آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

آقای صباغیان! دوبرابر حقوق بگیرید اما از حقوق مردم دفاع کنید!



اخبار,اخبار سیاسی,صباغیان بافقی

لابد باید می‌نوشتیم: «حرکت قابل تقدیر صباغیان بافقی، نمــایــنده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور!» و در توضیح اضــافه می‌کردیــم: «صباغیان۵۰ درصد حقوقش را کاهش داده، با پیشنهاد#کمپین_کاهش_حقوق مدعی است: «اگر دراین شرایط اقتصادی نمی‌توانیم برای مردم کاری کنیم ما مسئولان۳۰تا ۵۰ درصد حقوق خود را کاهش دهیم.!»

 

«لابد باید می‌نوشتیم»، یک لایه از هفت لایه‌ای است که در عالم روزنامه‌نگاری مقید به درنوردیدن آن هستیم اما وقتی می‌خواهیم پازل شخصیتیِ این نماینده مجلس را با تکیه بر اظهار نظرات و برخی رفتارهای او منطبق کنیم، با چند جای خالی مواجه می‌شویم.

 

دهم مرداد 1397 آنگاه که صباغیان بافقی«ضرورت مبارزه با ربای بانکی» را پررنگ تر از همیشه بیان می‌کند به صراحت می‌گوید:«یکی از دلایل وضعیت اقتصاد بیمار کشور عدم رعایت قانون است.» و عدم رعایت قانون در تمامی معضلاتی که گریبانگیر دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی است؛ اصلی‌ترین دلیل به شمار می‌آید.

 

همین نماینده در 19 شهریور 1397 در یک جلسه پرسش و پاسخ مردمی(مسجدجامع شهرستان بافق) به دو نکته اشاره و تاکید می‌کند: 

ـ بخشی از مشکلات اقتصادی به ساختارناسالم سیاسی کشور باز می‌گردد که مقصر اصلی در این باره مجلس است!

 

ـ نمایندگان دو وظیفه دارند؛ قانونگذاری و نظارت. کشوری که بایک تذکر و تحریم دچار مشکلات عدیده اقتصادی می‌شود یعنی قانونِ خوب تصویب نشده در بعد نظارتی هم ضعیف عمل کرده ایم اینجا هم مجلس مقصر اصلی است.

 

در این سه مثال، سه کلید واژه بسیار مهم وجود دارد؛«قانونگذاری»، «رعایت قانون» و«نظارت» که از این سه واژه، دو واژه مستقیم در اختیار مجلس و مجلس‌نشینان و یک واژه به صورت غیرمستقیم، ماحصل عملکرد خوب و موثر وکلای ملت است به این صورت که قانونگذاری و نظارت، دو اصل اساسی و مهم است که پیکره وظائف مجلس را شکل می‌دهد و رعایت قانون که هرچه قانونگذاری با درایت انجام شود و نظارت عالیه، دقیق و موشکافانه باشد، ملموس‌تر قابل مشاهده خواهد بود.

 

بارها از چگونگی واگذاری D19پرسیدیم اما پاسخ همچنان سکوت است!

خبرهایی ضد و نقیض! چندسالی است(حداقل از دی ماه 1394)که حکایت دارد یکی از آنومالی‌های بزرگ و شناخته شده با عنوان D19 بدون رعایت سلسله مراتب قانون و از طریق ترک تشریفات، بدون برگزاری مزایده عمومی، به چادرملو و سنگ آهن مرکزی بافق واگذار شده است. با تاکید هزارباره بر این مهم که مشکلی با بهره‌برداری صحیح، اصولی و نیز قانونی معادن به عنوان ثروت‌ها و ذخائر خدادادی نداریم بارها این سوال را مطرح کرده‌ایم که چرا یک معدن با ذخیره بالا باید این گونه بذل و بخشش شود آن هم در حالی که استان 1.2میلیون نفری استان یزد در بدترین شرایط و شاید در بحرانی‌ترین شرایط ممکن از نظر تامین منابع آبی پایدار به سر می‌برد.

 

این که هربار چماقی به نام اشتغال را بر سر رسانه بکوبند که اگر فلان و بهمان نشود فلان مقدار کارگر از کار بیکار خواهند شد یک سوی ماجرا است اما این که سرنوشت زندگی 1.2میلیون نفر استان به همین سادگی نادیده انگاشته می‌شود خود جای بسی تاسف و ابهام دارد که اشتغل مهم‌تر است یا زنده ماندن!؟

 

از سوم دی ماه 1396 که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای ناظر قوه مقننه در شورای معادن استان‌ها را انتخاب کردند با تصمیم مجلس شورای اسلامی، آقایان صباغیان بافقی و تابش اردکانی به عنوان اعضای ناظر در شورای معادن استان برگزیده شدند که در این میان به پاسخگو نبودن محمدرضا تابش دیرزمانی است که عادت کرده ایم اما در عجبیم از سکوت صباغیان بافقی که با صدای بلند 30 تا 50 درصد حقوق خود را می‌بخشد که خود را در کنار مردم نشان دهد اما با صدایی خیلی آرام هم به این سوال آفتاب یزد پاسخ نداده و شاید هرگز ندهد که واگذاری D19 چرا و چگونه میسر و ممکن شد آن هم معدنی که در ارزشمندترین منطقه زیست محیطی که آن را تنها زیستگاه یوز آسیایی می‌دانند قرار دارد.

 

هنوز مناقشه‌های شاید صوری دولت و محیط زیست را از یاد نبرده ایم که اساسا بحث پیرامون هرگونه فعالیت معدنی در منطقه دره انجیر را حتی غیرقابل مذاکره اعلام می‌کردند اما به یک باره همه آن ناممکن‌ها و ناشدنی‌ها به شدنی‌ترین و ممکن‌ترین کار تبدیل می‌شود.

 

رفتارهایی که این روزها مردم را راضی نمی‌کند!

این که در حوزه انتخابیه سوار بر موتور(آن هم بدون کلاه ایمنی!)تردد کنیم، یا از اتوبوس برای سفرهای بین شهرستانی(تنها یک بار آن هم نمایشی!) بهره مند شویم یا آن که صاحب بیشترین نطق آتشین علیه دولت مستقر و وزرای کابینه تشخیص داده شویم برای مردم چندان اهمیتی ندارد. 

 

باورکنید حتی اگر همه حقوق خود را ببخشیم یا نصف یا سی درصد آن را نیز برای مردم بی‌اهمیت است اما آنچه برای مردم اهمیت دارد و به آن توجه کامل و کافی نشان می‌دهند این که چقدر از قوانینی که در تصویب آن‌ها نقش داشته ایم برای بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی کاربرد داشته یا تا چه اندازه از حقوق حقه آن‌ها دفاع کرده ایم به اندازه تمامی این حرکت‌های صرفاً نمایشی و گاه آزاردهنده ارزشمند است. به قول ظریفی نکته سنج، برخی از رفتارهای معروف شده به«عوامگرایی» شاید تا پیش از دی ماه 96 اندک کاربردهایی داشت اما من بعد آن دیگر مردم خرسند از این رفتارها نخواهند شد خاصه وقتی که این رفتارها با برخی گفتار و موضع‌گیری‌ها تضاد نیز داشته باشد.

 

آفتاب یزد به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یک بار دیگر سوال و دغدغه خود را بی هیچ واسطه ای با صباغیان بافقی، نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور و احدی از اعضای شورای معادن استان یزد در میان می‌گذارد که D19 چرا و چگونه واگذار شد؟!

 

سخن مهمی که صباغیان بافقی باید در نظر داشته باشد این که؛ مردم رضایت می‌دهند نه تنها نیمی از حقوق خود را نبخشید که دوبرابر حقوق بگیرید اما از حقوق‌شان دفاع و صیانت کنید.

 

روزنامه آفتاب یزد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------