آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

صادق زیباکلام: چرا اصولگرایان برآشفته اند؟!



اخبار,اخبار سیاسی,صادق زیباکلام

اصولگرایان که به هر بهانه‌ای اصلاح‌طلبان و رهبران این جریان را تا به امروز مورد حمله قرار می‌دادند و از ایجاد هر نوع فشاری فروگذار نبودند به هیچ روی تصور نمی‌کردند که ملاقاتی میان برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و آیت‌الله شبیری زنجانی صورت بگیرد. حتی گمان می‌کردند که این ملاقات در وهله نخست با مقاومت آیت‌الله شبیری زنجانی مواجه گردد.

 

از این رو اصولگرایان اکنون به دو دلیل نخست ملاقات مشتاقانه آیت الله شبیری زنجانی با چهره‌های اصلاح طلب و سپس واکنش انتقادی به ویژه اصولگریان میانه‌رو نسبت به نامه آیت‌الله یزدی عصبانی هستند. واکنش‌ها‌ طی روزهای اخیر نشان داد که هیچ یک از دو جریان به ویژه اصولگرایان معتدل اقدام آیت‌الله یزدی را تایید نکرد.

 

اگرچه روشن بود که اصلاح‌طلبان از نامه مذکور انتقاد خواهند کرد اما در این میان چیزی که باعث عصبانیت و دلخوری قشر خاصی از اصولگرایان شده است انتقاد اصلاح‌طلبان از نامه آیت‌الله یزدی نیست بلکه آنها به هیچ روی انتظار نداشتند بسیاری از اصولگرایان معتدل هم لحن این نامه را مورد نقد قرار دهند. اما چون این گروه نمی‌توانند اصولگرایان میانه‌رو را مورد هجمه و سرزنش قرار دهند لبه تیز حمله آنها طبق معمول متوجه اصلاح‌طلبان است زیرا به نحوی با انتقادات تند و تیز خود اصلاح‌طلبان را به نفاق متهم می‌کنند و مدعی اند که اصلاح طلبان شانی برای جایگاه مرجع تقلید قائل نیستند، بنابراین اشک و آهی که به راه انداختند فرصت طلبانه است.

 

آنچه که بیش از هر چیز برای اصولگرایان گران بود اما توان گفتن آن را ندارند سکوت برخی از علمای بزرگ نسبت به انتقادها به نامه آیت‌الله یزدی است. زیرا این عده از اصولگرایان تصورشان بر این بود که علمای بی‌طرف قم به کمک آنها می‌شتابند.

 

اما برعکس این اتفاق نیفتاد و هیچ یک از بزرگان قم، تهران، مشهد و... اقدامات اخیر را تایید نکردند و حاضر به حمایت نشدند و این خود بیش از هر چیز خشم آنها را برانگیخت. بنابراین به نظر می‌رسد که تخریب و هتک حرمت اصلاح طلبان برای این عده از اصولگرایان به یک عادت تبدیل شده است. زیرا اگر روزی این جریان به هر بهانه ای اصلاح طلبان را مورد هجمه قرار ندهند آن روز برای آنها شب نخواهد شد. اما این بار دلیل خشم آنها اصلاحات نیست بلکه بیشتر عصبانیت شان به دلیل سکوت و عدم حمایت بسیاری از علما نسبت به انتقادها به نامه آیت الله محمد یزدی و انتقاد اصولگرایان میانه‌رو از این نامه است اما چون توان حمله به خودی ها را ندارند به اصلاح‌طلبان حمله می‌کنند.

 

روزنامه آفتاب یزد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------