آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

علی صوفی: وقتی فضا امنیتی باشد احزاب نمی‌توانند نقش خود در زمینه‌های مختلف را به خوبی ایفا کنند



اخبار,اخبار سیاسی,علی صوفی

علی صوفی گفت: «وقتی فضا امنیتی باشد احزاب نمی‌توانند نقش خود در زمینه‌های مختلف را به خوبی ایفا کنند. از سال 88 به بعد که آن اتفاقات در کشور افتاد، فضای سیاسی کشور همچنان امنیتی است. هرچند در سال‌های اخیر گشایش هایی به وجود آمده اما فعالان سیاسی تا مدت‌ها در محدویت بودند. به عنوان نمونه حتی دورهمی‌های ساده فعالان سیاسی در یک میهانی افطار هم با محدودیت مواجه بود.»

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه پیگیری مسائل اجتماعی یکی از مسئولیت های احزاب است گفت: «با این حال احزاب در کشور ما کمتر به این مسائل می پردازند و حضور آنان عمدتا در مسائل سیاسی و در مقاطع انتخابات است. در حالی که احزاب باید در فعالیت های اجتماعی سهیم باشند و بتوانند حقوق مردم در این زمینه را پاسداری و پیگیری کنند.»

 

او در تشریح علت عدم فعالیت احزاب در عرصه اجتماعی گفت: «از یک سو در قوانین ما نقش احزاب به خوبی تعریف نشده است و احزاب برای انجام فعالیت های خود با محدویت مواجه هستند و به این دلیل ما احزاب قوی نداریم.» 

 

صوفی به امنیتی بودن فضای سیاسی کشور اشاره و تصریح کرد: «وقتی فضا امنیتی باشد احزاب نمی توانند نقش خود در زمینه های مختلف به خوبی ایفا کنند. از سال 88 به بعد که آن اتفاقات در کشور افتاد، فضای سیاسی کشور همچنان امنیتی است. هرچند در سال های اخیر گشایش هایی به وجود آمده اما فعالان سیاسی تا مدت ها در محدویت بودند. به عنوان نمونه حتی دورهمی های ساده فعالان سیاسی در یک میهانی افطار هم با محدودیت مواجه بود.» 

 

این وزیر دولت اصلاحات با بیان اینکه «موانع و محدودیت هایی که برای فعالیت احزاب به وجود آمده بود منجر شد احزاب حتی نتوانند کار سیاسی کنند چه برسد به فعالیت های دیگر» اضافه کرد: «فضای امنیتی که در آن سال ها به وجود آمد مجال اندیشه و فعالیت غیرسیاسی مثل فعالیت های اجتماعی را از احزاب گرفت  و احزاب مجبور شدند تنها در مقاطع خاص انتخاباتی که فضا به خاطر اهمیت مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای اندکی باز می شد نفسی بکشند.» 

 

صوفی همچنین با بیان اینکه «پشتوانه مالی احزاب برای انجام فعالیت های آنان در زمینه های مختلف از جمله فعالیت های اجتماعی بسیار مهم است» گفت: «بر اساس قانون احزاب اجازه فعالت اقتصادی ندارند از این رو نیاز به پشتیبان دارند. کسانی هم که بنیه اقتصادی دارند به دلیل فضای امنیتی که ممکن به وجود آید از حمایت از احزاب خودداری می کنند تا برای فعالیت های اقتصادی شان مشکلی به وجود نیاید.» 

 

او اضافه کرد: «اکنون احزاب ما در شرایطی هستند که فعالیت هایشان محدود به زمان های خلاص و زمینه های خاص است. به همین دلیل مجال رسیدن به سایر فعالیت ها از جمله پیگیری حقوق اجتماعی مردم که مقدمه ای برای اصلاح امور از طریق رسیدن به قدرت است را ندارند.»

 

اعتمادآنلاین

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------