آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

عبدالله ناصری: اظهارات کدخدایی درباره نظارت حداقلی شورای نگهبان، فرار رو به جلوست



اخبار,اخبار سیاسی,عبدالله ناصری

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‎گوید که درحال حاضر سخنگوی شورای نگهبان برای اینکه از فضای شکل گرفته علیه نماینده سراوان عقب نیفتند، فرار به جلو کرده ‎است و گفته که مجلس کارآمد، نیازمند سازوکار شایسته‌گزینی است و شورای نگهبان نظارت حداقلی دارد.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‎وگو با ایرنا، در واکنش به اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه «مجلس کارآمد، نیازمند سازوکار شایسته‌گزینی است»، می‎گوید: به ‎نظر من، در حال حاضر سخنگوی شورای نگهبان برای اینکه از فضای شکل گرفته علیه نماینده مردم سراوان عقب نیفتد، فرار به جلو کرده ‎است.

 

ناصری درباره اینکه برخی معتقدند نحوه نظارت شورای نگهبان باعث شده نمایندگانی با ویژگی‌های رفتاری نامناسب به مجلس راه پیدا کنند، توضیح می‎دهد: این موضوع پیش آمده درباره نماینده سراوان که به کارمند گمرک توهین کرده، ارتباطی با شورای نگهبان ندارد. شورای نگهبان با نظارت استصوابی خود به اندازه کافی آسیب‎زا بوده و هیچ‌وقت مسائلی مانند رفتار نمایندگان را در دستور کار خود قرار نداده است. تجربه کاری شورای نگهبان درباره دورانی که نظارت استصوابی در دستور کارش قرار گرفته است،‎ نشان می‎دهد بیشتر مسائل و نظارت شورای نگهبان در حوزه‎های سیاسی و عقیدتی بوده و هست.

 

وی در ادامه می‌افزاید: ما در مجلس چهارم شورای اسلامی مکرر شاهد بودیم افرادی تأیید صلاحیت و وارد مجلس شدند که پرونده‎های مهم قضایی و امنیتی داشتند. بنابراین برداشت من این است که آقای کدخدایی برای آن‎که از این فضا عقب نیفتد اظهار کردند که مجلس نیازمند شایسته‌‌گزینی است و شورای نگهبان نظارت حداقلی دارد.

 

ناصری می‌افزاید: الان در دنیای جدید ارتباطات و فضای مجازی، به‎گونه‎ای است که هرکسی پا در معرکه قدرت می‎گذارد باید در اتاق شیشه‎ای قرار بگیرد. به باور من این نماینده و نمایندگان دیگر باید آن‌چنان مورد نقد و عتاب قرار بگیرد که برای مجلس آینده، مردم سراوان و مردم هر نقطه دیگری، تأمل بیشتری برای انتخاب نمایندگان خود بکنند.

 

انتشار فیلم توهین‌های محمد باسط درازهی، نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی به کارمند گمرک، واکنش‌های زیادی را برانگیخت؛ تا جایی که تعدادی از نمایندگان از درازهی شکایت کردند. در واکنش به این حواشی، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه توییتر خود نوشت :« در پی رفتار برخی از نمایندگان این سؤال مطرح شد که چرا شورای نگهبان اقدامی انجام نمی‌دهد یا اینکه چرا در بررسی صلاحیت‌ها به‌گونه‌ای عمل نکرده که این نتایج به بار نیاید. باید اذعان نمود نظارت حداقلی شورای نگهبان از عهده این مهم برنمی‌آید. مجلس کارآمد، نیازمند ساز و کار ‎شایسته گزینی است.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------