آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

هاشم‌زایی: حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی کاملا درست بود



اخبار,اخبار سیاسی,هاشم‌زایی

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی کاملا درست بود حتی نمی‌توانیم بگوییم چرخش داشته است چون روحانی هیچگاه مشی اصلاح‌طلبی نبودو نمی‌توان از او توقع مشی اصلاح‌طلبی داشت.

باز پای اختلافات به میان آمده است و دوباره خاطرات سال 84 و قبل از آن مرور می شود. خاطراتی که یک طرف آن به اختلافات در اردوگاه اصلاح طلبی می رسد و طرف دیگرش به ظهور و بروز احمدی نژاد ختم می شود. حالا این سوال مطرح است که با این راه و خطی که در پیش گرفته شده است آیا بار دیگر باید شاهد روی کار آمدن یک احمدی‌نژاد دیگر باشیم؟  

 

عبدالرضا هاشم زایی نماینده اصلاح طلب مردم تهران و عضو فراکسیون امید در این رابطه به خبرآنلاین گفت: بحث احمدی نژادی دیگر به نظرم منتفی است چرا که مردم یک بار طعم احمدی نژاد را چشیده اند لذا بعید می دانم فردی با ویژگی های ایشان بتواند امور قوه مجریه را به دست بگیرد. حتی نهادها و جریان هایی هم که از احمدی نژاد حمایت کرده بودند هم بعید است باردیگر به فردی با آن ویژگی ها پرو بال بدهند.

 

او ادامه داد: اما درمورد اختلافات موجود در میان اصلاح طلب ها باید گفت ریشه اختلافات در درون اصلاحات را چه میان آنهایی که از ابتدا اصلاح طلب بودند و چه آنهایی که بعدا اصلاح طلب شدند در عملکرد دولت است. این بحث به صورت جدی در میان اصلاح طلب ها چه بیرون مجلس و چه درون مجلس مطرح است که ما چقدر قرار است برای عملکرد روحانی هزینه بدهیم؟ این مسئله موجب می شود یکسری اختلاف دیدگاه در میان اصلاح طلب ها به وجود بیاید.

 

هاشم زایی گفت: ما در جلسات می بینیم یک عده می گویند ما دولت را از ابتدا حمایت کردیم و به اینجا رساندیم اگر بخواهیم در بین راه خود را کنار بکشیم این موضوع می تواند به انشقاق در جامعه هم منجر شود. این درحالی است که برخی دیگر همان بحث اول را مطرح می کنند که اصلاحات باید تا کجا هزینه بدهد.

 

این نماینده اصلاح طلب به اخذ رأی اعتماد چهار وزیر صنعت، راه، کار و اقتصاد از مجلس اشاره کرد و گفت: کدام یک از این چهار وزیر اصلاح طلب بود؟ یا با این همه حمایت اصلاح طلب ها معدل دولت چیست؟ اگر در دولت یک اصلاح طلب با سابقه باشد آن جهانگیری است. خودش هم در انتخابات 96 گفت به نمایندگی از جریان اصلاحات آمد و هیچ‌گاه عملکردش زیکزاکی نبود. با وجود آن که این فرد در جریان انتخابات این همه به روحانی کمک کرد اما می بینیم می گوید من حتی اختیار تغییر منشی خود را ندارم، این موضوع مهمی است که باید جریان اصلاحات به آن توجه کند.

 

او گفت: به نظرم باید به گونه ای رفتار کنیم که حداقل پیاده نظام‌مان را به دلیل حمایت از دولت از دست ندهیم. به هر حال روحانی همین است هیچ‌گاه اصلاح طلب نبوده است. هنوز هم می گویم در آن شرایطی که اصلاح طلبان از روحانی حمایت کردند، کاملا درست بوده است حتی نمی توانیم بگوییم چرخش داشته است چون روحانی هیچگاه مشی اصلاح طلبی نداشته است و نمی توان از او توقع اصلاح طلبی داشته باشیم اما در این مدت عدم تعامل را به جای تعامل با اصلاح طلبان نشانده است و این رویکرد راه سختی در برابر اصلاح طلبان قرار داده است.

 

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان از اینکه راهشان را از دولت جدا کنند چه سود و زیانی متوجه‌شان خواهد بود گفت: به نظر من این موضوع حداقل در افکار عمومی می تواند مثبت باشد.

 

او در پاسخ به سوال دیکری در این رابطه که در این چندسال اصلاح طلبان با نزدیک شدن به دولت توانستند سهمی در قدرت داشته باشند و حالا این جدا کردن راه می تواند تاثیر آنها را در تصمیم گیری ها کاهش دهد، گفت: اولا که اصلاح طلبان اصلا وارد قدرت نشدند دوم آنکه اساسا بحث قدرت نیست بحث خدمت به مردم است. امروز بسیاری از وعده ها عملی نشده است. برخی معتقدند قدرت رئیس جمهور برای ایجاد تغییر و عمل به وعده ها همین بوده است؛ ما این توجیه را رد نمی کنیم اما وقتی ما به عنوان نماینده در مجامع حاضر می شویم مردم توقع دارند رئیس جمهور موانع را برای آنها توضیح دهند. بنابراین فقط نباید سخنرانی کرد بلکه امور باید توضیح داده شود. مردم ما فهیم هستند، وقتی رئیس جمهور بگوید در چه اموری و برای عمل به کدام وعده دستش بسته است مردم می پذیرند.

 

او با بیان اینکه احمدی نژاد دیگری درکار نیست گفت: ما باید این را هم بدانیم که ترکیب با مخلوط متفاوت است. ائتلاف سیاسی یک مخلوط است نه یک ترکیب و در مخلوط عناصر اختلاطی ویژگی های اصلی خود را حفظ می کنند در حالی که در ترکیب اینگونه نیست. وقتی اصلاح طلبان با اعتدال و توسعه ائتلاف کردند این ضروری بود که بیشترین رای خود را هم از اصلاح طلبان به دست آوردند، وقتی مشاهده می کنیم در رویکردها و عملکردها، این اکثریت رعایت نمی شود باید برای مردم توضیح داده شود. لذا معتقدم باید هزینه ای را که در افکار عمومی دادیم به شیوه ای جبران کنیم. البته این نیاز به فکر و بررسی بسیار دارد که شاید راه آن جدایی یا عبور از روحانی نباشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------