واعظی آشتیانی: مطالبه‌گری واقعیتی انکارناپذیر و حق مردم است



اخبار,اخبار سیاسی,واعظی آشتیانی

یک فعال سیاسی اصولگرا اظهارداشت: مطالبه‌گری واقعیت انکارناپذیر حق مردم است. مردم باید بدانند کسانی که مسئولیت دارند نسبت به وظایفشان چگونه عملکردی داشته و دارند. مطالبه گری از ابتدای انقلاب هم مطرح بوده است. اما برخی نگاههای متفاوت نسبت به مطالبه‌گری و حقوق مردم داشتند و چند روز اخیر هم شاهد اعتراضات مدنی مردم بودیم که اگر این اعتراضات مدنی بدون سوءاستفاده و دخالت عوامل اغتشاش و فرصت طلبان انجام نگیرد در حقیقت به صورت مدنی حق مردم است.

امیررضا واعظی آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به صدور حکم برای حمید بقایی، گفت: جا دارد از قوه قضاییه به دلیل تسریع در صدور حکم افراد مختلفی که در قوه قضاییه پرونده دارند، قدردانی کنم. اما در کنار احکامی که این روزها صادر می شود برای تنویر افکار عمومی و برای اینکه مردم بیش از گذشته نسبت به قوه قضاییه خوش‌بین شوند چقدر خوب است که نسبت به پرونده برادر رییس جمهور و برادر معاون اول رییس جمهور پیگیری جدی داشته باشند.

 

وی افزود: در این دو پرونده مباحث فراوان اقتصادی مطرح است. این انتظار را هم افکار عمومی دارد و هم برای اینکه قوه قضاییه ثابت کند که برای آنها میان دانه درشت ها و دیگر آحاد مردم تفاوتی وجود ندارد، این دو پرونده را هم هر چه سریعتر به نتیجه‌ای برسانند. این موضوع از منظر افکار عمومی می تواند خوشایند باشد. معنا و مفهوم اعتمادسازی در بخش قضایی عدم تفاوت میان دانه‌درشت‌ها با دیگر بخش های جامعه است.

 

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: با مشخص شدن این دو پرونده قوه قضاییه نشان می‌دهد که با هیچ‌گونه مماشات مسیر قاطعانه خود را پیش می برد و برایش تفاوتی ندارد افرادی که در زمینه‌های مختلف مجرم شناخته می‌شوند جزو دانه درشت ها هستند. این موضوع جزو مطالبات مردم نه تنها از قوه قضاییه بلکه از تمامی قوا است. 

 

واعظی آشتیانی  تصریح کرد: به اعتقاد بنده در عین حال چقدر خوب است که کلیه قوا از جمله قوه قضاییه که مدت ریاست 10 ساله‌شان رو به پایان است گزارش جامعی از عملکرد قوه قضاییه را با اذهاب رسانه در میان بگذارند و این گزارش در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده بودند پاسخگویی مسئولین باید محقق شود، است. 

 

وی یادآور شد: گزارش قوه قضاییه می تواند برای مردم و آحاد جامعه بسیار ارزشمند باشد و قوه قضاییه هم عملکرد خودش را برای افکار عمومی اعلام کند و بگوید که چه زحماتی در این ارتباط کشیده شده و چه چالش هایی پیش رو داشتند و چه برنامه هایی برای برطرف کردند چالش های پیش رو وجود دارد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: البته این موضوع تنها به قوه قضایه خلاصه نمی شود و حتی قوه مقننه هم باید گزارش عملکردش را سالانه توسط رییس مجلس به مردم بدهد که چه قوانینی را مجلس تصمیم گیری کرده که در جهت منافع کشور و منافع عمومی مردم بوده است. لذا پاسخگویی در هر صورت همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند شامل تمامی مسئولین  در رده های مختلف است. اما سران قوا باید همواره گزارشات خود را به مردم بدهند.

 

واعظی آشتیانی  خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عدم پاسخگوی مسئولین این شائبه را برای مردم ایجاد می کند که مسئولین خودشان را موظف به پاسخگویی نمی دانند و هر آنچه که خودشان تصمیم گیری می کنند ملاک قرار می گیرد. لذا پاسخگویی مسئولین یکی از نکات و موضوعاتی است که در جامعه مدنی ایران اسلامی از یک جایگاه ممتازی برخوردار است. 

 

وی اظهارداشت: حدود 40 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد و کارهای بزرگی در این مملکت انجام گرفته است اما ظرفیت بیش از این را برای بهتر شدن و بهتر بودن داریم. لذا وجود نیروهای خلاق، پرتلاش و انقلابی در امور اجرایی کشور در کلیه قوا بسیار می تواند اثرگذار باشد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر لزوم استفاده از جوانان در پست های مدیریتی، ادامه داد: ما باید بپذیریم نیروهایی که 40 سال پیش انرژیشان صرف شده نمی توانند با شرایط امروز کشور موتور محرک پیشرفت را به سرانجامی برسانند. دولت باید به سمت و سویی برود تا بتواند از نیروهای کارآمد نسل جدید استفاده کند. مدیران 4 نسل گذشته امتحان و تلاش خودشان را در حد بضاعتشان انجام داده اند و ما نمی توانیم با موتور کهنه کارهای بزرگ و فعالیت های بزرگ را انجام بدهیم. امیدوارم که این موضوع که جزو مطالبات مردم مخصوصا نسل جوان کشور است مورد توجه قرار گیرد.

 

واعظی آشتیانی  با اشاره به تجمعات اخیر مردم در شهرهای مختلف، گفت: مطالبه گری واقعیتی انکار ناپذیر و حق مردم است. مردم باید بدانند کسانیکه مسئولیت دارند نسبت به وظایفشان چگونه عملکردی داشته و دارند. مطالبه گری از ابتدای انقلاب هم مطرح بوده است. اما برخی نگاههای متفاوت نسبت به مطالبه گری و حقوق مردم داشتند و چند روز اخیر هم شاهد اعتراضات مدنی مردم بودیم که اگر این اعتراضات مدنی بدون سواستفاده و دخالت عوامل اغتشاش و فرصت‌طلبان انجام نگیرد در حقیقت  به صورت مدنی حق مردم است.

 

وی ادامه داد: اما باید مراقبت سو استفاده سیاسی و دخالت عوامل اغتشاش که می خواهند از احساسات و شرایط مردم سو استفاده کنند و اعمال و رفتاری از خودشان نشان دهند که منتسب به مردمی شود که مطالبه گری را می خواهند داشته باشند، بود.

 

این فعال سیاسی اصولگرا، تصریح کرد: حقوق مدنی با سو استفاده افراد فرصت طلب می تواند منجر به نگرانی هایی شود ولی در عین حال امیدواریم که از این فرصتی که برای مطالبه گری مردم وجود دارد خود مردم اجازه ندهند که عده ای استفاده ابزاری کنند و فرصت طلبان چه داخلی و چه خارجی آن را به سمت و سویی هدایت نکنند که از مطالبه گری فاصله بگیرد.

 

اعتمادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------