آخرین اخبار سیاسی

سلیمی نمین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم

سلیمی نمین در ادامه تصریح کرد: در مجموع به نظر می‌رسد مسئله اول این است که باید بر روی اشتراکات کار کنیم. به بیان دیگر آنچه مسلم است، این…

ضرب‌الاجل 48 ساعته پایداری‌ها به ظریف؛ اکنون زمان شفاف‌گویی است



اخبار,اخبار سیاسی,محمدجواد ظریف

زمانی که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگویی فاش کرد که در ایران پولشویی‌های زیادی انجام می شود و حتی از یک رقم پولشویی 30هزار میلیاردی سخن گفته و بیان می کند :« یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد. در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند، حتماً آن‌ قدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور، علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند»، مشخص بود این اظهارات برای او بی هزینه نیست. ازهمان روزی که این اظهاراتش در شبکه‌های مجازی پخش شد، رسانه‌ها و شخصیت‌های جریان راست و اصولگرا براو تاختند . وی را بار دیگر خائن خطاب کردند، ادعای همکاری وی با دشمن را مطرح ساختند و اندکی بعدتر او را کسی بر شمردند که می خواهد منافع ملی را زیر پا بگذارد. انعکاس اظهارات ظریف در رسانه‌های خارجی از سوی دیگر مزید برعلت شد تا هجمه‌ها علیه ظریف توان و شدت بیشتری به خود بگیرد. اکنون خبرگزاری تسنیم می‌گوید، تنی چند از اعضای اصولگرای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار احضار وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس شدند تا درباره اظهاراتش به اعضای کمیسیون، توضیحاتی را ارائه کند.

 

در صورتی که نمایندگان از توضیحات ظریف قانع نشوند، قرار است این طرح برای بررسی بیشتر به قوه قضائیه ارجاع شود.

 

متن این طرح به شرح زیر است :ریاست محترم مجلس، همانگونه که مستحضر می‌باشید جناب آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه ایران در مصاحبه اخیر خود با یکی از پایگاه‌های خبری داخلی عنوان کردند: جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند.

 

پرواضح است طرح اینگونه موضوعات آن هم بدون ارائه هیچگونه سند و مدرک از سوی عالی‌ترین مقام وزارت امور خارجه کشور، درست در مقطعی که کشور عزیزمان به بهانه اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی کشورهای سلطه گر متهم به اینگونه اقدامات می‌باشد جای تامل جدی است و بهره‌برداری رسانه‌ها و مقامات خارجی از این سخنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حداقل بی‌تدبیری و سوءمدیریت جناب ایشان می‌باشد.

 

این جانبان امضا کنندگان زیر به عنوان نمایندگان ایران در راستای سوگندی که به استناد اصل 79 قانون اساسی در برابر قرآن کریم یاد کرده‌ایم این اظهارات را مغایر منافع و مصالح ملی و خلاف شان وزیری که قانونا عهده دار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، می‌دانیم.

 

لذا درخواست رسیدگی به این اظهارات ناصواب و بی‌پایه و اساس را طبق ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی داریم.

 

در همین زمینه حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه این اظهارات ظریف خلاف منافع ملی بود، گفت: به آقای ظریف 48 ساعت فرصت داده شده تا مدارک خود در این زمینه را به مجلس ارائه کند.

 

وی ادامه داد: اگر تا روز سه‌شنبه وزیر امور خارجه مدارک خود را ارائه نکند طرح استیضاح وی را در مجلس کلید می زنیم.

 

نماینده شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد:پیش‌نویس طرح استیضاح وزیر امور خارجه تدوین شده و منتظر مدارک آقای ظریف درباره اظهارات خود هستیم.

 

درهمین راستا ظریف نیز روز گذشته در واکنش به مخالفان اظهاراتش در خصوص پولشوییگفت «برخی دوستان ببر کاغذی می سازند و آن را به خوبی شکار می کنند».

 

به گزارش خانه ملت، وی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع پولشویی در جلسه کمیسیون مذکور مسئله ای مطرح نشد، ادامه داد:« نوار اظهاراتم در این خصوص وجود دارد لذا درخواست می شود افرادی که نسبت به اظهارات بنده اعلام نظر کردند در مورد محتوا صحبت کنند نه محتوایی که خودشان ساخته‌اند؛ در واقع گاهی افراد ببر کاغذی می سازند و آن را به خوبی شکار کنند.»

 

به نظر می آید با ورود این بحث به مجلس شورای اسلامی اکنون بهترین زمان برای این است تا محمد جواد ظریف با ارائه اسناد خود، از آنچه که گفته دفاع کند و در راستای مبارزه با پولشویی یکی از مهمترین گام‌های کشور را بردارد.

 

روزنامه آفتاب یزد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------