آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

جمالی: قاضی‌زاده هاشمی از ابتدا هم تمایلی به وزارت نداشت/ هاشمی با اصرار روحانی وزیر شد



اخبار,اخبار سیاسی,محمدجواد جمالی

یک نماینده مجلس گفت: دولت از لحاظ بودجه در مضیقه است و امیدوارم کمیسیون تلفیق بتواند یکسری جابجایی‌ها جهت افزایش بودجه طرح تحول سلامت انجام دهد. چون درمان بسیار مهم است و زود هم امنیتی می‌شود.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درحالی چند روز پیش استعفا داده بود که حسن روحانی رییس‌جمهوری امروز استعفای او را پذیرفت و برای وزارتخانه بهداشت سرپرست تعیین کرد.

 

اما محمد جواد جمالی نماینده فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که قاضی زاده هاشمی از ابتدا هم تمایلی به وزارت نداشته است.

 

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به استعفای وزیر بهداشت، گفت: تا جایی که من مطلع هستم آقای قاضی زاده هاشمی از ابتدا هم تمایلی به وزارت نداشت و با اصرار شخص آقای روحانی وزیر می شود و شرط و شروطی را اعلام می‌کند که مورد قبول رییس جمهور قرار می گیرد.

 

او ادامه داد: یکی از شرط های آقای قاضی زاده هاشمی طرح تحول سلامت بود که آنها هم قول مساعد می دهند و ایشان طرح تحول سلامت را مطرح کردند. این طرح در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی به عنوان یکی از دستاوردهای داخلی دولت مطرح می‌شد.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما هر چه جلوتر رفتیم با چالش منابع پایدار مالی برای طرح تحول سلامت روبرو شدیم. این طرح برگشت‌ناپذیر هم بود. با انتخاب آقای روحانی در دور دوم، در جمعی که شامل ۲۰ پزشک می‌شد در وزارت بهداشت با آقای قاضی زاده هاشمی دیدار داشتیم. ایشان در آن جلسه بار دیگر عدم تمایل خود به اداه کار را اعلام کردند. این دیدار پیش از انتخاب کابینه دوم از سوی آقای روحانی بود.

 

جمالی گفت: ۲۰ پزشک اصرار کردند که آقای قاضی زاده به عنوان وزیر به کار خود ادامه دهند و دولت نیز به ایشان قول هایی دادند که وزیر بماند. اما در اول شهریور ماه سال جاری آقای دکتر هاشمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت روز پزشک اعلام کرد که من فریب خوردم و دولت هم فکر کرد که باید برای یک سال منابع طرح تحول سلامت را تامین کند در حالیکه باید هر سال منابع مالی طرح تحول تهیه شود و با این وضع کار خیلی سخت خواهد بود.

 

او ادامه داد: در نهایت آقای قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه با معاونان‌شان جلسه می‌گذارد و گلایه مندی‌هایی را مطرح می‌کنند. 

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به شرایط کنونی کشور، گفت: شرایط در حال حاضر شرایط پیچیده ای است ما باید از هر دو سو موضوع را دید. ما تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها هستیم. حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و زود امنیتی می‌شود.

 

جمالی تاکید کرد: توقعات مردم بالا رفته است یک روزی در یک شهر با ۱۰۰ هزار جمعیت یک پزشک عمومی بود اما امروز حتی در آخرین نقطه مرزی ما پزشک متخصص می‌خواهند.

 

او ادامه داد: با توجه به وضعیت بودجه منابع ما در سال جاری بسیار محدود است دولت باید اولویتی به طرح تحول سلامت بدهد. البته می‌دانم که مشکلات دولت زیاد است اما دولت باید همدلی کند. 

 

این نماینده مجلس گفت: دولت از لحاظ بودجه در مضیقه است و امیدوارم کمیسیون تلفیق بتواند یکسری جابجایی‌ها جهت افزایش بودجه طرح تحول سلامت انجام دهد. چون درمان بسیار مهم است و زود هم امنیتی می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------