آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

میرزایی‌نیکو: مجمع تشخیص مصلحت نظام FATF را رد نکرد/ مجمع تنها نظر مشورتی داده است



اخبار,اخبار سیاسی,میرزایی‌نیکو

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث FATF را رد نکرده است و چنین موضوعی صحت ندارد بلکه بخش نظارتی مجمع نظر مشورتی و نظارتی خود را در این مورد ارائه کرده است.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رد FATF  گفت: این نامه از سوی آیت‌الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت ارائه نشده است بلکه توسط آقای محسن رضایی امضا شده است.

 

عضو مجمع فراکسیون امید مجلس بیان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام دو مجموعه وجود دارد، ابتدا خود مجمع که تمام دستورات و مصوبات در کارگروه‌های آن بررسی می‌شود و در نهایت در صحن مجمع مورد بررسی و رای گیری قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: بخش دوم، بخش نظارت بر مصوبات و مجموعه‌های دولت به صورت همزمان است همانطور که گاهی مجلس از شورای نگهبان می‌خواهد همزمان با تصویب قانونی در خانه ملت بر آن نظارت داشته باشد.

 

میرزایی‌نیکو تاکید کرد: اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث FATF را رد نکرده است و چنین موضوعی صحت ندارد بلکه بخش نظارتی مجمع نظر مشورتی و نظارتی خود را در این مورد ارائه کرده است.

 

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه بیان کرد: یک اختیاراتی به بخش نظارت داده شده تا این بخش مجمع تشخیص مصلحت نظام بتواند همزمان با بررسی یک قانون و موضوع در شورای نگهبان هماهنگ باشد و بخش نظارتی خود را به شورای نگهبان داده است لذا محسن رضایی هم نقش مجمع و هم نقش شورای نگهبان را دارد.

 

عضو مجمع فراکسیون امید مجلس گفت: براین اساس مجلس کار قانونی خود را انجام می‌دهد و در صورت تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، آن را به شورای نگهبان ارسال می‌کند و حتی با رد آن در شورا، مجلس می‌تواند با اصرار بر نظر خود آن را به مجمع تشخیص ارائه کند.

 

وی تاکید کرد: مجمع تشخیص درباره FATF اعلام نظر کرده در صورتی که مجلس هنوز به این موضوع ورود نکرده و حتی در صحن مجلس مطرح نشده است.

 

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تصریح کرد: در این میان می‌توان با توجه به اختیاری که مقام معظم رهبری به سران سه سه قوه داده‌اند، آنها می‌توانند مسایلی را آماده کرده و دستور رهبری را اجرا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------