آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

فرماندار مشهد: عده‌ای دوست دارند مردم را تحریک کنند



اخبار,اخبار سیاسی,محمد رحیم نوروزیان

فرماندار مشهد درباره حوادث روزپنج شنبه این شهر و اینکه گفته می‌شود عده‌ای از روزهای قبل فراخوان تجمع داده بودند، می‌گوید در فضای مجازی این کار انجام شده و درخواستی به فرمانداری نداده بودند. همچین اطلاعاتی به طور متقن نداریم اما برخی عناصر تندرو مخالف دولت با توجه به رسانه‌هایشان به نظر می‌رسد بدشان نمی آید که به آن دامن بزنند و این در کانال هایشان نیز مشخص است و باید بررسی دقیق شود.

محمدرحیم نوروزیان فرماندار مشهد درباره واکنش جهانگیری به حوادث دیروز مشهد که گفته بود « کسانی که بانی این قضایا در کشور هستند دود آن به چشم خودشان خواهد رفت» اظهار کرد: آنچه آقای جهانگیری گفتند درست است. عده‌ای از مخالفان دولت به دلیل عدم فهم، درک و تشخیص صحیح که بتوانند منافع ملی را از مسائل سیاسی تفکیک کنند دچار این مشکل هستند. فکر می کنند که به تصور خودشان به ایجاد فضای علیه دولت دامن بزنند، برد کرده اند ولی همانطور که آقای جهانگیری گفته مسلما دود به چشم آقایان و همه خواهد رفت، این واضح است.

 

فرماندار مشهد ادامه داد: شما روزانه نگاه کنید که از صدها سایت و تریبون مطلب علیه دولت منتشر می شود و تصور بر این است که گویا واقعا عده‌ای دوست دارند تحریک کنند که اقدامی علیه دولت انجام شود در حالی که دولت جدا از نظام و حاکمیت نیست.

 

نوروزیان افزود: چه بسا ممکن بود آن ها که دیروز آمده بودند هر چند تعدادشان اندک بودند، ولی کاملا مشخص بود کسانی هستند که مشکلاتی درباره موسسات اعتباری و صندوق ها دارند ولی بعدا همان افراد هم احساس می شد که کنار کشیدند چون دیدند که تعدادی از افراد ماجراجو و کسانی که دنبال شعار خارج از چارچوب هستند به میدان آمدند.

 

این مقام محلی در پاسخ به اینکه شما به عنوان فرماندار مشهد فکر می‌کنید مهم ترین خواست مردم در این اعتراضات صرفا اقتصادی بوده و یا اینکه شرایط فرهنگی و سیاسی مشهد هم تأثیر گذار بوده است، گفت: مسائل را نباید قاطی کرد. کسی که بگوید مردم-چه حالا و چه در گذشته- مشکل ندارد باید در عقلش شک کرد. مردم بدون مشکل نسیتند. ولی لزوما مردم نمی خواهند که مشکل خود را غیر قانونی حل کنند. وقتی شلوغ شود تفکیکش کار سختی است.

 

فرماندار مشهد درباره وضعیت 52 بازداشتی حوادث روز پنجشنبه مشهد گفت: نیروی انتظامی با حکم قضایی افراد را بازداشت می کند و پیگیر کارشان هست. من اطلاعی درباره آزاد شدن این افراد ندارم. این اقدام با نظر دستگاه قضایی انجام می شود و نگرانی نیست. تمام تلاش روزگذشته این بود که مراقبت کنند تا خشونتی رخ ندهد که خوشبختانه این گونه هم شد و نیروی انتظامی بسیار با اقتدار ولی با مدارا و تدبیر برخورد کرد.

 

یک نفر هم که گفتند مجروح شده است ولی در واقع سنگی بود که پرتاب کردند و مجروحیت خاصی نداشت و صورتش زخمی و سرپایی درمان شد. در این اوضاع ممکن است کسانی که به دنبال اهدافی باشند بیایند به همین خاطر اصرار داریم که تجمع قانونی باشد؛ وقتی هرج و مرج باشد ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

 

اعتمادآنلاین

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------