آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پارسایی: در شأن جهانگیری نیست جایی بماند که اختیاری ندارد



اخبار,اخبار سیاسی,بهرام پارسایی

نماینده مردم شیراز اظهار کرد: در شان شخصیتی مثل آقای جهانگیری نیست که بخواهد جایی بماند که اجازه کوچکترین اقدامی را نداشته باشد.

بهرام پارسایی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره انتظارات خود از دولت گفت: انتظار از دولت این است که به طور شفاف مشخص کند که آیا اصلا مشاوره‌پذیر هست یا نیست. دوما اگر مشاوره‌پذیر هست طرف مشاوره‌اش برای انتخاب وزرا چه کسی است.

 

وی با بیان اینکه در همین ماجرای معرفی وزرا هیچ مشورتی با فراکسیون امید نشده است، تصریح کرد: اصلاح طلبان آقای رئیس‌جمهور را حمایت کردند اما رئیس‌جمهور در یک جلسه‌ای گفتند که من اصلا از کسی کمک نخواستم. وقتی که رئیس‌جمهور می‌خواست کابینه را معرفی کند فراکسیون امید نظرسنجی کرد و با توجه به شاخص‌ها و پارامترهایی، نظر همه اعضا را راجع به کابینه دور قبل خواست و به دولت تقدیم کرد اما هیچ اثری نداشت.

 

سخنگوی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آقای طیب‌نیا یکی از افرادی بود که از نظر فراکسیون نمره خیلی خوبی گرفته بود اما اثری نداشت،  پیشنهاد شخص هم نداده بودیم بلکه فقط شاخص داده بودیم که یک وزیر باید این شاخصه‌ها را داشته باشد و اما لحاظ نکردند و بنابراین چون ما تجربه این را داریم گفتنِ بعد از آن هم اثری ندارد.

 

وی درباره مباحثی که درباره استعفای جهانگیری به گوش می‌رسد، گفت: با توجه به صحبتی که آقای جهانگیری داشت به نظر من استعفایش باید همزمان با صحبتش می‌بود. وقتی کسی می‌گوید من توانم در دولت به این میزان است، درنتیجه در شان شخصیتی مثل آقای جهانگیری نیست که بخواهد جایی بماند که اجازه کوچکترین اقدامی را نداشته باشد.

 

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: آقای جهانگیری حداقل الان که هست مسئولیت بخشی از مشکلات را باید به گردن بگیرد ولی وقتی اختیار ندارد چرا اینجا می‌ماند و فقط هزینه پرداخت می‌کند؟

 

وی با اشاره به زمانی که نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور اعلام شد، گفت: همان ارز ۴۲۰۰ تومان نیز مشخص است که اراده و تصمیم آقای جهانگیری نبوده است چون کسی که اجازه تعویض رئیس دفتر خود را هم ندارد قطعا نمی‌تواند ارز ۴۲۰۰ را هم تصویب بکند، درنتیجه درجایی دیگر تصویب شده و ایشان اعلام کرد و همه هم این را به پای ایشان تمام کردند و هزینه سنگینی را هم داد.

 

پارسایی با بیان اینکه جهانگیری نماینده اصلاح‌طلبان در دولت است، گفت: به نظر من الان هم وقتی اختیاری ندارد ماندنش در دولت بجز هزینه چیزی ندارد. حداقل مشی دولت هم همانطور که برای ما تقریبا مشخص است برای جامعه هم مشخص می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------