آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

موسوی لاری: اتفاق خوبی نیست که روزنامه یک جناح توقیف شود و روزنامه دیگر حداکثر دو روز تعطیل شود



اخبار,اخبار سیاسی,موسوی لاری

وزیر اسبق کشور گفت: احزاب ما نباید فصلی باشند و تنها در انتخابات ظهور و بروز داشته باشند و حتی باید به سمتی بروند که در حوزه های غیرسیاسی هم فعال شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالواحد موسوی لاری در نشست حاکمیت قانون که در سالن همایش های سوله مدیریت بحران برگزار شد، با بیان اینکه حکمروایی خوب یعنی حاکمان بتوانند کارهایشان را شفاف عرضه کنند، افزود: حاکمیت قانون یکی از مولفه های حکمروایی خوب است و باید دقت کرد تا قوانینی که وضع می شود، جانبدارانه نباشد.

 

وی ادامه داد: قوانین باید برای همه برابر باشد؛ اتفاق خوبی نیست که یک روزنامه که در جناح خاصی است به خاطر یک خطا سریع توقیف شود و روزنامه دیگر در جناح مقابل حداکثر دو روز تعطیل شود.

 

وزیر اسبق کشور گفت: قانونی که وضع می شود باید برای همه جامعه مفید باشد و به جغرافیای خاصی تعلق نداشته باشد.

 

موسوی لاری با انتقاد از لغو نمایندگی مینو خالقی یادآور شد: تفسیر قانون عادی به عهده مجلس شورای اسلامی است و تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است. مجلس شعبی دارد که در آن اعتبارنامه ها بررسی می شود و هر یک حق دارند به آن اعتراض کنند؛ نهایتا نتیجه آن به صحن علنی مجلس ارائه و تصمیم گیری می شود.

 

وی به لزوم مشارکت سازمان یافته مردم برای اداره جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه احزاب هنوز در کشور ما جا نیفتاده اند؛ احزاب ما نباید تنها در انتخابات ظهور و بروز داشته باشند؛ جای خوشحالی است که احزاب به سمتی بروند که در حوزه های غیرسیاسی همچون فرهنگی و صنفی و... فعال شوند.

 

در ادامه این نشست، ابراهیم امینی، نایب رییس شورای شهر تهران نیز با ارائه تعریفی از حکروایی اظهارکرد: بحث حکمرانی خوب از اواخر 1980 میلادی در ادبیات اقتصادی دنیا وارد شده است؛ تعاریف متعددی از حکمروایی خوب وجود دارد؛ بانک جهانی، حکمروایی را سیستم پیچیده ای از تعاملات بین ساختارها می داند که کارکرد آن به واسطه پاسخگویی به مردم مشخص می شود.

 

امینی با بیان اینکه اداره شهر در دنیا به دولت های محلی واگذار شده است، گفت: همه جا از شوراهای شهر تحت عنوان پارلمان های محلی یاد می شود که حق قانونگذاری در شهر را دارند.

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: عدم مدیریت یکپارچه هزینه های گزافی را به مردم تحمیل کرده و با بخشی نگری نمی توان کارها را اداره کرد.

 

نایب رییس شورای شهر تهران با یادآوری مصوبه اجرا نشده شورای شهر اضافه کرد: در شورای اول مصوبه ای داشتیم که در آن پیش بینی شده بود شهردار باید برای معاونین خود رای اعتماد بگیرد هرچند هیچگاه این مصوبه اجرایی نشد.

 

در ادامه این نشست ژیلا سجادی، معاون وزیر کشور نیز لازمه حکمروایی خوب را شکل گرفتن فرهنگ تقسیم کار دانست و ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد نهادهایی مثل شورا و شهرداری مخل آسایش هم نخواهند بود. تقسیم کار اگر به درستی اتفاق نیفتد مشارکت در جامعه کم می شود و انسجامی در نیروها شکل نخواهد گرفت. امدادرسانی های بعد از زلزله اخیر کرمانشاه نمونه کوچکی از این نبود انسجام را نمایان کرد.

 

وی گفت: تک تک ما در سردرگمی شهر تهران نقش داریم. تنها نمی دانیم باید به کدام ریسمان متصل شویم تا بتوانیم آن را حل کنیم و در این مدیریت یکپارچه نقش خود را به عهده بگیریم.

 

سجادی با اشاره به مسئولیت شهروندان در قبال شهر خاطرنشان کرد: شهر، خانه دوم ماست. باید از خودمان شروع کنیم. سن من این اجازه را می دهد که زمانی که مردم مشارکت پذیر بودند خاطرم باشد اما امروز همگرایی و اعتماد در شهر ما گم شده است.

سلسله نشست‌های حکمروایی خوب و توسعه پایدار شهری قرار است در 8 هفته متوالی با حضور علاقه مندان برگزار شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------