آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پزشکیان: فردای مملکت را برای مبارزه با ظلم آماده کنید/ بحث افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است



اخبار,اخبار سیاسی,پزشکیان

مسعود پزشکیان گفت: بزرگ‌ترین مشکل فعلی در کشور فساد است و قدم اول برای راه‌حل این مشکل، قوی کردن سیستم اطلاعاتی و داده‌ها است.

به گزارش ایسنا، عصر امروز مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در دانشگاه اصفهان در برنامه‌ای با عنوان فریاد سکوت به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: برای حل مشکلات قدم اول این است که بدانیم همه مشکلات به این سادگی‌ها قابل حل نیست. ما قبل از انقلاب دانشجو بودیم و اعتراض زیادی نسبت به مسائل داشتیم منتهی در دانشگاه‌های قبل از انقلاب چپ، راست، کمونیست و مجاهد خلق فکر و ذکرشان آبادانی کشور بود. همه طیف‌ها برای آباد کردن کشور متفق‌القول بودند. آنقدر شان دانشجو بالا بود که دانشجویان اجازه نمی‌دادند یک ارکستر از سوی خواننده‌های آن زمان در دانشگاه‌ها برگزار شود. ما با این اعتقادها در دانشگاه‌ها درس می‌خواندیم.

 

وی تصریح کرد: همه دنیا می‌خواستند انقلاب اسلامی پیروز نشود اما دانشجویان پشت انقلاب ایستادند و کسی زیر بار قلدری‌های آمریکا نرفت بنابراین باید به فکر فردای کشور باشیم و نقدهایی که می‌کنیم نباید فردا به خودمان این نقدها باز گردد.

 

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر همه کارمان را درست انجام دهیم کسی به ما ایراد نمی‌گیرد، گفت: اگر ساختاری عادلانه بسازیم و کارمان را به خوبی انجام دهیم آیا کسی می‌تواند جلوی ما را بگیرد و بگوید چرا این کار را می‌کنید؟ اینکه ما می‌خواهیم کاری کنیم یک بحث است و اینکه بتوانیم آن کار را انجام دهیم بحث دیگری است.

 

پزشکیان افزود: بزرگ‌ترین مشکل فعلی در کشور فساد است و قدم اول برای راه‌حل این مشکل، قوی کردن سیستم اطلاعاتی و داده‌ها است. در جامعه برای نسخه نوشتن حل مشکلات باید داده جمع کنیم و این سوال را بپرسیم که برای حل مشکلات جامعه تخصصی به مسائل نگاه می‌کنیم بنابراین انتظاری که باید از دانشگاه داشت این است که برای آینده نقشه داشته باشد.

 

وی خطاب به دانشجویان، گفت: فردای این مملکت را برای مبارزه با ظلم آماده کنید. در خیلی از جاها نتوانستیم به نگاه مشترک برسیم و برای ساختن یک سیستم باید قدم و زبان مشترک داشته باشیم چرا که هر کسی که رییس باشد نباید این فکر را بکند که هر کاری دوست داشته باشد می‌تواند انجام دهد.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: پس این همه مشکلات ناشی از چیست؟ بدون شک این مشکلات زاییده خود ما است، برای هر مشکلی صدها راه‌حل وجود دارد پس یا ما روش‌ها را نمی‌دانیم یا مهارتش را نداریم.

 

پزشکیان گفت: چرا در کشور همه ساز خودشان را می‌زنند. حل مشکل جامعه ساده نیست و با داد زدن این مشکلات حل نمی‌شود. ما باید مملکت را بر اساس عدالت و انصاف درست کنیم که متاسفانه تاکنون این کار را انجام ندادیم.

 

وی بیان کرد: دعواهای ما همیشه بر سر پول، پست و نان بوده است نه دعوای خدمت. توقع دارید اینگونه مملکت درست شود، واقعیت این است که ما تحمل‌مان نسبت به یکدیگر کم است. باید بپذیریم که همه نباید مثل هم فکر کنند و در قرآن هم این موضوع به صراحت آمده است. به زور که نمی‌شود مردم را مسلمان کرد، اگر خدا می‌خواست این کار را انجام می‌داد. من از شما دانشجویان می‌خواهم در برابر ظلم بایستید و کسانی که داناترند بدون شک کارها را بهتر انجام می‌دهند پس نباید با هم دعوا کنیم.

 

پزشکیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما میلیون‌ها مشکل در مدیریت کشور داریم. از این شاخه به آن شاخه پریدن آن هم در فضای دانشگاهی، نشان توسعه نیافتگی ماست. در دانشگاه جای این حرف‌ها نیست که بگوییم مثلا سپاه و بسیج پول از دولت نمی‌گیرند و خودشان درآمد کسب می‌کنند و به مناطق زلزله زده کمک می‌کنند.

 

وی افزود: یکی از مشکلات ما انتخاب مدیرانی است که حزبی و جناحی فکر می‌کنند. همچنین ما در مجلس مشکل بودجه‌نویسی داریم. در کشور برای تمام پروژه‌ها پول می‌گذاریم در حالیکه پول کافی برای یک پروژه وجود ندارد اما آن را قانون می‌کنیم. برای مثال محمود احمدی‌نژاد ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها کلنگ به زمین زد که درست نبود بنابراین اشکالاتی که در بودجه‌نویسی داریم غیرقابل انکار است.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر رفتار در کشور فقط ۱۰ سال طول می‌کشد پس نباید به شعار دادن بسنده کنیم.

 

وی افزود: اولویت من در مجلس قانون‌مند کردن داده‌هاست و تا زمانیکه به دنبال منیت در کشور باشیم و به دنبال سوپرمن، مشکلات حل شدنی نیستند.

 

پزشکیان در خصوص اضافه شدن حقوق نمایندگان مجلس،‌ گفت: البته بحث افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است اما هنوز تصویب نشده است. من به صراحت می‌گویم که حقوق نمایندگان مجلس از رانندگانی که آنها را جابجا می‌کنند کمتر است و این را می‌توانم ثابت کنم.

 

وی بیان کرد: اینکه می‌گوییم برجام هیچ مشکلی را حل نکرده درست نیست. قبل از برجام روزانه هزار میلیارد تومان عربستان از ما پول می‌برد، اگر برجام نبود کشتی‌های ما هنوز در دریا سرگردان بودند.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم مکانیزم پرداخت در کشور ما غلط است و این مشکل باید از طریق سیستم داده حل شود و با سیستم داده می‌توانیم جلوی فساد را بگیریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------