آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

جهانگیری: دولت تمام دانش و تجربه خود را برای بی اثر کردن تحریم‌ها به کار می‌گیرد



اخبار,اخبار سیاسی,اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با مثلث شومی که از طریق سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی بوجود آورده اند می‌توانند از طریق فشار بر اقتصاد ایران ملت ایران را تسلیم خود کنند، اما تاریخ کشور ما نشان می‌دهد که ملت ایران زیر بار حرف زور بیگانگان نمی‌رود.

به گزارش سرپوش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در آيين افتتاح پروژه هاي زيرساختي، گردشگري و صنعتي و راه اندازي كريدور بين المللي چين ـ قزاقستان ـ ايران اظهار داشت: آمريكا به دنبال آن است كه جنگ اقتصادي عليه ملت ايران ايجاد كند و با استفاده از همه ابزارها شرايط سختي را براي مردم بوجود آورد و با فشار اقتصادي مردم را در تنگنا قرار دهد اما ما بايد مقاومت كنيم و تلاش مسئولين كشور نيز اين است كه با برنامه ريزي اجازه ندهند كه زندگي براي مردم سخت شود. 

 

معاون اول رييس جمهور افزود: فشار آمريكا در مرحله نخست اين است كه منابع درآمدي ايران را يا از بين ببرد يا محدود كند و يا در امكان دسترسي ما به منابع درآمدي كشور اخلال كند چرا كه آنها مي دانند كه بخش عمده اي از درآمد كشور وابسته به فروش نفت است و در اجلاس اخير اوپك نيز شاهد آن بوديم كه حتي با روسيه و عربستان نيز توافق شده بود كه ميزان توليد نفت كشورهاي عضو اوپك افزايش پيدا كند تا اگر تحريم ها باعث كاهش توليد سهم ايران شد، تغييري در تامين نفت براي آنها ايجاد نشود. 

 

وي ادامه داد: محدوديت روابط بانكي و تحريم نظام بانكي ايران از ديگر برنامه هاي آمريكا است و آنها تلاش مي كنند رابطه نظام بانكي ايران با دنيا را از بين ببرند تا اگر موفق شديم به كشوري نفت بفروشيم براي انتقال و جابه جايي پول با مشكل مواجه شويم. 

 

دكتر جهانگيري با بيان اينكه آمريكا در تلاش است در نظام بانكي ايران، كشتيراني، حمل و نقل و ساير زمينه هاي ديگر محدوديت ايجاد كند، تصريح كرد: اينها برنامه و طراحي هاي دشمن است و ما در مقابل فرصت هايي استثنايي در اختيار داريم تا اجازه ندهيم شوك هاي وارده از سوي دشمنان باعث آزار مردم كشورمان شود. 

 

معاون اول رييس جمهور تاكيد كرد: دولت در اين مسير مصمم است و تمام دانش و تجربه خود را به كار خواهد گرفت البته ممكن است كه اشكالات و اشتباهاتي نيز وجود داشته باشد كه بايد با كمك نخبگان و صاحب نظران اين اشكالات را اصلاح كنيم. 

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استان گيلان استاني چند بعدي است و توسعه اين استان نبايد در يك بخش و يك جهت متمركز شود، تصريح كرد: يكي از جهت گيري هاي اصلي در مسير توسعه بايد توجه به بخش خدمات باشد چرا كه امروز در بسياري از كشورهاي مهم صنعتي، بخش خدمات سهمي در حدود ۷۰ درصد در توليد ناخالص داخلي آنها دارد و اگر چه عنوان صنعتي بر اين كشورها اتلاق مي شود اما آنچه توسعه اين كشورها را شكل مي دهد بخش خدمات است. 

 

دكتر جهانگيري با بيان اينكه در فرايند توسعه استان گيلان بايد اصلاحات و تغييراتي ايجاد شود، گفت: توسعه استان بايد به گونه اي دنبال شود تا مردم اثرات توسعه را بر زندگي خود بيشتر احساس كنند. 

 

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه سهم كشاورزي در توليد ناخالص داخلي استان گيلان سهمي عمده دارد برلزوم توجه بيشتر به بخش خدمات و صنعت در اين استان تاكيد كرد و اظهار داشت: استان گيلان از نظر توانمندي نيروي انساني، وجود نخبگان و چهره هاي فرهيخته استاني برجسته است و زيرساخت هاي خدادادي نيز در اين استان منحصر به فرد بوده و زمينه توسعه صنايع متناسب با شرايط استان فراهم است.

 

وي ادامه داد: بايد با اتكا به نيروي انساني استان گيلان و با حمايت هاي دولت تغييرات لازم در جهت گيري توسعه استان ايجاد شود به گونه اي كه اين تغييرات در زندگي مردم تعيين كننده باشد و مردم احساس كنند كه وضعيت آنها هر سال نسبت به سال گذشته بهبود مي يابد. البته اين جهت گيري در كل كشور بايد وجود داشته باشد اما در هر استان متناسب با ظرفيت ها و شرايط خود دنبال شود. 

 

دكتر جهانگيري در ادامه با تاكيد بر اينكه منطقه آزاد انزلي مي تواند يكي از كانون هاي مهم توسعه باشد كه بخشي از بار توسعه استان گيلان را بر دوش بكشد، خاطر نشان كرد: منطقه آزاد انزلي مي تواند و بايد به يكي از قطب هاي تجاري كشور تبديل شود و حجم مبادلات تجاري و ترانزيت كشور را افزايش دهد. 

 

معاون اول رييس جمهور با اشاره به افتتاح كريدور چين ـ قزاقستان ـ ايران يكي از مهمترين ظرفيت هاي توسعه اي كشور از نظر تاريخي ـ فرهنگي، منطقه اي و بين المللي را جاده ابريشم دانست و گفت: هيچ كس نمي تواند سهم، نقش و جايگاه تاريخي ايران را از جاده ابريشم حذف كند. 

 

وي افزود: خيلي ها تلاش كردند كه بگويند مي توان ايران را دور زد و بدون ايران كريدور تعريف كرد اما جاده ابريشم يكي از مهمترين و موثر ترين تجربه هاي تمدني بشر بوده و هر كس امروز به دنبال احياي جاده ابريشم است بايد به اين تمدن توجه كند و بايد بداند كه مي توان جاده ابريشم را احيا كرد اما آنچه كانون تاريخي و تمدني جاده ابريشم بوده است را ناديده گرفت. قطعاً ايران بايد در جاده ابريشم نقش كليدي داشته باشد. 

 

دكتر جهانگيري روابط جمهوري اسلامي ايران با چين را روابط راهبردي توصيف كرد و با بيان اينكه چين شريك نخست تجاري ايران است به ۳۷ ميليارد دلار حجم مبادلات تهران و پكن اشاره و خاطر نشان كرد: ما علاقمند هستيم روابط خود را با چين و كشورهاي آسياي ميانه ارتقا دهيم و همبستگي ما با اين كشورها به معناي آن است كه هيچ تحريمي عليه ملت ايران كارساز نخواهد بود. 

 

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: اين اشتباه آمريكا است كه تصور مي كند مي تواند كشوري مانند ايران با ظرفيت هاي گسترده را به زانو درآورد. ايران تاكنون نه به كسي زور گفته و نه اهل زور شنيدن است. جمهوري اسلامي ايران مي خواهد كشوري مستقل باشد و از حقوق بين المللي و حقوق ملت خود استفاده كند و زير بار حرف زور هيچ كشوري نخواهد رفت. 

 

وي با اشاره به مذاكرات ۱۸ ماه ايران و كشورهاي ۱+۵ و توافق برجام گفت: مذاكرات، استدلال ها و توافق بوجود آمده نشان داد كه ما كشوري اهل گفتگو، مذاكره و منطق هستيم اما اهل تسليم حرف زور و حرف بي منطق نيستيم و حاضر نيستيم حقوق ملت خود را قرباني زورگويي ديگران كنيم. 

 

دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه بايد كريدور هاي مختلف حمل و نقلي كشور را افزايش دهيم به فعاليت گسترده بنادر جنوب كشور اشاره كرد و گفت: علاوه بر بنادر شهيد رجايي، امام و خرمشهر، حجم ظرفيت بندر چابهار در طول چند سال اخير چند برابر افزايش يافته و از ۲.۵ ميليون تن به ۸ ميليون تن رسيده و هنوز نيز روند توسعه را طي مي كند و خطوط ريلي آن به راه آهن سراسري كشور متصل شده و برنامه ريزي براي اتصال آن به راه آهن افغانستان و آسياي ميانه نيز انجام شده است. 

 

معاون اول رييس جمهور با تبريك به خاطر افتتاح و راه اندازي كريدور چين ـ قزاقستان ـ ايران، از دست اندركاران و تلاشگران اجراي اين برنامه قدرداني كرد و گفت: ايران كشوري نيست كه با وجود ظرفيت هاي متعدد و كريدور هاي مختلف حمل و نقلي بتوان آن را محدود كرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------