آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

کیانوش راد: کوبیدن دولت جز ناامیدی مردم و بی‌اعتمادی ثمره‌ای ندارد



اخبار,اخبار سیاسی,کیانوش راد

یک فعال سیاسی گفت: اصولگرایان فکر نکنند با کوبیدن دولت می توانند سودی ببرند.

محمدکیانوش راد فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اعتراضات مردمی به گرانی اظهار کرد: صرف نظر از تحلیل ریشه ها و علل تحرکات برخی از شهرهای کشور آنچه به عنوان یک نیاز دائمی از ابتدای انقلاب همواره مطرح بوده است و به می توان به عنوان علت تداوم بخش انقلاب اسلامی باشد، بحث  افزایش اعتماد میان مردم و حکومت است.

 

او افزود: در صورتی که شکافی میان دولت و ملت ایجاد شود و اعتماد میان آن ها از بین برود آسیب و پیامدی جدی برای ایران وجود خواهد داشت. 

 

کیانوش راد گفت: اولین نیاز قبل از هرگونه اقدام دیگر بازسازی اعتماد در دستگاه حاکمیتی نسبت به یکدیگر هست. امروز کوبیدن دولت از سوی اصولگرایان افراطی که همچنان دنبال می شود چیزی جز ریختن آب به آسیاب ناامیدی و بی اعتمادی نسبت به کلیت حاکمیت ثمره ای نخواهد داشت. 

 

وی افزود:متأسفانه حتی امروز به گونه ای به دولت آقای روحانی  حمله شد  که جز بر شاخ نشستن و از بن بریدن نمی توان آن را تفسیر کرد .این جریانات متأسفانه به صورتی سطحی به تحلیل مسائل اجتماعی در ایران می پردازند و همین تحلیل های سطحی مشکلات و مصایب زیادی را برای کشور به  دنبال داشته است.

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: باید همه حرکات مسئولان نظام در جهت همگرایی مردم خلاصه گردد و نه در جهت واگرایی و یا راندن بخش هایی از طبقات اجتماعی و منتقدان و یا حتی معترضان. 

 

کیانوش راد ادامه داد:شنیدن خواسته های مردم وپاسخگویی منطقی و موثر به خواست مردم همواره می تواند برای مردم امیدوار کننده باشد. اما پدیده و جریانی که ما امروز با آن رو برو هستیم این است که به دنبال التیام دردها و کاستی ها و اختلافات گذشته نیستند بلکه به دنبال تشدید جدایی ها و اختلافات در میان بخش های درون حاکمیت هستند. چگونه حل این اختلافات ممکن است هنگامی که در درون حاکمیت مهم ترین دستاورد دولت در سیاست خارجی که مورد تأیید همه مسئولان نظام قرار گرفته است به آسانی مورد هجمه قرار می گیرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: تکیه آقای خاتمی بر آشتی و گفت وگوی ملی در این مقاطع حساس خود را نشان می دهد. تاکیدی که متاسفانه جناح مقابل هرگز تلاشی برای توجه به آن در راستای منافع ملی از خود بروز نداد.به واقع تاکید اصلاح طلبان بر آشتی ملی برای پیشگیری از وقوع چنین روزهایی بود.

 

وی افزود:البته جهت گیری های عدالت محورانه دولت و گفت وگو های صریح تر توسط رئیس جمهوری  و وزرای کابینه که مسئولیت مشترک سیاسی دارند در افزایش اعتماد به حاکمیت و دولت ضروری و لازم است اما تا هنگامی که دستگاه های حاکمیتی در بالاترین سطوح از نوعی همدلی و همگرایی و در چارچوب منافع ملی برخوردار نکنند بروز حوادث گوناگون می تواند موجب سست شدن اعتماد مردم به حاکمیت شود. 

 

اعتمادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------