آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

سید حسن خمینی: مرگ یک رسانه وقتی است که متهم به دروغگویی شود/ چه کسی است که اشتباه ندارد؟ آن را بپذیریم؛ حتی اگر با زبان تلخ گفته شود



اخبار,اخبار سیاسی,سید حسن خمینی

یادگار امام گفت: ممکن است رسانه جایی نتواند راست بگوید ولی دروغ نگوید؛ اما مرگ یک رسانه وقتی است که متهم به دروغگویی شود. علاوه بر این رسانه باید کار خود را بشناسد، قوی باشد و کار درست و صحیح انجام دهد و هیچ عاملی همانند رسانه این قدرت را ندارد که بتواند جامعه را به سلامت سوق دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز شنبه در جمع مدیران، سردبیران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ سلامت؛ صداقت و قدرت را شروط تاثیرگذاری رسانه عنوان کرد و گفت: بزرگترین عامل جلوگیری از فساد در جامعه؛ رسانه و افکار عمومی است که می تواند جلو فساد را چه در حوزه سیاست، چه در حوزه اجتماع و چه در حوزه اقتصاد بگیرد.

 

وی افزود: البته در مسیر مبارزه با فساد همواره باید مراقب بود؛ چرا که معمولا مفسدین خودشان هم سعی می کنند رسانه داشته باشند و تلاش می کنند رسانه هایی را در اختیار بگیرند تا مبارزه با فساد را تغییر ماهیت دهند.

 

سید حسن خمینی یادآور شد: اینگونه نیست که اگر هر جا رسانه ها آزاد بودند، الزاما مفسدین دربند باشند. در این زمینه نمونه های بسیار زیادی وجود دارد. به عنوان نمونه، در کشورهای آمریکای جنوبی رسانه های زرد پیدا می شوند و آثار مطلوبی به جا نگذاشتند. 

 

یادگار امام، با اشاره به اینکه رسانه سالم، صادق و قوی می تواند شرط سلامت یک جامعه باشد، تصریح کرد: رسانه باید سالم باشد، خودش را وامدار کسی نداند، صادق باشد و هیچ دروغی نگوید.

 

سید حسن خمینی افزود: ممکن است رسانه جایی نتواند راست بگوید ولی دروغ نگوید؛ اما مرگ یک رسانه وقتی است که متهم به دروغگویی شود. علاوه بر این رسانه باید کار خود را بشناسد، قوی باشد و کار درست و صحیح انجام دهد و هیچ عاملی همانند رسانه این قدرت را ندارد که بتواند جامعه را به سلامت سوق دهد.

 

وی ادامه داد: هیچ کدام از کنترل های رسمی -همچونقوه قضائیه و پلیس- به اندازه قدرت افکار عمومی و رسانه نمی توانند جامعه را به سوی سلامت سوق دهد؛ البته این مسیر برای متصدیان امر دردهایی به همراه دارد، اما آن دردها را باید به جان بخریم.

 

سید حسن خمینی گفت: اگر واقعا اشتباهی داریم -چه کسی هست که اشتباه ندارد؟!- آن بپذیریم؛ ولو با زبان تلخ گفته شود؛ اگر عیب ما را می گویند «جدل با سخن حق نکنیم» و اگر ایرادی داریم قبول کنیم.

 

یادگار امام با بیان اینکه در فضای عمومی جامعه اگر ضعف هایی وجود دارد، باید مطرح شود؛ اظهار کرد: وقتی جامعه ببیند کسی ضعف خود را می پذیرد و اشتباه خودش را قبول می کند و درصدد جبران بر می آید اتفاقا همدلی اش با او بیشتر می شود و عملکرد ها بهتر پذیرفته می شود؛ در مقایسه با اینکه او بخواهد ضعف اشتباه و اشکال خود را کتمان کند. 

 

وی تصریح کرد: دنیای امروز اقتضائات خاص خود را دارد که توجه نکردن به آنها صرفا محروم کردن جامعه از یک امر مهم نیست؛ بلکه ما را از قافله ای که به سمت جلو حرکت می کند باز می دارد.

 

سید حسن خمینی با تأکید بر شناخت اقتضائات دنیای امروز، گفت: «افکارعمومی» یکی از ابزارهای جدید دنیای امروز است که در گذشته چندان مهم نبود و اگر هم مهم بود، قابل کنترل بود. اما پیدایش رسانه تأثیر قوی تری را به افکار عمومی دارد و دلیل آن وجود «تمایل به خوب جلوه کردن» در انسان است.

 

وی در همین موضوع، «رسانه» را از مهمترین نقاط افتراق دنیای امروز با گذشته خواند و گفت: اگر این اقتضاء را نپذیریم ما از قافله جهانی عقب می مانیم و کسی منتظر ما نمی نشیند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------