آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مصباحی مقدم: استانداران و فرمانداران به مردم اجازه دهند که در محلی بسته مثل مساجد، سالن ها، ورزشگاه ها و یا خود فرمانداری جمع شوند



اخبار,اخبار سیاسی,مصباحی مقدم

نباید فرافکنی کرد و اعتراضات مردمی را به گروه ها و جناح های سیاسی نسبت داد. نسبت دادن این اعتراضات به جناح سیاسی مقابل به معنای نوعی پاک کردن صورت مسأله است. چون مطالبات مردم روشن است و مطالباتی نیست که کسی تفسیر سیاسی کند و مبهم باشد و تفسیر سیاسی بردارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه نباید اعتراضات مردمی را به گروه ها و جناح های سیاسی نسبت داد، گفت: بهترین راه این است که نمایندگان ملت که بر اساس قانون اساسی خودشان را نماینده کل ملت ایران هم می دانند، به حوزه های انتخابیه خود بروند و بستری فراهم کنند که این مجموعه را از نزدیک ببینند و سخنان آنها را، ولو اعتراضاتشان به صورت داد و فریاد و کلمات نامناسب و ناهنجار باشد، با سعه صدر بشنوند و به دولت منتقل کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقدم در گفت و گو با  جماران ، در مورد خاستگاه و دلیل تجمعات خیابانی اخیر در کشور اظهار کرد: از قبل انتخابات مشکلات مورد نظر مردم مثل گرانی ها، رکود، بیکاری و فشارهای اقتصادی که به آنها وارد شده زمینه را برای چنین مسائلی فراهم کرده بود. برگزاری انتخابات تا حدی فضا را به گونه ای رقم زد که مردم بتوانند به نحوی، از طریق انتخابات، خواسته های خود را به کرسی بنشانند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعد از انتخابات با توجه به اینکه وعده هایی داده شده و با گذشت زمان، هنوز تحقق عینی و عملی پیدا نکرده است؛ البته تحقق خیلی سریع برخی از خواسته ها ممکن نیست، این اعتراضات کم و بیش پیدا شده است. خصوصا منشأ این اعتراضات و نقطه آغاز آن مسأله مربوط به مؤسسات مالی و اعتباری است که بیشترین آنها و بیشترین منابع خرد مالی که مردم به مؤسسات مالی و اعتباری واریز کرده اند در شهر مشهد است. به نظر من ریشه اینها است و نباید تفسیرها و تحلیل های دیگری کرد.

وی تأکید کرد: طبعا باید سخن مردم شنیده شود و مسئولین محترم دولت اجازه دهند که نمایندگان اینها با آنها دیدار کنند و حرفشان را بزنند؛ خدای ناکرده این تصور دست ندهد که یک عده از روی بیکاری به میدان آمده اند و اعتراض می کنند. یقینا اگر این اعتراضات خیابانی هدایت و مدیریت شود می تواند اعتراضات به حقی باشد که نتیجه آن تغییر و اصلاح است. اما اگر خدای ناکرده کنترل و مدیریت نشود، موجی ایجاد می کند که دشمنان ملت ایران سوار بر آن موج می شوند و سعی می کنند مطالباتی را جایگزین و القاء کنند که مطالبات ملت نجیب و شریف ما نیست.

 

مصباحی مقدم در مورد نحوه کنترل این اعتراضات گفت: بهترین راه این است که نمایندگان ملت که بر اساس قانون اساسی خودشان را نماینده کل ملت ایران هم می دانند، به حوزه های انتخابیه خود بروند و بستری فراهم کنند که این مجموعه را از نزدیک ببینند و سخنان آنها را، ولو اعتراضاتشان به صورت داد و فریاد و کلمات نامناسب و ناهنجار باشد، با سعه صدر بشنوند و به دولت منتقل کنند. علاوه بر این نمایندگان رسمی دولت اعم از استانداران و فرمانداران اجازه دهند که اینها در محلی بسته مثل مساجد، سالن ها، ورزشگاه ها و یا خود فرمانداری جمع شوند و حرف های خودشان را مستقیم بزنند؛ و آنها با دل و جان گوش و یادداشت کنند و در جهت حل مشکلات آنها تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در آرام کردن مردم این است که حرف آنها شنیده شود، تصریح کرد: اگر حرف مردم شنیده شود بخش عظیمی از هیجانات فروکش و آرامش پیدا می کند. شنیدن حرف مردم در مواردی منجر به حل می شود یا احیانا قابلیت حل ندارد که باید در بیان مسئولین مربوطه عذر و مشکلی که در حل نشدن پاره ای از مسائل به نظرشان می رسد را به آنها بیان کنند یا اگر راه حلی در نظر دارند که در حال تصمیم گیری و برنامه ریزی است برای آنها توضیح دهند تا اینکه آرامش برگردد.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به تحلیل هایی که منشا سیاسی برای آغاز این اعتراضات بیان می کنند، گفت: اولا نباید فرافکنی کرد و اعتراضات مردمی را به گروه ها و جناح های سیاسی نسبت داد. نسبت دادن این اعتراضات به جناح سیاسی مقابل به معنای نوعی پاک کردن صورت مسأله است. چون مطالبات مردم روشن است و مطالباتی نیست که کسی تفسیر سیاسی کند و مبهم باشد و تفسیر سیاسی بردارد. ثانیا، فرض می گیریم ما بگوییم یکی از دو جریان دارند این مسأله را تحریک می کنند، راه برای آرام کردن این تحریکات وجود دارد و آن راه پاسخگویی و گشودن راه گفت و گو به معترضین است. اگر این باب گشوده شود نقشه هر جناحی که بخواهد بازی را بر هم بزند نقش بر آب خواهد شد.

 

جماران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------