آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

تنزل جایگاه آقازادگی؛ از ضرب و شتم تا شکایت و شکایت‌کشی



اخبار,اخبار سیاسی,آقازاده

«آقازادگی» در چند ساله اخیر به صورتی رایج و جدی وارد ادبیات سیاسی ایران شده؛ سخنان فرزند محمدرضا عارف، چهره سیاسی سرشناس در میان اردوگاه اصلاح‌طلبان درباره «ژن خوب» به شکلی جدی «پدیده آقازادگی» را در داخل بازتولید و به سکه‌ای رایج در اتمسفر سیاسی ایران تبدیل کرد. اگرچه در هجمه‌ها به پسر عارف انگیزه‌های سیاسی قابل ردیابی بود، اما در مجموع افکار عمومی هیچ‌گاه دیدگاه مثبتی نسبت به آقازاده‌ها ندارد. در کنار این، بعضی جامعه‌شناسان، مسائل حول محور این موضوع را حاشیه‌های عامیانه‌ای قلمداد می‌کنند که موجب می‌شود افراد، شهروندان و جامعه از مطالبات و خواسته‌های بحق، قانونی و مورد نیاز خود غافل شوند. در هر صورت آقازادگی اکنون با هر شکل و شمایلی که اتفاق می‌افتد، زیر ذره‌بین جامعه قرار می‌گیرد. در ادامه به ذکر نمونه‌هایی از حاشیه‌سازی‌های اخیر که ناظر بر زندگی و رویدادهای اطراف آقازاده‌هاست، پرداخته‌‌ایم.  

 

ضرب و شتم فرزند

تبار آقازادگی در ایران مربوط به فرهنگ فئودالی ارباب و رعیتی بود، اما اکنون به ابعاد گسترده‌تری در حد نزاع و جنگ و جدل‌های فیزیکی هم تنزل پیداه کرده است؛ ماجرای فرزند یکی از نمایندگان مجلس که چند شب قبل هنگام بازگشت به منزل توسط سه نفر مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفت، یکی از این نمونه‌هاست. پنجشنبه هفته گذشته فرزند محمدعلی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس بعد از اتمام مراسم عروسی و در زمان بازگشت به منزل مورد حمله سه نفر قرار می‌گیرد که این افراد بدون هیچ‌گونه خواسته یا توضیحی به وی حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو او را مورد جراحت شدید قرار دادند.  فرزند پورمختار هم اکنون در بیمارستان بستری است.

 

شکایت پسران وزیر سابق علیه استیضاح‌کنندگان

این ماجرا به دوران استیضاح‌های دومینویی برمی‌گردد که اتفاقا مورد علی ربیعی بیشتر از دیگر وزرای کابینه بود؛ اواخر ‌سال گذشته بود که سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: «پسران علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استیضاح‌کنندگان ربيعي شكايت كرده‌اند.» محمدجواد جمالی نوبندگانی تصریح کرد که «پرونده شکایت از استیضاح‌کنندگان آقای ربیعی به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان سنگین است.» این پرونده چند نفر شاکی داشت که شاکیان پسران ربیعی بودند. مسائل اقتصادی، علت شکایت پسران ربیعی بوده که مدعی بودند به آنها اتهام وارد شده‎ است. در جلسه علنی رسیدگی به استیضاح وزیر کار بود که حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس خطاب به وزیر گفت که «آیا پسر شما به همراه پسر تقی‌زاده (معاون وزیر) در دوبی با رابطه عبدالناصر موسوی الجزایری شرکت دارند؟ چرا پول‌های پتروشیمی که فروخته‌اید را به کشور بازنگردانده‌اید؟» این اتهام البته راه به جایی نبرد.

 

سخنان وزیر درباره فرزندانش

رحمانی‌فضلی یکی از وزرای بدون حاشیه در کابینه دولت روحانی بوده است. نداشتن حاشیه در مورد زندگی شخصی، نه کار سیاسی او در کسوت وزارت کشور به‌عنوان یکی از نهادهای مهم درون نظام. درپی انتشار صحبت‌هایی از رحمانی‌فضلی درباره پسرش، سخنگوی وزیر کشور این صحبت‌ها را شایعه دانست. برخی از کاربران توییتر و کانال‌های تلگرامی اظهارنظری از رحمانی فضلی، وزیر کشور منتشر کرده بودند. این رسانه‌ها مدعی بودند که رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی درباره فرزندش با عصبانیت گفته که «فرزند من نابغه اقتصادی و جزو نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه اقتصاد است. اگر فرزند من در این جایگاه قرار نگیرد، پس چه کسی باید مشاور وزیر اقتصاد شود؟» پس از این شایعات  سخنگوی وزارت کشور در توییتر خود نوشت: «مطلب منتشرشده به نقل از وزیر کشور در برخی کانال‌های مجازی درباره فرزندشان، مضحک و کذب است.»

 

آقازاده‌های منصوب در سازمان تبلیغات

ماه گذشته، محمد قمی، رئیس جدید و جوان سازمان تبلیغات اسلامی در احکامی هفت جوان به نام‌های علی عسگری، یاسر جلالی، مجتبی حمیدیان، میثم غلامی، محمد شریف‌خانی، مسعود فیاضی و کمیل خجسته را به‌عنوان اعضای هیأت‌مدیره موسسه‌ «تبیان» منصوب کرده است. در گزارشی که خبرگزاری دانشجو آورده بود، حکایت از این قرار بود که برخی از آنها با اشخاص دارای عنوانی در کشور نسبت فامیلی دارند؛ مجتبی حمیدیان داماد حجت‌الاسلام محمدی عراقی، رئیس اسبق سازمان تبلیغات، عضو مجمع تشخیص و خبرگان است. یاسر جلالی داماد سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل است. کمیل خجسته هم فرزند حسن خجسته است. خجسته به‌عنوان مدیرعامل جدید تبیان انتخاب شده است.

 

روزنامه شهروند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------