رسولی: تیم اقتصادی دولت نیازمند تغییر مدیریت و تئوری است



اخبار,اخبار سیاسی,حسن رسولی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که «مدیریت و تئوری حاکم بر تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند» گفت: اگر اقداماتی از قبیل جابه‌جایی یک نفر یا همه تیم اقتصادی دولت بدون بازطراحی تئوری اقتصادی مورد نظر قرار بگیرد دستاوردی حاصل نخواهد شد.

حسن رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش و  اهمیت تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: مهم‌ترین بخشی که نشان‌دهنده کاهش کارآمدی دولت در اداره امور کشور است در شرایط کنونی بخش اقتصادی و دکترین و مدیریت این بخش در دولت است.

 

وی خاطرنشان کرد: تقریبا اکثر تحلیل‌گران و کارشناسان معتقدند که با توجه به شرایط جدیدی که کشور با آن مواجه است، تئوری حاکم بر رفتار دولتمردان در مواجه با این شرایط از یکسو و ستاد اقتصادی دولت از سویی دیگر مناسب شرایطی که تهدیدات گوناگون داخلی، منطقه و بین‌المللی متوجه کشور است، نیست.

 

عضو هیات مدیره بنیاد باران با بیان این‌که «عرصه اقتصاد امروز تبدیل به صحنه نبرد واقعی ما با طرف‌های مقابل شده است»، ادامه داد: سازمان اقتصادی دولت باید دچار تغییر و دگرگونی شود و هر دو بخش مدیریت این سازمان و همچنین تئوری حاکم بر آن دستخوش تغییراتی شود. چنانچه هر کدام از این دو بخش به تنهایی مورد توجه آقای روحانی قرار بگیرد و اقدامات یک جانبه‌ای نظیر جابه‌جایی یک نفر یا همه اعضای تیم اقتصادی دولت بدون بازطراحی تئوری اقتصادی مورد نظر باشد، از چنین اقداماتی دستاوردی حاصل نخواهد شد.

 

رسولی اظهار کرد: تا جایی که مطلع هستم بنا بر این بود که آقای طیب‌نیا به جمع دولتمردان اقتصادی بپیوندد و قرار بود که  سازمان مدیریت برنامه‌ریزی همزمان با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی که سه رکن اقتصادی کشور هستند، هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ مدیریتی مورد بازسازی قرار بگیرد. این در حالی است که امروز برخلاف نظر دلسوزان کشور این اقدام عملیاتی نشده و به نظر می‌رسد که اراده قوی در کابینه و رییس جمهوری وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه و اقدام آقای روحانی قرار بگیرد تا در نتیجه ثمرات و دستاوردهای این نوسازی، شرایط پرتلاطم، با نوسان و غیرقابل اعتماد فعلی در اقتصاد به ثبات و آرامش تبدیل شود.

 

این عضو شورای شهر تهران در پایان با اشاره به تغییر رییس کل بانک مرکزی طی روزهای اخیر، اظهار کرد: اگر به صورت همزمان در دو بخش مدیریت و تئوری در اقتصاد کشور تغییراتی صورت نگیرد، به نظرم تغییر رییس کل بانک مرکزی و وجود آقای همتی به تنهایی پاسخگوی وضعیت فعلی اقتصاد کشور نخواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------