آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

علم‌الهدی: حصر خانگی حفاظت بود



اخبار,اخبار سیاسی,علم‌الهدی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آمریکا نیز به دلیل منافع خود دشمنی می‌کند، در داخل کشور نیز افرادی که با رهبری زاویه پیدا می‌کنند به خاطر منافع خودشان است و حفظ منافع خود را در زاویه با رهبری می‌بینند، حتی در این حد که اگر یک اقلیت بی‌دین در کشور وجود دارد، آن‌ها را به صورت یک جریان و اردوی سیاسی برای رسیدن به آن مطامع، قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی به دنبال خود راه بیندازند ولو با زوایه گرفتن با رهبری و اینکه آن گروه لاییک دنبال آن‌ها باشند. این موارد تجربیات فتنه 88 برای ما است.

به گزارش جماران، امام جمعه مشهد با بیان اینکه فتنه از مصاحبه میرحسین موسوی شروع شد، معتقد است، آقای موسوی موضع خود را مقابله با رهبری و نفوذ رهبری و ولایت اعلام کرد.

 

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نشستی با موضوع حماسه انقلابی 9 دی در مدرسه علمیه عالی نواب ادامه داد: دشمن نیز که از قبل نقشه خود را تعیین کرده بود، فتنه به عنوان یک جریان قطعی در دل یک حرکت سیاسی داخلی آن هم به وسیله خواصی که نخبه سیاسی این نظام و انقلاب و 8 سال نخست وزیر مورد تایید امام بودند، اجرا کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زمانی که نقطه هدفی برای خواص پیدا شد که رسیدن به یک قدرت و مقام است، حتی اگر رسیدن به این قدرت و مقام را در گرو تسلیم شدن در برابر دشمن ببینند با همه شناخت تسلیم دشمن می‌شوند. در سال ۸۸ در مساله انتخابات ریاست جمهوری از نظر برخی جریان‌های سیاسی قرار بر این شد که اگر یکی از دو نفر آقای خاتمی و موسوی کاندیدای انتخابات شد، دیگری به نفع او وارد عرصه نشود و حمایت کند.

 

وی افزود: ابتدا آقای خاتمی کاندیدا شد اما این قرارداد به هم خورد و برخلاف آن آقای موسوی کاندیدا شد و علتش این بود که مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند فرانسه کرد که خبرنگار نظر ایشان را در مورد عملکرد رئیس‌جمهور ایران و برنامه‌های آن پرسید و ایشان برنامه‌های رئیس‌جمهور را توضیح دادند، خبرنگار گفت که بخشی از این برنامه‌ها در قدرت رئیس‌جمهور نیست زیرا شخص اول قدرت رهبری است و ایشان بیان کردند که اگر یک رئیس‌جمهور قابل و قدرتمند به عرصه کشور بیاید، مردم را به وسط خیابان می‌ریزد و مردم رهبر را وادار می‌کنند که حدود اختیارات خود را در حدود اصل 110 قانون اساسی خلاصه کند.

 

علم‌الهدی بیان کرد: ایشان از اصل ۵۷ قانون اساسی که کلیه جریان مدیریت کشور را در حوزه ولایت فقیه قرار می‌دهد، خبر نداشت و این حرف را بیان کرد. برخی جریان‌هایی که در خود اصلاحات بودند، متوجه شدند که مقصود آن‌ها با این فکر عملی است که رهبری محدود و منزوی شده و از توان و نفوذ ایشان در کشور کاسته شود، به همین دلیل ایشان با این فکر برای ریاست جمهوری مناسب هستند، بنابراین آقای خاتمی را رها کردند و به دنبال این فرد رفتند، منتها زمانی که ایشان به این عرصه وارد شدند، آقای خاتمی مصلحت خود را در این دیدند که از ایشان دفاع کنند.

 

حصر خانگی حفاظت بود​

وی اضافه کرد: خیری که در تمام جریان‌های فتنه بود، مردم را بیدار و هشیار کرد و بعد آن‌ها خیری را که در عکس‌العمل مردم در برابر فتنه بارز شده بود و بینش‌گاه خود را در این خیر که دفاع از ولایت و رهبری است، پیدا کردند، بصیرت کامل و تمام در آن نفوذ کرد و 9 دی ایجاد شد. حصر خانگی حفاظت بود. از روز اولی که این حرکت‌های لاییک، ضدمردمی، ضدرهبری و ضد دینی شروع شد تا بهمن سال ۸۸ که ادامه داشت، ۱۷ بیانیه دادند. حرکت‌هایی که در آن آدم‌کشی، خونریزی، آتش زدن و تخریب اموال وجود داشت. برای تمام حرکت‌ها بیانیه دادند و تایید کردند و تمام این کشتارها، تخریب‌‎ها و آتش‌سوزی‌ها از نظر حقوقی به عهده آن‌ها افتاد.

 

اگر بعد از ۸۰ سال روزی حصر خانگی رفع شود، باید تحویل دادگاه شوند

علم‌الهدی گفت: قاعده کار این بود که نظام آن‌ها را تحویل دادگاه دهد تا محاکمه شوند اما شورای عالی امنیت ملی اجازه نداد که قوه‌قضاییه مسائل را پیگیری قضایی کند و آن‌ها را در حصر خانگی حفظ کرد. اگر بعد از ۸۰ سال روزی حصر خانگی رفع شود، باید تحویل دادگاه شوند که در تمام خون‌ها سهیم و شریک هستند. مردم ما امروز باید این امر را بدانند.

 

دشمن در سال ۹۷ دنبال مقدماتی است تا از آن برای فتنه سال 98 نتیجه بگیرد​

امام جمعه مشهد با بیان اینکه توطئه دشمن تمام نشده و همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: دشمن در سال ۹۷ دنبال مقدماتی است تا از آن برای فتنه سال 98 نتیجه بگیرد. بعد از 10 سال از فتنه 88 دشمن می‌خواهد وارد عرصه‌ای شود که فتنه 88 را در سال 98 تجدید کند. این فتنه از جنس فتنه ۸۸ بوده و دشمن در سال 98 دشمن همان توطئه و فتنه را می‌خواهد اجرا کند و اکنون دنبال مقدماتی برای اجرای این فتنه است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز تجدید خاطره سالروز دفاع عظیم از مقام ولایت و رهبری در حرکتی مردمی در نهم دی ماه سال 1388 است که خوشبختانه این خاطره هر سال تجدید می‌شود، خاطرنشان کرد: عرصه وابستگی مردم ما به مقام ولایت و رهبری روز به روز در یک تزاید و تضاعف جدی قرار گرفته و جریان رهبری نظام و قدرت آن از وابستگی مردم به ستون خیمه نظام که مقام ولایت و رهبری بوده، سرچشمه می‌گیرد و خار زهراگینی در چشم دشمنان اسلام و پیغمبر، مخصوصا استکبار جهانی است.

 

علم‌الهدی با بیان اینکه مساله نهم دی تنها یک خاطره نیست بلکه تجدید یک عهد و میثاق است، عنوان کرد: این مساله برای هر سال و هر روز ما قابل تحلیل و بررسی است. این مساله محور روز نهم دی ماه و حرکت خودجوش و چند میلیونی مردم در سراسر کشور قرار گرفت تا ما امروز را با آن روز مقایسه کنیم که آیا مردم ما امروز در مقام حمایت از ولایت معصوم و فقیه در پهنه، عرصه و اقتدار آن روز قرار دارند یا اینکه قضیه دچار ریزش و کاهش شده یا همانطوری که انتظار می‌رود روزافزون در تقویت و تشدید بیشتری قرار گرفته است؟

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: مساله فتنه ۸۸ و ۹ دی ماه که به عنوان یک حرکت خودجوش مردمی، نقطه عطفی را در تاریخ این ملت و امت در جهت حمایت از دین، ولایت معصومین(ع) و ولایت فقیه به وجود آورد، جریانی بود که در آن خیرهایی وجود داشت اما خط دید ما باید در آن خیری که در فتنه ۸۸ وجود داشت، نفوذ کند و به هدفی برسد و آن مساله فتنه‌شناسی و فتنه‌شناسی در خط اجرایی دشمن بود که موجب شد جامعه ما یک جامعه مجرب شود. مردم ما فتنه را کاملا تشخیص دادند که جنس آن چیست و چگونه بر زندگی، جامعه و امت آن‌ها مسلط می‌شود؟ خود این خیر است و این تجربه و شناخت خیر ایجاد کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری در آبان ماه سال ۱۳۸۷ در دیداری که با جریان دانش‌آموزی و دانشجویان داشتند، فرمودند که من به سیاسیون سفارش می‌کنم در زمین دشمن بازی نکنند زیرا چه ببرند و چه ببازند، به نفع دشمن و به ضرر این مردم و امت تمام خواهد شد. در آبان سال 87 از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هیج خبری نبود و کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات هنوز مشخص و قطعی نشده بود.

 

مقام معظم رهبری در حدود ۶ ماه قبل از فتنه ۸۸ این را استشمام کردند

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با آن شامه تیز، قوی و نافذ خود در حدود ۶ ماه قبل از فتنه ۸۸ این را استشمام کردند که دشمن در مقام طراحی فتنه جدید است و عامل اجرایی آن نیز عوامل، عناصر، اشخاص و جریان‌های سیاسی هستند که می‌خواهند وارد میدان سیاست در یک حرکت سیاسی شوند. مبدا فتنه دشمن است اما مجرای فتنه ما هستیم، محل جریان فتنه داخل اجتماع ما قرار دارد. فتنه در داخل جریان‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ما جریان پیدا می‌کند. پیامبر(ص) نیز فرمودند که من فتنه‌ها را لابه‌لای خانه‌های شما می‌بینم.

 

علم‌الهدی با اشاره به اینکه خود جامعه مجرای فتنه است و این مجرا داخل جامعه و در رگ‌های آن قرار دارد، تصریح کرد: ممکن است مجرای فتنه در جریان‌های فرهنگی و اقتصادی باشد اما مجرای فتنه داخل جامعه است. مبدا فتنه دشمن بوده که یا از بیرون آتش فتنه را روشن می‌کند، داخل جامعه می‌فرستد و جامعه را منفجر می‌کند یا اینکه از همان اول فتنه را در داخل جامعه ایجاد کرده و فراگیر می‌کند. فتنه ۸۸ این خصوصیت را داشت که دشمن برنامه‌ریزی نمود اما اجرای آن را از داخل جامعه شروع کرد و به راه انداخت.

 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: در اینجا مساله خواص و عوام مطرح است، یعنی نخبگان سیاسی بصیرت دشمن‌شناسی ندارند و بصیرت برنامه‌های دشمن ممکن است برای عامه مردم باشد و برای خواص، مردم و نخبگان سیاسی این بینش و بصیرت نباشد؟ خواص دشمن‌شناس هستند و نقشه دشمن را زودتر از همه متوجه می‌شوند اما آنچه جلوی بصیرت خواص را می‌گیرد که ما در فتنه 88 نیز همین مساله را داریم، خودخواهی، خودپسندی و دیدن منفعت خود است.

 

دشمن متوجه شد که می‌تواند هدف خود را با شخصی که جزو نخبگان سیاسی بود به دلیل زاویه داشتن با رهبری و ولایت اجرا کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: این که مردم بفهمند از کجا گزیده شده و به آن‌ها ضربه وارد می‌شود، خیر است. مردمی که متدین و دنباله ولایت اهل بیت(ع) هستند و ولایت‌مداری‌شان آن‌ها را به جایی رسانده که دنباله‎رو ولایت نایب امام زمان(عج) باشند، متوجه می‌شوند که نقطه هدف فتنه دشمن کجاست، از کجا ظهور پیدا می‌کند و آخرین نقطه‌ای که می‌خواهد در فتنه به آن برسد، چیست؟ این قصه فتنه 88 نیست، بلکه این قصه قوی‌تر و قصه امروز ما نیز هست. دشمن متوجه شد که می‌تواند هدف خود را با شخصی که جزو نخبگان سیاسی بود به دلیل زاویه داشتن با رهبری و ولایت اجرا کند.

 

وی با اشاره به اینکه خواص بی‌بصیرت، بصیرت مناسب را ندارند، بلکه بصیرت آن‌ها نفسانی و مادی است، تصریح کرد: آن‌ها از ابتدا با رهبری زاویه دارند و در این زاویه با رهبر دشمن نیستند. رهبر در دنیا دشمن شخصی ندارد، کمالات، نخبگی و اخلاق کریمه رهبری و نوع تعامل ایشان با مردم به گونه‌ای است که نه تنها در کشور ما محبوبیت جامعی برای رهبری ایجاد کرده، بلکه در دنیا و جهان شیعه نیز شاید اول محبوب باشند. دشمنی‌ها در جهت اجرای منافع و مطامع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

 

افرادی در داخل کشور حفظ منافع خود را در زاویه با رهبری می‌بینند

علم‌الهدی ادامه داد: آمریکا نیز به دلیل منافع خود دشمنی می‌کند، در داخل کشور نیز افرادی که با رهبری زاویه پیدا می‌کنند به خاطر منافع خودشان است و حفظ منافع خود را در زاویه با رهبری می‌بینند، حتی در این حد که اگر یک اقلیت بی‌دین در کشور وجود دارد، آن‌ها را به صورت یک جریان و اردوی سیاسی برای رسیدن به آن مطامع، قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی به دنبال خود راه بیندازند ولو با زوایه گرفتن با رهبری و اینکه آن گروه لاییک دنبال آن‌ها باشند. این موارد تجربیات فتنه 88 برای ما است.

 

حصر خانگی در واقع عقوبت آن‌ها نبود، بلکه نجات آن‌ها بود

امام جمعه مشهد بیان کرد: افرادی که در ماه مبارک رمضان و روز قدس به عنوان دفاع از فتنه‌گر در خیابان بطری آب سر می‌کشیدند و تظاهر به گناه می‌کردند، فتنه‌گران را قبول نداشتند. آن‌ها برای جنگ با اسلام آمده بودند و جنگ با اسلام را جنگ با رهبری در عرصه سیاست می‌دیدند. این افراد الگوی سیاسی فتنه‌گران شدند و لشکر سیاسی سران فتنه بودند که در ماه رمضان بطری آب سر می‎کشیدند. عده‌ای بیان می‌کنند که مگر چند سال حصر خانگی برای دو نفر کافی نیست؟ حصر خانگی در واقع عقوبت آن‌ها نبود، بلکه نجات آن‌ها بود.

 

آن‎ها در جنگ با ولایت فقیه می‌خواهند ولایت اهل بیت(ع) را براندازی کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روزی که طرفداران آن‌ها در روز عاشورا عزاخانه امام حسین(ع) و پرچم یا حسین را آتش زدند، سران فتنه اعلامیه و بیانیه دادند و آن‌ها را مردم خداجو خواندند اما مردم احساس کردند که مساله سیاسی و قدرت نیست، بلکه جنگ با اساس اسلام و ولایت اهل بیت(ع) است. آن‎ها در جنگ با ولایت فقیه می‌خواهند ولایت اهل بیت(ع) را براندازی کنند. مردم این را تشخیص دادند. این اعمال واقعیت فتنه را بروز داد که عناصر فتنه‌گر در مقام قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی اردوی لاییک را به هر قیمت به میدان می‎آورند و به خیابان می‌کشند حتی به قیمت جنگ با امام حسین(ع)، مردم این را تشخیص دادند و به میدان آمدند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بصیرت شما باید شما را به صحنه بیاورد، در عرصه نظام نگه دارد، باید مقاومت کنید و بایستید و بتوانید این انقلاب ۴۰ ساله را در عمر کمال بعد از چهل سالگی ادامه دهید. دشمن بیدار است و ما نیز باید از نظر موضع‌گیری و مقاومت در برابر دشمن بیدار و هشیار باشیم و جریان‌هایی تحت عناوین مختلف ما را از ایستادگی، مقاومت و حمایت از ستون خیمه نظام منصرف نکنند.


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------