آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

نوبخت: چند نفر از مسئولان وزارت صنعت که در هک کردن سايت ثبت سفارش دست داشتند شناسایی شدند



اخبار,اخبار سیاسی,نوبخت

سخنگوی دولت گفت: می خواهم کلید باشم، نه قفل، ولی این پست همواره قفل است و این کلید همه قفل ها را باز نمی کند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود گفت: در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درمورد دلایل هجمه ها به دولت دوازهم و این که این هجمه ها برای این است که خواسته های برخی افراد تامین نمی شود؟،بیان کرد.

 

سخنگوی دولت اظهارداشت: انتقادات از دولت طبیعی است و رسانه ها به عنوان چشمان بیدار جامعه ما را رصد کنند، آیا ما برای شرایط تحریم برنامه ندادیم؟ آیا پیش بینی های ما درست بوده است یا خیر؟ آیا بودجه را به وقت مقرر به مجلس ارائه دادیم یا خیر؟ آیا مواردی را که مرتبط با جایگاه سازمانی ما بوده انجام داده ایم؟

 

نوبخت افزود: همواره تلاش کردم به رییس جمهوری وفادار باشم و خط اعتدال که آمیزه ای از ائتلاف سیاسی با اصلاح طلبان است، پیش برود و مدلی از همکاری را نشان دهیم که جامعه خدمات آن را ببیند و هیچ گاه رییس جمهوری از من نشنیده که بگویم نداریم، همواره تلاش کردم مسیر هموار باشد.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: این که دستگاه های اجرایی از من ناراضی باشند، طبیعی است، منابع ما محدود است ولی تلاش می کنیم پای صحبت دستگاه ها در مورد مشکلات آنها بنشینیم.

 

نوبخت افزود: می خواهم کلید باشم، نه قفل، ولی این پست همواره قفل است و این کلید همه قفل ها را باز نمی کند.

 

تغییر جهانگیری دروغ است

وی همچنین در پاسخ سوالی درمورد تغییر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و جایگزینی نوبخت به جای وی گفت: همه این موضوعات دروغ است.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که گفته می شود دولت تغییر کابینه را به دست مجلس سپرده است، اظهارداشت: چنین موردی صحت ندارد.

 

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر این که در نابسامانی بازار ارز بانک مرکزی برای کنترل بازار خرید و فروش از طریق افرادی ورود کرده است، آیا این مسئله را تایید می کنید، تصریح کرد: نمی دانم کدام یک از بخش ها است، ولی این که بانک مرکزی برای کنترل بازار پیش از این مداخلاتی داشته، تردیدی نیست.

 

سخنگوی دولت افزود: چون بانک مرکزی بخشی را از طریق صرافی های مجاز انجام می داد ولی در نهایت کل صورت مسئله برای ما مبهم است و از بانک مرکزی می خواهم هرگونه اطلاعاتی که در این زمینه لازم باشد، عرضه کند.

 

نوبخت در پاسخ به این که بازداشت چند نفر از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در چه سطح از مدیران این وزارتخانه بوده است؟، گفت: بعد از آنکه ثبت سفارش کالا به خصوص در موضوع خودرو متوقف شد در فاصله کوتاهی با هک کردن سیستم، این اقدام غیرقانونی انجام شد.

 

سخنگوی دولت به دستور رییس جمهوری مبنی بر رسیدگی بدون اغماض به این مسئله اشاره کرد و افزود: در این مسئله در این دستگاه دولتی چند نفر را شناسایی کردند که در هک کردن سایت این وزارتخانه دست داشتند و باید منتظر باشیم که تحقیقات تمام شود.

 

نوبخت تصریح کرد: رییس جمهوری از قوه قضاییه خواست تا با قاطعیت وارد شود و آنچه که مربوط به دولت باشد در جهت شفاف سازی، هر نوع اقدامی را انجام می دهیم.

 

وی از قوه قضاییه خواست نهایت سخت گیری را در این موضوع داشته باشد و افزود: همچنین از این قوه می خواهیم در راستای ایمن سازی فضای کسب و کار همکاری لازم را انجام دهند.

 

یکی دیگر از خبرنگاران سوال کرد: رییس جمهوری در گرامیداشت هفته قوه قضاییه در بازتر شدن فضای کشور تاکید کرد که متعاقب آن سخنگوی این قوه اظهار داشت که اگر دولت در این زمینه برنامه ای دارد، لایحه آن را ارائه کند، نگاه دولت به این موضوع چیست؟

 

سخنگوی دولت نیز پاسخ داد: نگاه دولت به مباحث سیاسی و اجتماعی در چهارچوب منشور حقوق شهروندی منعکس شده است.

 

نوبخت افزود: دولت خود را مسئول حقوق مردم می داند و تامین این حقوق در پاره ای موارد نیازمند وضع قانون و در پاره ای نیازمند اصلاح قانون است.

 

وی موضوع بعدی را اراده قوا دانست و گفت: اراده باید از سوی سه قوه وجود داشته باشد که در جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی که روزهای شنبه بین سه قوه برگزار می شود، در زمینه های مختلف بحث و تبادل نظرمی شود.

 

یکی دیگر از خبرنگاران سوال کرد: پس از دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب که ایشان در ارتباط هر چه بیشتر با بدنه مردم تاکید داشتند، معاون اول رییس جمهوری خبر از تشکیل ستاد اطلاع رسانی را دادند، دولت در این زمینه چه اقداماتی را انجام داده است؟

 

نوبخت نیز گفت: اگر قرار است شرایط متفاوتی بوجود آید، باید برای شرایط جدید نهاد سازی کنیم. بنابراین تصمیم گیری های صورت گرفته در ذیل شورای هماهنگی سه قوه تشکیل نهاد اطلاع رسانی است که بتواند متناسب با شرایط اطلاع رسانی و هماهنگی داشته باشد.

 

وی در پاسخ به سوالی درمورد نامه های ارسالی رییس جمهوری به روسای کشورها و موضوع فروش نفت ایران، گفت: مسئله نفت یکی از موضوعاتی است که از طرف های باقی مانده در قرارداد برجام انتظار داریم.

 

وی ادامه داد: فقط مسئله نفت نیست، بلکه موضوع نظام بانکی، بیمه، پتروشیمی، کشتیرانی و موضوعات دیگر، همه این موارد مورد توجه است و کسانی که در برجام باقی مانده اند باید کاستی ها را جبران کنند و این که نفت به صفر برسد حرف بی ربطی است.

 

سخنگوی دولت یادآور شد: انتظار داریم طرف های باقی مانده در برجام فروش نفت به ایران تضمین و تسهیل کنند نه اینکه کمک کنند صفر نشود.

 

نوبخت به سفر اخیر ترامپ به انگلیس اشاره کرد و گفت: رسانه ها و صدا و سیما چقدر باید تبلیغ می کردند تا چهره واقعی آمریکا را به این کشور نشان دهند. ترامپ با حضورش در انگلیس نشان داد که کشورها با این طرز فکر روبرو هستند و قبل از حضور وی نیز مردم برای اعتراض به خیابان ها آمده بودند.

 

استقلال بانک مرکزی شعار مطلوبی است

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که یکی خطیبان نماز جمعه تهران خواستار استقلال بانک مرکزی شده است، گفت: استقلال بانک مرکزی خواسته و شعار مطلوبی است و تمام تلاش دولت این است که این استقلال حفظ شود.

 

وی با بیان اینکه دولت در شورای پول و اعتبار هم حضور دارد، افزود: این شورا دولتی نیست ولی دولتی ها هم در آن حضور دارند. طبعا هر چه مداخلات دولت کمتر باشد بانک مرکزی مستقل تر عمل می کند. البته شرایطی هم وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر خطیب محترم چنین سخنی گفته اند، خطیب دیگری، حرف متفاوتی می زند. برای مثال درباره موسسات غیرمجاز شما بانک مرکزی را مجبور کردید - تریبون نماز جمعه هم البته در جهت خواست مردم در این زمینه نقش داشت که باهم هماهنگی بکنند- که بانک مرکزی حدود 23 تا 35 هزار میلیارد تومان پول پرفشار پرداخت کند.این موسسات فرض کنیم ساختمان هایی داشتند ولی تا این ساختمان ها را بفروشند زمانبر است

 

نوبخت اضافه کرد: از همین تریبون های نمازجمعه و نطق های مجلس چنین حرف هایی مطرح شد اما در حال حاضر می گوییم که نقدینگی بالا است.

 

وی به تاثیرات ضریب فزآینده این میزان نقدینگی که حدود 6 تا هفت است در پایه پولی است ، اشاره کرد و اظهار داشت: این حرف، حرف لوکسی است اما اگر می گوییم بانک مرکزی مستقل شود بایدبه شیوه لیبرال و آزاد عمل کند.

 

سخنگوی دولت با یادآوری مطالباتی که در زمینه پرداخت قرض الحسنه به زوج های جوان از سیستم بانکی وجود دارد، افزود: گفته می شود که چرا به افراد شریف یا زوج های جوان قرض الحسنه داده نمی شود، همین که به بانک ها تحمیل می کنیم که 10 میلیون قرض الحسنه بدهد آیا استقلال بانک مرکزی را بهم نمی زند.

 

وی تصریح کرد: این حرف، حرف لوکسی است که خارج از ساخت نظام اقتصادی توصیه می کنیم این را می گوییم و بعد چیزهای دیگری می گوییم که ممکن است با آن ناسازگار باشد، بنابراین ابتدا باید مکتب اقتصادی داشته باشیم و بر اساس آن حرفهایمان را بزنیم.

 

وی در پاسخ به این که شورای نگهبان از لایحه پالرمو ایراد گرفته که این لایحه قضایی است و باید از سوی قوه قضاییه ارائه شود، گفت: دولت خواهان تصویب نهایی چهار لایحه مذکور است.

 

نوبخت افزود: ما با عزیزانی که نگاهشان با دولت متفاوت است درباره نافع بودن این چهار لایحه تاکید می کنیم که لوایح باید باشد چراکه این لوایح در چهارچوب قانون مبارزه با پولشویی و قانون اساسی است و راه هر گونه سوء استفاده بسته شده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی کشورها منتظر هستند که این لایحه تصویب نشود و بهانه داشته باشند که غیر از موضوع برجام در مباحث بانکی خدشه وارد کنند.

 

سخنگوی دولت اضافه کرد: تلاش ترامپ همراهی کشورها است ولی کشورها همواره به متعهد بودن ایران به برجام تاکید دارند.

 

نوبخت به نمایندگی از دولت تاکید کرد : اگر شورای نگهبان نگاه دیگری دارد مجلس شورای اسلامی آن را بر طرف کند یا اگر لایحه ای لازم است از سوی قوه قضاییه ارائه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------