 

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب به رئیس جمهور:‌ جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، به وزای کشور و اطلاعات و امور خارجه: لزوم برخورد با کشور پاکستان که نیروهای ضد انقلاب از  خاک پاکستان به نیرهای مرزبانی ایران حمله می‌کنند. به وزیر راه و شهرسازی:‌ دستور اقدام به شرکت راه آهن دولتی ایران برای ایفای وظایف خود  برای تخصیص دیزل کافی به واگن‌های مسافرتی

 

محمودزاده نماینده مهاباد و مرادی نماینده قروه به وزیر کشاورزی: به چه دلیل به وضعیت بسیار نابسامان مرغ‌داران کشور رسیدگی نمی‌شود؟ به رئیس جمهور:‌علت عدم مدیریت و مهار گرانی‌های اخیر چیست؟ به وزیر بهداشت و درمان: علت کمبود شدید داروهای کم نسخه ای برای بیماران صعبت العلاج چیست؟

 

ابوترابی نماینده نجف آباد به  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:‌علت عدم رعایت آیین نامه رفاهی سال ۸۹ در رابطه با پرسنل بازنشسته توسط هیات مدیره شرکت مخابرات ایران چیست؟ به رئیس جمهور تاخیر در راه‌اندازی انتشار عمومی حقوق و مزایای مدیریان چیست؟

 

شیویاری نماینده میانه به رئیس جمهور: آقای روحانی در جنگ اقتصادی ستون پنجم دشمن نباشید که نفرین مردم دنیا و آخرت شما را بر باد می‌دهد.

 

ذوالقدر نماینده میناب به وزیر راه وشهرسازی: اقدام لازم برای ارتقای بندر میناب انجام شود.

 

سالک نماینده اصفهان به وزیر نیرو: لطفا در رابطه با ماده ۳۵ برنامه ششم اقدام کنید. کشاورزان اصفهان به ویژه شرق اصفهان برای تامین آب کشاورزی لحظه شمای می‌کنند.

 

 زاهدی  نماینده کرمان به رئیس جمهور:‌ به نظر می‌رسد که اقلیتی از وزرا اراده جدی برای اعمال مدیریت جهادی و غلبه بر مشکلات موجود در حوزه اقتصادی ندارند. می‌طلبد هر چه زودتر تغییراتی در کابینه صورت پذیرد.

 

 نظر افضلی نماینده نهبندان به وزیر کشاورزی:‌ عدم رسیدگی به مشکلات مرغداران و امهال بدهی معوقه مرغداران به بانک‌های عامل با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌های مورد استفاده در صنعت.

 

سادات نژاد نماینده کاشان به وزیر صنعت و معدن‌: رسیدگی جدی و عاجل به وضعیت صنایع ریسندگی و فرش کاشان، به وزیر اقتصاد:‌ لزوم تامین مالی برای تهیه مواد اولیه کارخانه جات ریسندگی به  قید فوریت.

 

نادری نماینده اورامانات به وزیر نیرو: آب زمین‌ زمین‌های کشاورزی منطقه اورامانات تامین شود.

 

احمد انارکی نماینده رفسنجان به وزیر کشاورزی: پرداخت مانده خسارت بیمه محصولات کشاورزی سال ۹۶ و پرداخت بیمه پایه و پرداخت خسارات امسال

 

حبیب الله ده‌مرده نماینده زابل به وزیر کشور: در رابطه با اشرار و ناامنی در مرزهای سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان چه کرده‌اید؟

 

نجفی نماینده بابل به وزیر صنعت و معدن: اهمیت و ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت استان مازندران در تجارت خارجی از طریق بکارگیری مدیران کارآمد.

 

محمدرضا امیر حسن خانی نماینده فردوس به وزیر صنعت و معدن: ضرورت مقابله با اقدام توهین و غیرمنطقی شرکت نایک و اعمال محدودیت فعالیت این برند در ایران

 

نوروزی نماینده بهارستان به وزیر دادگستری: ‌چرا ماده ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی مربوط به استفاده از کودکان به عنوان متکدی اعمال نمی‌شود؟ چرا قوه قضاییه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی اقدام نمی‌نماید؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------