آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

رحمانی فضلی: دمیدن بر امواج ناامیدی به همه لطمه می زند



اخبار,اخبار سیاسی,رحمانی فضلی

وزیر کشور گفت: دمیدن بر امواج ناامیدی به همه لطمه می زند؛ وزیر یا خبرنگار، در شرایط ناامیدی، هیچ کدام نمی توانند کاری از پیش ببرند.

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در نشست صبح امروز با گروهی از مدیران رسانه های سراسری که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، پس از توجه به نقطه نظرات مطروحه از سوی ۱۷ نفر از مدیران رسانه ای و ضمن تشریح اهداف، روند شکل گیری و محورهای اقدامات ستاد، گفت: بخش اصلی کار ما در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، پیشگیری از بروز تنش های اجتماعی در نتیجه مشکلات اقتصادی است، چرا که سوء استفاده از اینگونه پدیده ها، هدف اصلی تحریم های آمریکا علیه ملت ایران است.

 

رحمانی فضلی با مرور رسالت رسانه ها و تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم گفت: باید مردم را آگاه و برای مواجهه مطمئن با شرایط مختلف آماده کنیم و نگاه آنها را عمق ببخشیم و اقدامات و عملیات روانی دشمن علیه مردم را خنثی کنیم.

وی علت انتخاب وزارت کشور از سوی سران قوا برای ورود به این حوزه را، شأن و جایگاه هماهنگ کنندگی و گستره وسیع اعمال اختیارات این وزارتخانه و همچنین اشراف و سوابق مؤثر رسانه ای و مرتبط با حوزه افکار عمومی فرد متولی مسؤولیت این وزارتخانه بر شمرد.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه با تکیه بر اطلاعات، قاطعانه می توان هدف دشمن را در شرایط فعلی، به طور جد براندازی جمهوری اسلامی دانست، خاطرنشان کرد: دشمنان ما همواره به دنبال این موضوع بودند و از اوایل انقلاب هم رویکرد را داشته اند، اما در شرایط فعلی بواسطه احساس خطر از پیشرفت های کشور و همچنین با امیدواری به ظرفیت سوء استفاده از تنگناها و دشواری هایی که تحریم ها ایجاد می کند، در شرایط فعلی، دچار این سوء تفاهم شده اند که می توانند اهداف خود را عملی کنند.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه، همه بخش ها در کشور از دستگاه های متولی گرفته تا تشکل ها و رسانه ها باید مسؤولانه و با توجه دقیق به پیامدهای اقدامات خود حرکت کنند، اظهار کرد: ما خودمان را از رسانه ها جدا نمی دانیم چراکه همه ما سوار یک کشتی هستیم و همه باید این کشتی را به مقصد برسانیم.

 

وی افزود: دمیدن بر امواج ناامیدی به همه لطمه می زند؛ وزیر یا خبرنگار، در شرایط ناامیدی، هیچ کدام نمی توانند کاری از پیش ببرند. بنابراین در همه رویکردها، باید هدف گذاری درستی را از همه نیروها در کشور شاهد باشیم و با نگرش مسؤولانه وظایف خود را دنبال کنیم.

 

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در همین زمینه، با اشاره به اینکه وظیفه همه ما امیدآفرینی است، از رسانه ها خواست تا با اعتمادسازی، خنثی سازی توطئه ها و عملیات روانی دشمنان، پرهیز از انتشار اخبار دروغ و غلط و در نهایت برخورد کارشناسی، منصفانه و عادلانه با مسائل، جهت گیری های خود را در چارچوب تقویت وحدت و انسجام ملی دنبال کنند.

 

وی با مرور برخی از جریان سازی کذب و خلاف واقع مطرح در برخی رسانه ها و در مقام طرح یک نمونه مهم در این عرصه گفت: اینکه برخی گفتند و احیاناً کماکان می گویند که دولت خودش ارز را گران کرده است، اشهد با... این یک ادعای دروغ است. دولت می داند با افزایش قیمت ارز،  تنشهای اجتماعی بیشتر می شود و این همان خواست دشمنان است، پس دولت هرگز چنین انتخابی نخواهد داشت. وزیر کشور افزود: وقتی کسی چنین ادعای خلاف واقعی را مطرح می کند، آیا نباید از او طلب مستندات کرد؟! 

 

وزیر کشور در همین زمینه به بخشی از حاشیه سازی های دروغ پیرامون خود اشاره کرد و گفت: آقای سامانی، معاون پارلمانی وزارت کشورهیچ نسبت سببی و نسبی با من ندارد و با توجه به اینکه در مجلس به ایشان نیاز داریم، گزینه هیچ استانداری هم نیست.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه هرگز مخالف طرح انتقادات نیستیم، ادامه داد: رسانه ها چشم و گوش دولت هستند. هیچ حکومتی بدون انتقاد باقی نمی ماند و بدون رسانه ها نیز حکومت ها نمی توانند به خوبی عمل کنند، تأکید کرد: مسأله بر سر طرح مستند و منصفانه و کارشناسی مسائل است.

 

وزیر کشور با تشریح ابعاد مختلف اطلاع رسانی و روزنامه نگاری منصفانه و مسؤولانه، بر اهمیت تقویت آموزش های خبرنگاران و همکاران رسانه ها تأکید کرد. وی افزود: رسانه اگر با توجه به منافع ملی و چارچوب قانونی فعالیت کنند، حتماً پدیده مبارکی است، لکن در غیر اینصورت، بایستی در مورد نتایج آن تأمل کرد.

 

وی با اشاره به سوابق و فعالیت های انجام شده در حوزه اجتماعی در وزارت کشور از آغاز دولت یازدهم گفت: برای اولین بار، نسبت به مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی کشور شناخت و رصد دقیق داریم. البته نمی گویم، آسیب ها را کاملاً مدیریت کرده ایم، بلکه تاکید می کنم که شناخت عالمانه حاصل شده و حرکت شروع شده است.

 

وزیر کشور در فراز دیگری از اظهارات خود گفت: در ابعاد منطقه ای، وضعیت ما واقعا افتخار آمیز است. آیا باید  اجازه می دادیم که داعش عراق و سوریه را بگیرد و به فکر تعدی به ایران عزیز ما باشد؟! ما آرزو داریم که منطقه در ثبات و آرامش باشد چراکه در غیر این صورت، جان و مال و آبروی جهان اسلام از بین می رود.

 

وزیر کشور تاکید کرد: در حوزه برنامه ریزی، بودجه ریزی و مناسبات اداری، دچار مشکل ساختاری هستیم. ما در این زمینه ها دارای ساختار متمرکزی هستیم که منشأ همه ناکارآمدی ها است و علیرغم اصلاحات صورت گرفته، کماکان محتاج تحول اساسی در این بخش ها هستیم.

 

وی اضافه کرد: در حالیکه امنیتی ترین مسائل کشور به صورت غیر متمرکز و به خوبی مدیریت و حل و فصل می شود، اما در مسائل اقتصادی درگیر رویکردهای تمرکز گرا هستیم.

 

رحمانی فضلی در پایان به انتخابات مجلس در سال آینده اشاره کرد وگفت: از فروردین ۹۸ مباحث انتخاباتی به مسائل کشور اضافه می شود و شرایط سیاسی جدیدی خواهیم داشت و رسانه ها می توانند در مدیریت این شرایط به ما کمک کنند و در واقع رسانه ها باید به بهترین نحو، بستر تحقق منافع ملی را فراهم کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------