آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

توکلی: بلایی که سر ارز آمده تقصیر سیف است/ اتهام بقایی و مشایی مالی است نه سیاسی



اخبار,اخبار اقتصادی,احمد توکلی

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: بر اساس پرونده‌ای که به دستم رسیده است، بقایی و مشایی بر اساس موراد اقتصادی و مالی مورد اتهام هستند نه موارد سیاسی.

به گزارش تسنیم، احمد توکلی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت صبح امروز طی سخنانی دربرنامه پارک شهر رادیو تهران در خصوص شفافیت و مبارزه با فساد گفت: بحث مبارزه با فساد جدید نیست و همه مردم این موضوع را می‌دانند و تاکید رهبری مبنی بر این مبارزه هم پیاپی می‌رسد. من سالهاست می‌گویم که جمهوری اسلامی را نه کودتا، نه انقلاب مخملی و نه حمله نظامی از پا در نمی‌آورد اگر با فساد مبارزه نکنیم، فساد این نظام را ساقط خواهد کرد.

 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با توجه به تشکیل سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، ادامه داد: این سازمان را با یک سری از افرادی که پاکدست بودند تشکیل دادیم و در حال مبارزه با فساد هستیم. برای اینکه سیاستمداران به گونه‌ای رفتار کنند که مردم بدانند چه خبر است اینکه بدانند چه خبر است خیلی فسادها دیگر رخ نمی‌دهد. سیاسمداران چه در دولت چه در مجلس و غیره باید جوری رفتار کنند که مردم از فعالیت و کارهای آنان آگاهی داشته باشند. چرا؟ چون به سرنوشت مردم ربط دارد، چون با بیت المال سر و کار دارند.

 

وی افزود: چند هزار جیب کوچک باید جمع شود تا چند جیب دیگر گشاد شود؟ اول سعی می‌کنیم کارهای مثبتی در زمینه جلوگیری از فساد انجام دهیم و بعد آن را به اطلاع مردم برسانیم. 

 

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا مردم اگر از فسادی اطلاع داشته باشند و بخواهند به شما اطلاع بدهند راه ارتباط با شما وجود دارد یا نه، گفت:  بله از طریق سایت‌ما می‌توانند اقدام به گزارش کنند. در سایت دیده‌بان شفافیت و عدالت راه‌های ارتباطی وجود دارد. 

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا سازمان متبوعش از  سیف رئیس بانک مرکزی اعلام جرم کرده است، گفت: فقط آقای سیف نیستند، درباره آقای بهمنی هم این کار انجام شد. درباره معاونت نظارتیشان هم این موضوع هست. اما اصراری که بر روی آقای دکتر سیف دارم به این دلیل است که ایشان سر کار هستند و بلایی که سر ارز آمده کار ایشان است. 

 

رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها می گویند به خاطر وجود نقدینگی و فروش طلا و ارز در بازار و دست سوداگران این اتفاق افتاده است، گفت: مسئول این کارهایی که شما گفتید چه کسی است؟ جز این است که ایشان مدیریت این کارها را بر عهده دارند؟ اینکه کسی مخالف کاری است مدتی کار را ترک کند معنا ندارد؟ معنا ندارد که بگویی مرا مجبور کردند فلان کار را انجام دهم. اگر مخالفی آن کار را کنار بگذار و انجام نده.

 

وی درباره بهمنی نیز اظهار داشت: آقای بهمنی در خصوص موسسات غیر مجاز مسئول هستند. خرابی از آنجایی شروع شد که اینها به یک عهده چپاولگر که سالهاست تخلف داشته‌اند و به مردم خیانت کرده‌اند جایزه دادند. و به گنده ترهای آنها مجوز دادند که کار کنند و بعد برای خودشان دست زدند. ایشان به همین دلیل باید جوابگو باشد. 

 

توکلی تصریح کرد: بانک مرکزی طبق قانون پولی و بانکی کشور موظف است به همه موسساتی که کار پولی می‌کنند و تحت عناوین مختلف کار می‌کنند نظارت کند و اگر خلاف و فسادی دید جلوی آنها را بگیرد. از این روشن تر مصوبه شورای پولی و اعتباری است که طرح برخورد تعاونی‌ها را مشخص کرده و تعاونی‌ها باید از بانک مرکزی مجوز بگیرند. 

 

وی اظهار داشت: اماکن با جوانی که در زیر پله خانه‌اش کلید سازی باز کرده بر خورد می‌کند. با دستفروشان در خیابان برخورد می‌کنند. آن وقت یک موسسه 500 شعبه با تابلوی بزرگ در سطح شهر باز می کند و کسی حرفی نمی‌زند. اینها کور بودند و نمی‌دیدند؟ همین بانک مرکزی به موسسه فرشتگان آخر سال 90 جایزه خوش حسابی داد و 5 فرودین 91 سال بعد یعنی یک هفته بعد اعلام کرد که اینها مجوز ندارند و هیئت مدیره هم بی صلاحیت است. 7 فرودین هم خبر قبلی را از روی سایت برداشتند و اعلام کردند فرشتگان چون در حال اصلاح روند خود است می‌تواند دوباره ادامه بدهد. من دید خوشبینانه‌ای ندارم چون فقط فساد می‌تواند این موارد را توضیح دهد. وقتی جواز می‌دهند به این موسسات در فساد آنها شریک هستند. طبق قانون گفته شده است که اگر مدیران دیگری از این تخلفات اطلاع داشته باشند و یا سکوت کنند خودشان هم متخلف هستند. 

 

توکلی درباره به اظهار نظر قبلی خود مبنی بر اینکه اتهامات آقایان بقایی و مشایی مالی است نه سیاسی، گفت: من بر اساس پرونده‌ای که به دستم رسیده است، این افراد بر اساس موارد اقتصادی و مالی مورد اتهام هستند نه موارد سیاسی که خوب من نمی‌توانم درباره منبعی که این پرونده را در اختیارم گذاشته اطلاعاتی به شما بدهم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------