آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

صفایی فراهانی: اصلاح‌طلبان با شناخت کامل به روحانی رای دادند و به هیچ عنوان پشیمان نیستند



اخبار,اخبار سیاسی,صفایی فراهانی

کسانی که «عبور از روحانی» را مطرح می‌کنند، نگرانی ملی ندارند.

اصلاح‌طلبان واقعا چقدر از رای دادن به حسن روحانی و پیشتیبانی از او  «پشیمان» هستند؟ این سوالی است که در روزهای اخیر به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی مورد بحث قرار گرفته است. در این مدت خیلی‌ها پشیمانی از رای به حسن روحانی را رفتاری نادرست دانسته‌اند و برخی نیز از این کار حمایت کرده‌اند.

 

محسن صفایی فراهانی از جمله چهره‌های دسته اول است. دسته‌ای که معتقدند پشیمانی از رای به روحانی و عبور از او به نفع منافع ملی نیست و می‌تواند شرایط مانند سال‌های 84 تا 92 را در کشور حاکم کند. صفایی فراهانی در گفت و گوی خود با «ایران» توضیح می‌دهد که قرار گرفتن رای دهندگان دیروز در مقابل حسن روحانی حتی در ابعاد بین‌المللی هم می‌تواند به ضرر کشورمان تمام شود.بخشی از این گفت و گو که فردا به صورت مفصل در روزنامه ایران منتشر خواهد را می خوانید.

 

اخیرا در فضای مجازی کمپین‌هایی برای ابراز پشیمانی از رای به آقای روحانی ایجاد شده است. با توجه به مجموعه رفتارهای آقای روحانی از بعد از انتخابات تا کنون مثل وزرایی که معرفی کردند، لایحه بودجه‌ای که دادند و امثال اینها، آیا شما جایی برای پشیمانی از رای به اقای روحانی می‌بینید؟

من تصور می‌کنم کسانی که این مسایل از قبیل عبور از آقای روحانی را مطرح می‌کنند، نگرانی ملی ندارند. بلکه علاقمند هستند از هر آب گل آلودی ماهی خود را بگیرند. البته شکی نیست در بدنه اجتماعی هم همراهی‌هایی با این طیف بشود اما در سطوح بالاتر سیاسی اصلاح‌طلبان با شناخت و آگاهی کامل به آقای روحانی رای دادند و از این انتخاب خود هم به هیچ عنوان پشیمان نیستند. منتها این هم نکته بدیهی است که هر کس که دیکته‌ای می‌نویسد، احتمال دارد آن دیکته غلط هم داشته باشد که باید این غلط و اشتباهات نقد شوند و مورد ارزیابی قرار گیرند، اما اینکه به دلیل این اشکالات بخواهیم کل ماجرا را زیر سوال ببریم قطعا پذیرفته نیست.

 

این انتقادات آنقدری هست که بتواند منجر به پشیمانی از رای به آقای روحانی شود؟

اینها دو موضوع متفاوت هستند. من هم شخصا از بخش‌هایی از دولت انتقاداتی دارم و حتی شاید در خود کابینه هم بخش‌هایی به بخش‌های دیگر انتقاداتی بگیرند، ولی اینکه بگویم ما پشیمان هستیم که آقای روحانی را انتخاب کردیم به نظرم موضع‌گیری کاملا غلط و اشتباهی است و تاثیرات بدی در سطح ملی خواهد گذاشت. ما چه در سال 92 و چه در سال 96 می‌دانستیم چه انتخابی می‌کنیم و دنبال چه هستیم و الان هم همچنان پیگیر مطالبات خود هستیم و بدیهی است اگر انتقادی هم داشته باشیم، آن را می‌گوییم. اما پیگیری مطالبات به این معنا نیست که از مقطعی راهبرد اشتباه عبور از روحانی را در پیش بگیریم.

 

ایران آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------