آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

قاضی‎پور: فروش سرمایه‎های تامین اجتماعی به بابک زنجانی با اذن احمدی‎نژاد بود



اخبار,اخبار سیاسی,نادر قاضی پور

نادر قاضی پور، عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره ضرب الاجل تعیین شده از سوی احمدی نژاد برای رئیس قوه قضاییه و رد ادعای ارتباط میان او با باک زنجانی گفت: کار آقای احمدی‌نژاد درباره یکی از سران سه قوه که از سوی رهبر فرزانه نظام انتخاب می‌شود، یعنی تعیین ضرب‌الاجل بسیار سبک است. او این روزها کارهایی را انجام می‌دهد که کبک پخته هم خنده‌اش می‌گیرد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: آقای مرتضوی هر کاری را که قصد انجام آن را داشت با هماهنگی با احمدی‎نژاد بود و هیچ حرکتی را بدون این امر صورت نمی‌پذیرفت. زمانی مرتضوی قصد داشت که تمامی سرمایه‎های تامین اجتماعی را به مبلغ 23 هزار میلیارد به بابک زنجانی درحالی‌که ارزش واقعی آن 51 هزار میلیارد بود، بفروشد، مگر بدون اذن مقام بالاتر توانایی انجام این کار را داشت؟

 

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم در این رابطه اظهار داشت: آقایان از این معامله فساد انگیز آگاه بودند. آقای زنجانی بایت تضمین چکی از تامین اجتماعی به ارزش 17 هزار میلیارد می‌گیرد که معادل آن «ین» ژاپن هم می‌نویسد. بدین معنا که تا زمان ارائه اسناد به‌عنوان تضمین این کار را انجام می‌دهد، پس‌ازآن هم این چک را به وزارت نفت می‌دهد بابت پول حاصل از فروش نفتی که باید پرداخت می‌کرد.

 

قاضی پور دراین‌باره ابراز کرد: ادعای مطرح‌شده از سوی احمدی نژاد مبنی بر اینکه هیچ ارتباطی با بابک زنجانی نداشته بسیار خنده‌‌دار است زیرا به‌طورقطع محقق شدن این حجم از معامله بدون اطلاع رئیس‌جمهور بسیار بعید است.

 

وی در خصوص ادعاهای احمدی‌نژاد چنین توضیح داد: احمدی‌نژاد همیشه ادعاهایی را مطرح می‌کرد. به‌طور نمونه آمارهای تعجب‌آوری درباره ایجاد اشتغال بر زبان می‌آورد یعنی یک سال گفت یک‌میلیون و صد، سال دیگر یک‌میلیون و شش‌صد و یک سال دیگر مطرح کرد که دو میلیون و صد اشتغال ایجاد کرده است، اما مشخص نشد این اشتغال‌ها در کجا به وجود آمده است.

 

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم دراین‌باره اضافه کرد: در سفرهای استانی پروژه ساختن یک غسالخانه با هزینه 500 هزار تومان بود، پروژه دیگر ساخت اتوبان به ارزش 500 میلیارد بود. برای پروژه غسالخانه هزینه می‌شد و مطرح می‌کرد که 50 درصد مصوبات سفرهای استانی به اجرا درآمده است. ازلحاظ ریالی کل سفرها شاید چهل‌وچند تا بیشتر نشد ولی ازلحاظ تعدادی می‌گفت 60 یا 70 درصد طرح‌ها اجرایی شده است.

 

قاضی پور در ادامه یادآور شد: آقای احمدی‌نژاد باید به خیلی مسائل پاسخ دهد ازجمله اینکه با کدام قانون در بازار ارز به فروش رساند زیرا چنین قانونی برای دولت وجود ندارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------