آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رحیمی: امکان آزادی همه مرزبانان میرجاوه وجود نداشت/ ملاحظات امنیتی داریم



اخبار,اخبار سیاسی,مرزبانان میرجاوه

رحیمی می‌گوید: معذوریت و ملاحظاتی امنیتی وجود دارد که امکان دسترسی و آزادی همه مرزبانان گروگان‌ گرفته ما را مهیا نکرده، از طرفی مقامات امنیتی پاکستان هم از طریق واسطه‌هایی با گروگان‌گیر‌ها مذاکرده کردند و موضوع مهم برای ما این است که همه مرزبانان عزیز ایران که دربند این گروگان‌گیر‌ها قرار دارند در سلامت باشند.

حدود دو ماه از ربودن مرزبانان میرجاوه در منطقه لولکدان میرجاوه می‌گذرد و همچنان ۷ نفر از مرزبانان ما دربند گروه «جیش العدل» هستند. هرچند آزادی ۵ تن از مرزبان ایرانی، خبری خوش برای همه هموطنان ما بود، اما سوال اصلی اینجاست که چرا همه مرزبانان ایرانی یکجا آزاد نشدند و اینکه می‌توان به آزادی بقیه مرزبان کشور در آینده امیدوار بود یا خیر؟

 

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به رویداد۲۴ گفته: از همان لحظات ابتدایی وقوع این حادثه، تماس‌های امنیتی و دیپلماتیک ایران با پاکستان برقرار شد و مسئولان مرتبط با موضوع در ایران تلاش‌های همه‌جانبه و جدی به خرج دادند که این تلاش‌ها همچنان استمرار دارد. در این مدت سعی شد که پیگیری‌ها محرمانه بماند تا کار روند بهتری به خود بگیرد.

 

او ادامه می‌دهد: اولین نتیجه تلاش و کوشش مسئولان ما منجر به آزادی ۵ تن از مرزبانان ایران شد که اتفاق و خبر خوبی برای همه مردم بود، منتهی معذوریت و ملاحظاتی امنیتی بوده که امکان دسترسی و آزادی همه گروگان‌ها وجود نداشت. از طرفی مقامات امنیتی پاکستان هم از طریق واسطه‌هایی با گروگان‌گیر‌ها مذاکرده کردند و موضوع مهم برای ما این است که همه مرزبانان میرجاوه که دربند این گروگان‌گیر‌ها قرار دارند در سلامت باشند تا بتوانیم ۷ نفر دیگر را هم در اسرع وقت به مانند ۵ نفری که چندی پیش آزاد شدند به خاک کشور برگردانیم.

 

نماینده تهران در پاسخ به اینکه برای آزادی ۵ مرزبان ایرانی با این گروهگ تروریستی بده‌بستانی شده یا خیر؟ می‌گوید: این موضوع در چارچوب همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان بود و ما تفاهم‌نامه‌های مختلفی با پاکستان داریم و این روند هم در همان راستا انجام شده است. در جریان اینکه چرا دقیقاً این ۵ نفر را آزاد کردند نیستم، ولی اینکه چرا همه این افراد یکجا آزاد نشدند به دلیل مشکلات امنیتی و واسطه‌هایی بوده که برای آزادسازی گروگان‌ها بکار گرفته شد.

 

عضو هیات رییسه مجلس درباره اینکه آیا ایران از ظرفیت سران طوائف مثل مولوی عبدالحمید برای آزادی گروگان‌ها استفاده کرده یا نه؟ گفته: تا جایی که اطلاع دارم بیشتر مقامات امنیتی ایران درگیر آزادی هموطنانمان بودند و اگر هم استفاده از ظرفیت افراد یا گروه‌هایی بوده بیشتر مقامات پاکستانی از آن استفاده کردند.

 

رویداد 24

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------