آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

یک حقوقدان: اعتماد متقابل، نیاز حیاتی بین حکومت و مردم در شرایط فعلی است



اخبار,اخبار سیاسی,محمد شریف

محمد شریف، حقوقدان با تاکید بر لزوم اعتماد متقابل بین حکومت و مردم در شرایط فعلی کشور گفت: مردم ایران در کشاکش دهه‌ها تلاطم سیاسی به چنین شعور و آگاهی دست‌یافته‌اند که بتوانند اشخاصی که با انگیزه‌های نامناسب بازیچه سیاست‌های مثلث فوق می‌شوند را از دلسوزان جامعه منفک کنند.

محمد شریف، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با تاکید بر لزوم ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت بیان کرد: اساس قدرت هر حکومتی وجود اعتماد متقابل بین رکن انسانی دولت - کشور یعنی جمعیت و رکن سیاسی آن یعنی حکومت است.

 

شریف با اشاره به فشارهای بین‌المللی که در شرایط فعلی به کشور وارد می‌شود، بیان کرد: در وضعیت کنونی جامعه که ما در برابر تهدید مثلث پلید آمریکا، اسراییل و ائتلاف ضدایرانی کشورهای عربی که عربستان سعودی گرد خود جمع کرده قرار داریم، نیاز حیاتی به اعتماد متقابل بین حکومت و مردم احساس می‌شود.

 

این وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر لزوم ایجاد اعتماد در کشور عنوان کرد: اقدام در راستای بازداشت تعدادی از فعالان جامعه مدنی ضربه به این اعتماد وارد می‌کند و به تبع آن شکاف بین حکومت و جامعه موجب می‌شود که مثلث فوق درصدد سوءاستفاده از این گسیختگی بین دولت و مردم برآید.

 

او در ادامه افزود: به نظر اینجانب چنانچه اعتماد شکل بگیرد حتی اشخاصی که با انگیزه‌های غیرموجه تبدیل به بازیچه مثلث فوق شده‌اند، ناگزیر می‌شوند که به این اعتماد گردن نهند. چراکه در صورت بازی کردن در زمین دشمنان سه‌گانه فوق به صورت خودبخودی از سوی جامعه و به‌ویژه از سوی آگاهان و تحصیل کرده‌های جامعه طرد خواهند شد.

 

این حقوقدان با اشاره به سطح درک افکارعمومی و توده در کشور بیان کرد: مردم ایران در کشاکش دهه‌ها تلاطم سیاسی به چنین شعور و آگاهی دست‌یافته‌اند که بتوانند اشخاصی را که با انگیزه‌های نامناسب بازیچه سیاست‌های مثلث فوق می‌شوند از دلسوزان جامعه منفک کنند.

 

شریف با تاکید بر ملاحظاتی که در این شرایط حکومت باید در نظر داشته باشد، گفت: حکومت باید با گستراندن اعتماد، زمینه این تفکیک را فراهم آورد تا کشور ما بتواند در وضعیت تهدیدآمیز فعلی از اقتدار مناسب برخوردار شود.

 

او در ادامه با بیان اینکه حکومت اعم از قوای سه‌گانه، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و همه نهادهای عهده‌دار امنیت کشور به نظر من باید در برابر سوء‌استفاده‌های احتمالی از مسامحه صبور باشد، تاکید کرد: اینکه به مردم و به فعالان اجتماعی اجازه داده نشود که از برخی حقوق خود بهره‌مند شوند از یک رو برخی از اصول قانون اساسی را به تعطیلی تهدید خواهد کرد و از سوی دیگر باعث می‌شود که فعالیت‌های سیاسی زیرزمینی شوند که خود تهدید بزرگتری را متوجه امنیت جامعه خواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------