آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

ریشه بروز تجمعات اخیر از نگاه عباس عبدی



اخبار,اخبار سیاسی,عباس عبدی

عباس عبدی با بیان اینکه بیشترین دلیل وقایع اخیر، یاس و ناامیدی است که بخش عمده آن از طرف رسانه های جناح رقیب با هدف انتقاد و تخریب دولت مطرح شد، گفت: جناح رقیب تصور می کرد که با ناامید کردن مردم از دولت می تواند جامعه را به سمت خود بکشاند که اشتباه بسیار فاحشی بود.

عباس عبدی گفت: برای این وقایع نمی توان علت واحدی را مشخص کرد، یک بحث، مربوط به اتفاقاتی بود که ابتدا در مشهد رخ داد که سریع جمع شد و از اقدام خود پشیمان شدند و ادامه ندادند.اما مساله دوم، گسترش این اعتراضات به سایر شهرها بود که بحثی متفاوت با اعتراضات مشهد دارد. در مرحله سوم هم کار به تخریب و درگیری منتهی شد. 

 

این کارشناس سیاسی ادامه داد: بیشترین دلیل بروز این اتفاقات، یاس و ناامیدی موجود در جامعه است که بخش عمده آن از طرف صدا و سیما و رسانه های جناح رقیب تزریق می شود.

 

عبدی یادآور شد: جناح رقیب تصور می کرد که با ناامید کردن مردم از دولت می تواند جامعه را به سمت خود بکشاند که اشتباه بسیار فاحشی بود.

 

وی اضافه کرد: باید توجه داشت تعداد افرادی که به خیابان ها آمده اند، مهم نیست، بلکه مشکل اصلی، سکوت و انفعالی است که در مردم شکل گرفته و واکنشی نشان نمی دهند.

 

انفعال مردم و مسوولان خطرناک است

این کارشناس سیاسی درباره نوع تعامل مسوولان و مردم با این مساله، گفت: یک نوع انفعال در همه سطوح سیاسی و مردمی دیده می شود که خطرناک است.

 

عبدی تصریح کرد: امیدواریم که این واقعه، باعث شود کل سیستم از وضعیت انفعال خارج شود و ارتباط بهتری بین مردم و حکومت شکل بگیرد.

 

توصیه به مخالفان دولت

رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران گفت: گروه های مخالف دولت باید توجه داشته باشند که پمپاژ کردن بی اعتمادی به دولت، فقط به دولت منحصر نمی شود و به سایر بخش ها و ارکان نیز تسری می یابد. منضبط کردن رقابت سیاسی و مجاز دانستن اعتراضات و حضور مردم در عرصه می تواند، مقداری وضعیت را بهبود ببخشد.

 

وی با بیان این که از دولت (حکومت) انتظار می رود اعتراضات را نهادمند، قانونمند و مجاز کند، افزود: باید شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند به ساده ترین شکل، اعتراضات خود را نشان دهند.

 

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: در صورت تحقق این شرایط، حتی در مواردی که اعتراضات نادرستی نیز مطرح شود، به دلیل مطرح شدن این اعتراضات، به تدریج انرژی مربوط به آنها تخلیه و تمام می شود.

 

این فعال سیاسی تاکید کرد: انتظاری که از مردم می رود این است که در عین حال که حق دارند اعتراض کنند، اما مسوولیت نیز دارند و باید در مقابل رفتارهای خشن و ویرانگر واکنش نشان دهند.

 

عبدی یادآور شد: مردم فکر نکنند که عوارض این اعتراضات خشن و ویرانگر فقط منحصر به دولت است، بلکه آثار و عوارض آن گریبان همه را می گیرد.

 

رسانه های داخلی، کارایی ندارند 

عبدی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی ما این است که رسانه های داخلی کارایی ندارند و افراد به رسانه های فرامرزی و غیررسمی مثل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گرایش یافته اند.

 

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم به خارجی ها بگوییم که رسانه نداشته باشند، اضافه کرد: مهم این است که رسانه های داخلی کارآمد شوند تا رسانه های خارجی تاثیری نداشته باشند. 

 

جزئیات جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی

«سید حسین نقوی حسینی» با اشاره به حضور اعضاء و نمایندگان دستگاه های دعوت شده به جلسه فوق العاده امروز این کمیسیون گفت: در ابتدای جلسه «علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون به برخی از عوامل زمینه ساز مسائل اخیر و موج سواری دشمن در عرصه فعلی و تلاش برای جبران ناکامی هایی که اخیرا در منطقه به دست آورده، اشاره کرد.

 

سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بروجردی گفت که بر خلاف تصور باطل دشمنان انقلاب اسلامی، شرایط آرام است و همه امور در موقع مقرر انجام می شود.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسائلی مانند صندوق های مالی و پولی، شاندیز مشهد، برخی گرانی ها و مشکلات اقتصادی موجب اعتراضاتی شد و مردم را به سوی انجام واکنش هایی هدایت کرد و اعتماد عمومی دچار خدشه شد ولی اعتراضات به صورت مطالبات و توقعات اقتصادی مطرح شد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در این جلسه تاکید شد که همه قوا و مدیران و مسئولان باید با تمام تلاش به مردم خدمت کنند و مشکلات را از سر راه بردارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------