آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

ناصر ایمانی: مردم نباید احساس ترس و اضطراب از شرایط کشور پیدا کنند



اخبار,اخبار سیاسی,ناصر ایمانی

تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره تاثیرگذاری نخبگان کشور با توجه به شرایط فعلی کشور گفت: مسئولان باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که مردم احساس کنند آنها با همه توان خود، صادقانه و خالصانه و بدون چشم داشت در حال فعالیت در کشور هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، شرایط اقتصادی و سیاسی که در کشور به وجود آمده موجب شده تا گروه‌های مختلف برای برون رفت از شرایط فعلی راهکارهایی را ارائه دهند و به فکر راه‌چاره باشند. ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره نقش و تاثیراتی که نخبگان و دانشگاهیان کشور می‌توانند برای خروج از این شرایط داشته باشند می‌گوید: نخبگان، دانشگاهیان و افراد معتبر و مورد اعتماد مردم بیشتر از مسئولان کشور مورد اعتماد و توجه مردم قرار دارند.

 

ایمانی تاکید در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: مردم مسئولان کشور را دست‌اندرکار در به وجود آمدن شرایط فعلی می‌دانند اما به هر صورت نخبگان آزاد هستند و مردم چنین دیدگاهی را نسبت به آنها ندارند. این فعال سیاسی اصولگرا همچنین معتقد است که اگر مسئولان صادقانه و بدون چشم‌داشت رفتار کنند، مردم به آنها اعتماد می‌کنند. او در کنار این تقویت احساس هویت بین مردم را از موثرترین راهکارها برای کمک به بهوبد وضعیت کشور می‌داند.

 

ایمانی با ییان اینکه نخبگان در همه شرایط می‌توانند تاثیرگذار باشند، گفت: همیشه نخبگان به عنوان چراغ‌های راهنمای جامعه می‌توانند نقش بسیار تعیین‌کننده‌‌ای داشته باشند. در شرایط فعلی هم عمدتا می‌توانند نقش بیشتری ایفا کنند. این نقش هم در دو جنبه ایفا می‌شود. ابتدا نقشی که می‌توانند برای پیشنهادات به مسئولان حکومت داشته باشند و بعد از آن تاثیرگذاری که می‌توانند درارتباط با مردم ایفا کنند.

 

او ادامه داد: به عنوان نمونه دیدم که اخیرا عده‌ای اقتصاددانان کشور در نامه بلندی پیشنهاداتی را خطاب به مسئولان کشور نوشته و راهکار داده و نظرات خود را ارائه کرده بودند. این بسیار قابل تقدیر است و نشان دهنده این است که  نخبگان کشور فعال هستتند و احساس مسئولیت می‌کنند و این تصور را دارند که باید تاثیرگذار باشند. نفس این اقدام صرف‌نظر از محتوا بسیار قابل تقدیر است. از طرف دیگر نقشی که نخبگان در رابطه با مردم می‌توانند ایفا این است که شرایط کشور را به خوبی برای مردم تبیین کنند. همچنین این آمادگی را در میان مردم ایجاد کنند تا برای شرایط پیش‌رو هر چه که باشد حاضر باشند.

 

ایمانی گفت: بسیاری از زمان‌ها تاثیری که نخبگان، دانشگاهیان و افراد معتبر و مورد اعتماد مردم دارند، از مسئولان کشور بیشتر است. چون به هر حال مسئولان کشور با این دید نگاه می‌کنند که به دلیل دست‌اندرکار بودن ممکن است اشتباهاتی داشته باشند و نخواهند آن‌ها را اعلام کنند اما به هر صورت نخبگان آزاد هستند و مردم چنین ددیگاهی را نسبت به آنها ندارند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه  یک بحث مهمی این است که باید مردم را نسبت به آینده امیدوار کرد، گفت: این سخنی است که همواره آقای رییس‌جمهور روی آن تاکید می‌کنند و سخن بسیار درستی هم هست. مردم نباید احساس ترس و اضطرابی از شرایط کشور پیدا کنند. باید به مردم یادآوری کرد که شرایط بسیار سخت‌تری از این را هم در سالیان گذشته و به موفقیت گذرانده‌ایم بنابراین مردم باید احساس آرامش کنند.

 

او ادامه داد: نکته دوم که به نظر من بسیار اهمیت دارد این است که مردم احساس صداقت و درستی از مسئولان خود  کنند؛ یعنی مسئولان باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که آنها با همه توان خود، صادقانه و خالصانه و بدن چشم داشت در حال فعالیت هستند. نکته سوم این است که باید به مردم درباره منافع ملی و کلی کشور گوشزد کرد تا احساس هویت ملی کنند؛ یعنی به عنوان یک ایرانی مسلمان مردم احساس کنند با هر قدمی که در عرصه مسائل کشور برمی‌دارند در حال تعیین سرنوشت ایران را رقم می‌زنند. نباید مردم این احساس را داشته باشند که باید گلیم خود را از آب بیرون بکشند، بلکه باید احساس کنند که در شرایطی هستند که با هر اقدامی که در راه تامین منافع شخصی خود بردارند، ممکن است یک ضربه به منافع ملی کل کشور بزنند. این احساس هویت ایرانی و ملسمان بودن در مردم تقویت شود.

 

ایمانی گفت: در حال حاضر نگاه کنید و ببینید که نواساناتی که در برخی از کالاها مانند مسائل ارز و طلا داریم بخش عمده‌ای از آن به اعتماد عمومی مردم به سیستم حکومتی بر می‌گردد. یعنی این نبودن اطمینان بین مردم و سیستم حکومت موجب می‌شود که برخی اقدامات صورت بگیرد که باعث تشدید قیمت نرخ‌ها در کشور شود. مردم اگر به مسئولان حکومتی خود اطمینان کنند بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------