آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رشیدی کوچی: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی گشت ارشاد کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت که برای انتخابات اخیر مجلس ردصلاحیت شد، در توییتی نوشت: آقای رئیسی، دولت شما یکبار با تقویت غیرمنطقی و مخرب…

یوسف‌نژاد: حداکثر زمان جلسه استیضاح وزیر کار ۵ ساعت خواهد بود



اخبار,اخبار سیاسی,یوسف‌ نژاد

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تشریح روال برگزاری جلسه استیضاح، گفت که جلسه استیضاح وزیر کار حداکثر پنج ساعت به طول خواهد انجامید.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هیات رییسه مجلس روز گذشته‌ نامه‌ای به آقای رییس‌جمهور نوشت و به ایشان گفتیم که ایشان می‌تواند برای دفاع از وزیر خود در مجلس حضور یابد. طبیعتا اگر آقای روحانی احساس ضرورت کند می‌تواند در جلسه مجلس حضور یابد چرا که آیین‌نامه این حق را برایشان قائل شده است.

 

وی افزود: طبق ماده ۲۲۶ آیین‌نامه داخلی مجلس ‌در ابتدای جلسه استیضاح، استیضاح‌کنندگان می‌توانند به مدت یک ساعت و نیم اظهارنظر کنند و پس از ارائه توضیحات آنها، رییس‌جمهور می‌تواند حداکثر یک ساعت به دفاع از وزیر خود بپردازد. آیین‌نامه مجلس همچنین این اختیار را داده که وزیر از خودش دفاع کند. برای دفاع وزیر هم حداکثر وقتی که در نظر گرفته سه ساعت است که از این سه ساعت وزیر می‌تواند حداکثر یک ساعت آن را در اختیار یک یا دو نماینده قرار دهد.

 

یوسف‌نژاد ادامه داد: پس از اظهارات وزیر، دو نماینده استیضاح‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلی خود را ارائه کنند به شرط اینکه صحبت هر کدام از آنها از ۱۵ دقیقه تجاوز نکند و نهایتا وزیر می‌تواند در پایان نیم ساعت سخنرانی کند البته هم در مورد استیضاح‌کنندگان و هم در مورد وزیر باید این موضوع رعایت شود که اظهارات در خصوص محورهای استیضاح باشد.

 

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه متن استیضاح پیش از جلسه علنی فردا چاپ می‌شود و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، گفت: ما همچنین آخرین اسامی نمایندگان متقاضی استیضاح را چاپ می‌کنیم اگرچه کم شدن تعداد متقاضیان استیضاح‌، تاثیری در روند استیضاح نخواهد داشت.

 

وی در پایان گفت: حداکثر زمان جلسه استیضاح پنج ساعت خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------