آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

آقای مطهری از شما بعید بود



اخبار,اخبار سیاسی,علی مطهری

«- این همه مردم نشستند شما در مورد غدیر صحبت می‌کنید به جای اینکه بگویید چرا خودروی داخلی شده 45میلیون تومان؟ مردم را.... شما در جایگاهی نیستید که در مورد عیدغدیر صحبت کنید. بهتر است در جایگاه خودتان به عنوان نایب‌رئیس مجلس صحبت کنید. چرا پراید 45میلیون تومان شد؟

 

* جایگاه من این است که در مورد غدیر صحبت کنم. جایگاه شما هم این نیست که اینطوری صحبت کنید.

 

- شما نماینده مجلس هستید باید به من جواب بدهید.

 

* انقدر نادانی که نمی‌دانی در عید غدیر باید راجع به امامت صحبت کرد.

 

- من به نماینده شهرمان کلی انتقاد دارم ولی الکی نمیاد وقت مردم رو بگیره. 

 

* وقت مردم را گرفتیم ما؟ خیلی... و نادانی»

 

این دیالوگی است بین علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با یکی حاضرین جلسه‌ای که مطهری برای سخنرانی عید غدیر به دعوت علی بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار در شهر گلپایگان حضور یافته بود. پس از پایان سخنرانی، آن فرد به علی مطهری معترض شد که چرا در مورد مسائل جاری از جمله گران شدن پراید توضیح نمی‌دهد که با چنین واکنش تندی از سوی نائب رئیس مواجه شد؛ آن‌هم از سوی کسی که همه او را با خصلت‌های خوبش می‌شناسند و کردار و رفتار مناسبش در مجلس زبانزد است. از همین رو انتظار نمی‌رفت که چنین رفتاری را با فرد منتقد داشته باشد. البته علی مطهری تا حد زیادی در مقابل فرد معترض متانت به خرج می‌دهد تا این که با واژگانی، چون نادان کمی فضا را بهم می‌ریزد. به‌هرحال آنچه که بین آنها رخ داد حواشی زیادی را به وجود آورد اما آنچه که به حاشیه این برخورد دامن زد رفتار نفر سومی (علی بختیار نماینده گلپایگان) است که خطاب به فرد معترض می‌گوید:«می‌کنمت تو گونی. عکس این آقا را بگیرید باید بفهمه. آبروی لباس منو بردی». 

 

جالب‌تر اینجاست که این فیلم از سوی کانال تلگرامی حمید رسایی منتشر شده است؛ کسی که از منتقدین سرسخت علی مطهری است.بنابراین کمی انتشار این فیلم ابهام برانگیز به نظر می‌رسد اما این دلیل نمی‌شود که از رفتار غیرقابل قبول علی مطهری چشم پوشی کرد.

 

واکنش کاربران

انتشار این فیلم در فضای مجازی سبب شد کاربران بسیاری به آن واکنش نشان دهند.

یکی از کاربران گفته است:« آقای مطهری می‌خواهید در مورد عید غدیر صحبت کنید اول ادب علی رو یاد بگیرید. کی با مردمش اینجوری صحبت کرد و اونا رو احمق و نادان خطاب کرد؟‌ای کاش هیچ وقت هیچکسی رو به خاطر ابراز عقیده به گونی و زندان تهدید نمی‌کردید!»

 

فرد دیگری نوشته است: «منتقد علی مطهری به درستی گفت که شما درکنار اظهارنظر در خصوص غدیر باید در خصوص مسائل دیگه هم صحبت کنی.»

 

یکی دیگر از کاربران عنوان داشت:« ماجرای علی مطهری و مرد معترض، فارغ از ماوقع و اینکه آیا اعتراض مرد از پیش برنامه‌ریزی شده یا نه، حاوی یک نکته مهم و دردناک هم بود! اینکه برخی از مسئولین در پس ذهن خود این حق را برای خود قائلند که عنداللزوم مردم را تنبیه و در گونی کنند!»،

 

« این که علی مطهری، بخشی از سخنانش در عید غدیر را به امیر المومنین(ع) اختصاص 

دهد، طبیعی است؛ هرچند اتفاقا بخش عمده حرف‌هایش در همان جا درباره مسائل روز بود. شماتت جوان از سوی یکی از میزبانان هم ضرورتی نداشت، چون بی‌واهمه حرف زدن با مسئولان، حسن است نه عیب»،«جدای از برخورد علی مطهری با این آقای منتقد، به نظرم برخورد قضائی با اون روحانی که گفت عکس این رو بدید تا بکنمش توی گونی حتما لازمه»، «قضاوت‌کردن على مطهرى به خاطر اتفاقى که در گلپایگان افتاد، بدون دانستن اصل قضیه و اطلاع از جو حاکم و بدون در نظر گرفتن این نکته که او چه گفته و معترض چه شخصى بوده، اقدامى عجیب و خنده‌دار است.»

 

روزنامه آفتاب یزد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------