آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نماینده مجلس: شرایط بازار و معیشت مردم خوب نیست/ برخی مسئولان حاضر به قبول شرایط بحرانی‌ نیستند



اخبار,اخبار سیاسی,بیت‌الله عبدالهی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه شرایط بازار و معیشت مردم خوب نیست، گفت: برخی مسئولان حتی حاضر نیستند باور کنند که معیشت مردم و اقتصاد کشور بحرانی است به‌طوری که می‌گویند شرایط عادی است.

بیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، دولت نمی‌تواند تمامی آنچه را که انتظار داریم برآورده کند و به‌طور یقین در این شرایط همه استان‌ها و شهرستان‌ها برای جذب اعتبارات محدود با همدیگر جدال می‌کنند.

 

وی افزود: ارتباط با اعضای هیأت دولت در این شرایط وخیم اقتصادی و اعتباراتی کم‌چیزی نیست به‌طوری که قبول داریم اعتبارات محدود و شرایط اقتصادی مطلوب نیست ولی اگر می‌خواهیم کمبودهایی را که داریم برطرف کنیم باید با دولتی‌ها ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ابراز داشت: تا زمانی که تفکر اختلاس وجود دارد و با اختلاس‌گران برخورد قاطع صورت نگیرد نباید انتظار داشت مردم از برنامه‌های مسئولان حمایت کنند، این در حالی است که اگر هر کسی که به مقام رسیده به این فکر باشد تا اموال مردم را غارت کند وضعیت کشور از شرایط فعلی هم بدتر می‌شود بنابراین مردم انتظار دارند تا دست اختلاس‌گران از بیت‌المال قطع و با آن‌ها ‌برخورد قاطعانه‌ای صورت گیرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز بیش از همه به تولیدکنندگان خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: تولیدکننده‌ای که باید از ارز دولتی برای تولید بهره‌مند می‌شد الان در شرایطی قرار گرفته که حتی در تأمین مواد اولیه عاجز است.

 

عبدالهی بر لزوم نظارت و تنظیم بازار در کشور تأکید کرد و افزود: علی‌رغم این‌که شرایط اقتصادی کشور بحرانی است اما متأسفانه برخی مسئولان حتی حاضر نیستند باور کنند که معیشت مردم و اقتصاد کشور بحرانی است به‌طوری که می‌گویند شرایط عادی است.

 

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یادآور شد: وقتی دولت می‌گوید ارز دولتی تخصیص می‌دهد مردم‌باور نمی‌کنند چون با وجود تخصیص ارز دولتی، هنوز مردم کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت‌های نجومی خریداری می‌کنند اما مادامی‌که متخلفانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند و با آن کالاهای غیرضروری و لوکس وارد کرده‌اند برخورد نشود وضع فعلی نه‌تنها بهبود نمی‌یابد بلکه بدتر هم می‌شود.

 

وی بیان داشت: امروز شرایط بازار و معیشت مردم خوب نیست در این میان انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط با کسانی که اجناس را در شرایط جنگ اقتصادی احتکار می‌کنند برخورد کنند اما با ابراز تأسف باید گفت که از این موضوع بعضاً به‌سادگی از کنارش عبور می‌کنند در حالی که عدم برخورد با محتکران به آشفتگی بازار دامن می‌زند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اضافه کرد: جنگ اقتصادی شوخی‌بردار نیست و اگر در این جنگ نابرابر که دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند هوشیار و آماده نباشیم و برنامه ارائه ندهیم لطمه‌اش خودمان خواهیم خورد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------