آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

علی لاریجانی: حذف یکباره یارانه ها به مردم فشار می آورد



اخبار,اخبار سیاسی,علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یکباره یارانه ها به مردم فشار می آورد ولی می توان راهکار هایی مانند پلکانی کردن قیمت ها را در نظر گرفت.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی پنجشنبه شب در آخرین روز از سفر به هرمزگان در نشست شورای اداری هرمزگان که با محوریت فعالان اقتصادی در بندرعباس برگزار شد، افزود: سالانه 900 هزار میلیارد تومان یارانه مخفی پرداخت می شود که بیش از بودجه کشور است. 

 

وی ادامه داد: با وجود اینکه اختلاف نظرهایی هست، ولی باید وفاق کشور حفظ شود و در نظام ولایت فقیه، بن بست وجود ندارد، باید به هم اعتماد داشته باشیم و بدانیم مسوولان و نمایندگان مجلس با رای من و شما به این مسوولیت ها منصوب شده اند تا مشکلات را پیگیری کنند. 

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بدانیم اینهایی که امروز ادعای دلسوزی برای مردم ایران دارند، همان هایی هستند که قرار داد هسته ای را برهم زدند. 

 

لاریجانی بیان داشت: ما دوسال مذاکره کردیم و به توافق هسته ای دست یافتیم ولی خودشان آن را نقض کردند و باید بدانیم دشمن می خواهد ریشه ما را بزند و دراین راه از همه ابزارها استفاده می کند. 

 

ایران کشوری با حوصله ای است 

رییس مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری سخنان خود اظهار داشت: ایران کشور با حوصله ای است و اگر شیطنت وجسارت کشورهای منطقه بیشتر شود به گونه ای دیگر با آنها برخورد می کنیم. 

 

لاریجانی تصریح کرد: ایران اسلامی به نسل جوان خود آموخته مستقل فکر کند وانقلاب اسلامی واستقلال کشور بسیار مهم است و دشمنان برای ایجاد نابسامانی در کشورتمام تلاش خود را بکار گرفته اند، اما می دانند قدرت آن را ندارند. 

 

وی یاد آور شد: بازی نخ نما شده دشمنان نباید ما را از مسیر استقلال وعزت کشور مایوس کند ، آنها با پمپاژ یاس و فشار تلاش خود را می کنند ولی ما توانمند هستیم. 

 

اقتصاد اصلی مساله کشور 

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقتصاد به عنوان یکی از مهمترین مسائل مد نظر مسوولان بوده و موضوع اول کشور است. 

 

لاریجانی ادامه داد: از نفت بسیار استفاده می کردیم و حالا دشمنان می خواهند مانع فروش نفت شوند که البته راهکار مقابله با آن اتکا به تولید داخلی است، هر چند که این راه سختی ها ومشکل هایی دارد ولی آینده آن برای کشور بسیار روشن است. 

 

وی بیان داشت: شرایط تحریمی کنونی را می توان با دوران دفاع مقدس که سلاح های نظامی به کشور نمی فروختند و ناچار به ساخت سلاح و تجهیزات مورد نیاز شدیم، تشبیه کرد. 

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارهای برخی فعالان اقتصادی یاد آور شد: باید به تولید داخل تکیه کرد که یکی از ظرفیت های آن تولید ماهی در قفس و پرورش میگو است و بنا به برخی اظهار نظرها ظرفیت تولید یک میلیون تن ماهی در قفس در جنوب کشور وجود دارد. 

 

لاریجانی تصریح کرد: لازمه تولید فراهم بودن زیرساخت هایی است که یکی از آن ها منابع مالی است و مشکل های بانکی وجود دارد که باید ساختار بانک ها را اصلاح کرد که این کار قیمت نرخ سود تسهیلات بانکی را پایین می آورد. 

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: البته راهی هم به غیر از بکار گیری تولید داخلی نداریم واین راه رستگاری ملی است. 

 

از مشورت و نظرهای نخبگان هر بخش استفاده شود 

لاریجانی درادامه با تاکید بر اهمیت بهره گیری از مشورت اظهار داشت: مسوولان از نظرها ومشورت فعالان ونخبگان هر بخش استفاده کنند که این تصمیم ها را قوی تر و موثرتر می کند. 

 

رئیس مجلس افزود: حضور فعالان اقتصادی و بیان سخنان آنها در نشست شورای اداری هرمزگان به درخواست اینجانب انجام گرفته و به شیندن سخنان آنها نیاز داریم. 

 

وی یادآور شد: این نشست ها باید منجر به حل مشکل مردم شود و مدیران ومسوولان برای شنیدن حرف آنان وقت بگذراند. 

 

رئیس مجلس گفت: دیروز که از جاسک به سمت بندرلنگه حرکت کردیم، ظرفیت های مختلف را دراین استان مشاهده کردم و مکران برای آینده هرمزگان و کشور موضوع اساسی است. 

 

وی یاد آور شد: ایران در ادوار تاریخی دور از دریا زیسته که باید به آن توجه شود و بطور حتم یکی از مزیت های استان هرمزگان دریا است که باید مورد استفاده بهینه قرار گیرد. 

 

رئیس مجلس همچنین درخصوص بخشودگی وام های کشاورزان هم گفت: این موضوع که برای مردم مفید است، درحال رفع شدن است. 

 

وی افزود: باید مساله ربای مرکب بانکی حل شود و بانک ها سود ساده بگیرند، وقتی مردم نتوانند وام های خود را بازپرداخت کنند ،معوقه می شود و معوقه برای بانک ها سرمایه نیست. 

 

لاریجانی گفت: کشور با درآمد گمرک وسازمان هایی مانند بنادر و دریانوردی و سایر سازمان ها اداره می شود و تخصیص بخشی از درآمد آنها به استان هایی که درآنها فعال هستند باید با پیش بینی های همه جانبه باشد. 

 

وی اضافه کرد: می توان سقفی برای این گونه درآمدها در نظر گرفته و مبالغی که بیش از آن حاصل می شود را به این استان ها اختصاص داد که برای این منظور باید ساز و کار مشخصی دیده شود. 

 

رییس مجلس درخصوص صادرات و واردات توسط ملوانان هرمزگان نیز گفت: می توان لیستی از اجناس مورد نیاز کشور را تهیه و به ملوانان داد تا هم کمکی به معیشت و درآمد آنان باشد وهم بخشی از نیازمندی های داخلی رفع شود. 

 

لاریجانی در خصوص ارز مورد نیاز آب شیرین کن ها هم ابراز داشت: تلاش می کنیم بخشی از ارز مورد نیاز آب شیرین کن ها را تامین کنیم. 

 

وی اشاره کرد: این سخن که قیمت آب متناسب با شرایط باشد منطقی است ولی باید در نظر داشت در شرایط تحریمی قرار داریم و شرایط برای یارانه ندادن به مردم فراهم نیست. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------