آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

جعفری دولت‌آبادی: امروزه هجمه‌ها معطوف به نهاد‌های مرتبط با حاکمیت از جمله قوه‌ی قضاییه است



اخبار,اخبار سیاسی,جعفری دولت‌آبادی

امروزه برخلاف اوایل انقلاب اسلامی که هجمه‌ها بیشتر علیه قوه‌ی اجرایی بوده، خط تبلیغی دشمن تغییر یافته و این هجمه‌ها بیش‌تر معطوف به نهاد‌های مرتبط با حاکمیت از جمله قوه‌ی قضاییه، شورای نگهبان و سپاه پاسداران است.

به گزارش میزان، دادستان تهران با اشاره به اینکه امروزه هجمه‌ها بیش‌تر معطوف به نهاد‌های مرتبط با حاکمیت از جمله قوه‌ی قضاییه است توجه صدا و سیما را به مقوله آموزش عمومی مردم ضروری دانست.

 

جعفری دولت‌آبادی در ششمین همایش تخصصی دادسرا‌های استان تهران گفت: امروزه برخلاف اوایل انقلاب اسلامی که هجمه‌ها بیشتر علیه قوه‌ی اجرایی بوده، خط تبلیغی دشمن تغییر یافته و این هجمه‌ها بیش‌تر معطوف به نهاد‌های مرتبط با حاکمیت از جمله قوه‌ی قضاییه، شورای نگهبان و سپاه پاسداران است.

 

وی این تغییر رویکرد نسبت به قوه قضاییه را، ناشی از اهمیت کار قضایی و برخورد‌های قوه قضاییه با عوامل فساد دانست و با تصریح به این که از اقدامات عده‌ای هم که در داخل کشور علیه قوه قضاییه سمپاشی و نشر اکاذیب می‌نمایند، نباید غافل بود، افزود: طبیعی است که دشمن مخدوش نمودن نظام و حاکمیت را در پیش گیرد و امروزه که هجمه‌ها علیه نهاد‌های مرتبط با حاکمیت و قوه قضاییه افزایش یافته، اتخاذ تدابیر مناسب در بحث اطلاع‌رسانی لازم است. دادستان تهران در خصوص رویکرد اطلاع‌رسانی صدا و سیما نسبت به مسائل و اخبار قضایی افزود: این رویکرد خبری محض نمی‌تواند اقدامات و عملکرد قوه قضاییه را به خوبی منعکس نماید و لازم است در این زمینه بازنگری شود، برای مثال صدا و سیما باید در مورد نحوه انعکاس شاکله دادگاه، رفتار قاضی حین رسیدگی، نحوه رسیدگی با مسؤولین قضایی مرتبط با این‌گونه امور مشورت نماید.

 

جعفری دولت‌آبادی با انتقاد از برخی فیلم‌ها و سریال‌هایی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نمایش داده می‌شود ، گفت: در برخی فیلم‌ها مسائل حقوقی ضعیف یا به اشتباه ارائه می‌شود. به عنوان مثال، در قتل‌ها صرفاً پلیس در صحنه حضور دارد و نقش قاضی ضعیف و منفعل نمایش داده می‌شود؛ در حالی که پلیس در پرونده‌های قضایی بدون دستور قضایی، اجازه اقدام ندارد.

 

وی در توضیح محدودیت‌های قوه قضاییه در اطلاع‌رسانی پیرامون پرونده‌ها، به اظهارنظر شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای پخش گزارش جریان رسیدگی دادگاه‌های علنی اشاره نمود و افزود: شورای نگهبان این مصوبه را خلاف شرع دانست و لذا برنامه‌ریزی و طراحی برای پخش گزارش دادگاه‌های علنی و هم چنین چگونگی انتشار احکام موضوع ماده‌ی ۳۶ قانون مجازات اسلامی ایجاب می‌نماید همکاری دو دستگاه بیشتر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------