آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

زیباکلام: ای کاش برخی مسئولان تصور نمی‌کردند بهتر از مردم می‌فهمند



اخبار,اخبار سیاسی,صادق زیباکلام

صادق زیباکلام استاد دانشگاه می‌گوید: « اظهارات برخی مسئولان درباره اینکه شما مردم خودتان باعث و بانی شرایط موجود به واسطه انتخابتان هستید، مثل این است که امروز از موضع بالا به آن‌ها بگوییم مردم، خودتان انقلاب کردید پس همینی که هست. به نظر من این بزرگترین ظلم و جفا هم در حق انقلاب و هم در حق مردم است. آنچه مردم در این 4 دهه در آرزوی رسیدن به آن برایش پای صندوق رای می‌آمدند، آنی نیست که امروز می‌بینیم. بدیهی است مردم هیچ گاه انتظار نداشتند در پس امیدهای 40 ساله خود همواره بحران سیاسی و اقتصادی را به دلیل عملکرد برخی از مدیران ببینند.»

 

وی در گفت‌وگو با آفتاب یزد می‌گوید: «شما اگر به سال‌های 56 تا 58 و ادبیات انقلاب در آن دوران برگردید، بهتر در میابید که امید و خواسته‌ مردم از اینکه برای تحول در کشور به خیابان‌ها آمدند چه بود.» این استاد دانشگاه در ادامه اظهار می‌کند: «اینکه اکنون برخی مرتب می‌گویند آنچه که امروز اتفاق می‌افتد خواست مردم است پاک کردن صورت مسئله است. آرمان‌های مردم در تمام این سال‌ها چیز دیگری بود.» به زیباکلام می‌گوییم که عده‌ای از اصولگرایان می‌خواهند القا کنند که چون شما حسن روحانی را در سال 96 انتخاب کردید وضعیت اینگونه است که پاسخ می‌دهد: «در خصوص انتخابات 96 هم این موضوع مصداق پیدا می‌کند، حسن روحانی که مردم به او رای دادند، حسن روحانی‌ای است که آن سخنرانی‌ها را قبل از 29 اردیبهشت 96 و آن مناظره‌های انتخاباتی را انجام داد. طبیعتا آن روحانی با رئیس جمهوری که عملکرد امروز را داشته خیلی فاصله دارد.»

 

این فعال سیاسی تاکید می‌کند: «ما باید بفهمیم که چرا آن ایده‌ها و آرمان‌ها که انتظارات مردم به دنبالش بودند تحقق پیدا نکرد. چرا امیدها و آرزوهایی که در رای مردم نهفته بود بر باد رفت. باید سعی کنیم دلیل این تفاوت خواسته‌ها را با واقعیت‌های جامعه اکنون دریابیم و به دنبال مطالبات در پی تحقق این خواسته‌ها باشیم.»

 

این فعال سیاسی ادامه می‌دهد:« در پاسخ به این عده که مدام انتخاب مردم را یادآوری می‌کنند باید نکته دیگری را نیز اضافه کرد و آن اینکه مردم ما در این سال‌ها ناچار به برخی انتخاب‌ها بودند. ما با توجه به برخی محدودیت‌های موجود، تن به انتخاب افراد معدودی در جایگاه‌های محدودی می‌دهند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------