آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

مرعشی: آقای واعظی! شکسته نفسی می‌کنید؛ اصلا روحانی با اتکا به شخص شما پیروز انتخابات شد



اخبار,اخبار سیاسی,حسین مرعشی و محمود واعظی

حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به اظهارات محمود واعظی، رئیس دفتر رییس جمهور درباره انتخابات ۹۲ و ۹۶ واکنش نشان داد.

مرعشی در گفتگو با انتخاب، در سخنانی کنایه آمیز گفت: به آقای واعظی بگویید شکسته نفسی می‌کنید، آقای روحانی با اتکا به تو پیروز انتخابات شد.

 

او در ادامه اظهاراتش خطاب به واعظی افزود: اصلاح طلبان که هیچ، حتی اعتدالی‌ها هم در پیروزی آقای روحانی نقشی نداشتند؛ فقط شما بودید!

 

اظهارات مرعشی واکنشی به سخنان اخیر محمود واعظی است که گفته بود: اینکه ما در سال ۹۶ با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال ۹۲ این کار را کرده‌ایم و نه در سال ۹۶.

 

ماجرا از اظهارات اخیر سعید حجاریان آغاز شد. او با تاکید بر دفاع اصلاح طلبان از روحانی در زمان انتخابات، گفته بود: من پیش‌تر هم گفته‌ام، ما با دکتر روحانی عقدی –به‌صورت ائتلاف- نبسته بودیم. ایشان وعده‌هایی به مردم دادند و مردم هم به‌دلیل همان وعده‌ها پای صندوق رای رفتند. دفاع ما، براساس همین وعده‌ها بود و نه خواسته‌های حداکثری خودمان. اما، ایشان به بسیاری از وعده‌هایش یا نخواست یا نتوانست عمل کند و فی‌الواقع زمانیکه از خود عبور کرد، طبعاً بخشی از اصلاح‌طلبان هم ناگزیر با ایشان زاویه پیدا کردند.

 

در واکنش به اظهارات حجاریان، محمود واعظی، رییس دفتر روحانی و از اعضای ارشد حزب اعتدال و توسعه که حلقه اول اطرافیان روحانی اعمدتا از همین حزب هستند گفت: این طبیعی است که در هر انتخاباتی عده‌ای از کسی حمایت می‌کنند و عده‌ای از فرد دیگری حمایت می‌کنند. او توضیح داد: اینکه ما در سال ۹۶ با گروهی نشسته باشیم و با هم چیزی را به عنوان ائتلاف امضا کرده باشیم خیر، نه در سال ۹۲ این کار را کرده‌ایم و نه در سال ۹۶.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه در سال ۹۶ در کنار اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم، با هم کار کردیم و ایستادیم تا این دولت انتخاب شود درست است و اینگونه هم بود؛ بنابراین اینکه بگوییم رئیس‌جمهور عدول و عبور کرده، حرف درستی نیست. خط آقای رئیس‌جمهور از اول هم همین بوده است.

 

اظهارات واعظی که از آن بوی کنار زدن نقش اصلاح طلبان در پیروزی روحانی در سال ۹۲ به مشام می‌رسید، با واکنش اصلاح طلبان مواجه شد.

 

محمدعلی ابطحی در توئیتی نوشت: آقای واعظی گفته ما با هیچ گروهی ائتلاف نکردیم. نه در سال ۹۲ ونه در سال ۹۶. یعنی رای مال خود آقای روحانی بوده و نه به خاطر حمایت اصلاح طلب ها. به نمک نشناسی کاری ندارم، ولی قربان دهنت آقای واعظی. اصلا همه رای مال خود آقای روحانی بوده. همه افتخارات دولت و رئیسش هم مال خودتان. قبول؟

 

حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی هم در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: اظهارات واعظی را حمل بر اختلاف افکنی نمی‌دانم بلکه معتقدم شاید ایشان در کیفیت اظهارات بی دقتی کرده باشد.

 

او در عین حال تصریح کرد: بنده در سال ۹۲ جز شورای ۵ نفره حکمیت بودم. حدود یک هفته مانده به انتخابات، هیات‌هایی را به ۱۲ استان اعزام کردیم تا سبد آرا را بررسی کنند. در آن زمان، رای قالیباف حتی از روحانی هم بیشتر بود و اگر حمایت اصلاح طلبان نبود روحانی به دور دوم هم نمی‌رسید. رای قالیباف حدود ۳۸%، بعد از او ولایتی با ۲۰% و جلیلی با ۱۵% رای داشتند. بعد از آن هم روحانی نفر چهارم و عارف با اختلاف کم نفر آخر بودند.

 

رهامی اضافه کرد: بعید میدانم اظهارات واعظی ارتباطی با نظر روحانی داشته باشد و او هم با واعظی هم نظر باشد. آمار و ارقام تا بیست خرداد ۹۲ و بعد از آن کاملا گویاست که اصلاح طلبان چه مقدار رای داشته اند چراکه تا قبل از ائتلاف، رای روحانی ۱۱-۱۲ درصد و رای عارف ۹-۱۰ درصد بود که بعد از ائتلاف به ۵۱ درصد آرا می‌رسید.

 

اظهارات رهامی نیز بی پاسخ نماند و غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و هم حزبی واعظی به آن واکنش نشان داد.

 

دهقان در یادداشتی برای «انتخاب» نوشت: واقعیت این است که جناب رهامی فرمایش جنابعالی مربوط به قبل ازمناظره سوم است. پس از مناظره سوم وبه خصوص پس ازطرح قضیه گازانبرمعروف فقط پس از۲۴ساعت و به گفته دوتن از فعالین ستاد قالیباف در بعد از ظهر روز بعد رای قالیباف بین ۵ تا ۶ میلیون ریزش داشت و این روحانی بودکه درجایگاه اول با ۳۴ درصد قرارگرفت و قالیباف به ۲۰درصد رسید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------