آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

سید ابوالفضل موسویان: ممکن است جریان فیضیه پشت نامه یزدی به آیت‌الله شبیری باشد



اخبار,اخبار سیاسی,سید ابوالفضل موسویان

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: در گذشته گفت‌وگویی معمولی بین مدیران حوزه و مرجعیت صورت گرفته باشد اما به صورت نامه علنی این امر سابقه نداشته است.

بعد از انتشار نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی موجی از اعتراضات و واکنش‌ها به این نامه صورت گرفت؛ بسیاری از روحانیون به این موضوع واکنش دادند و به همراه آن فعالان سیاسی هم به اظهار نظر پرداختند. بیشتر افرادی که واکنش ندادند این موضوع را بی‌سابقه دانستد. در این راستا سید ابوالفضل موسویان استاد حوزه و دانشگاه به «اعتمادآنلاین» گفت: این نامه بی‌سابقه بوده است.

 

او در واکنش به نامه آیت‌الله یزدی عنوان کرد: به نظر من که این کار بسیار غیراخلاقی‌ای بود که انجام گرفت و نباید این کار در مقابل مرجعیت صورت می‌پذیرفت. موضع‌گیری در مقابل مراجع و اینگونه امر و نهی کردن خلاف رعایت اصول حتی اولیه اسلامی و حوزوی است.

 

موسویان درباره علت این نامه‌نگاری با توجه به اینکه واکنش حوزویان به این نامه بدیهی بود، گفت: احتمال اینکه همان جریانی که قضایای تجمع در فیضیه را به بار آورده و دنبال این است که افراد را به دنبال خود بکشانند و شعارهای خاصی را مطرح کنند آقای یزدی را تحریک کرده‌ باشند وجود دارد.

 

او ادامه داد: آنها خواستار این بودند که علیه آیت‌الله شبیری موضع‌گیری کنند تا برخوردی باشد با مراجعی که می‌خواهند استقلال حوزه را حفظ کنند.

 

موسویان گفت: از دیروز که این نامه منتشر شد روحانیون واکنش‌های زیادی نشان دادند و در سایت‌ها و کانال‌های خبر موضع‌گیری‌هایی زیادی شده است. توقع ما این است که مرجعیت هم واکنش نشان دهند و برخورد کنند و اجازه ندهند که اینگونه با حیثیت مرجعیت بازی شود.

 

او درباره سابقه این نوع نامه‌نگاری‌ها در پایان گفت: ممکن است در گذشته گفت‌وگویی معمولی بین مدیران حوزه و مرجعیت صورت گرفته باشد اما به صورت نامه علنی این امر سابقه نداشته است. ممکن است نظرات مختلفی باشد ولی این را می‌شد با گفت‌وگو و صحبت حضوری مطرح کرد اما اینکه به صورت نامه علنی منتشر کنند معمول نبوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------