آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: من افتخار می‌کنم دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتقادپذیری را در تاریخ ایران داشته است



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی

رئیس جمهور گفت: من افتخار می‌کنم دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتقادپذیری را در تاریخ ایران داشته است.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهور، عصر امروز در جمع نخبگان و برگزیدگان استان گلستان بیان داشت: این حرف که زنان باید در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شرکت کنند حرفی کاملاً درست است. ما افتخار می‌کنیم در این دولت تلاشمان بر این شده که امروز هم سفیر خانم داریم و هم سفیر و فرماندار اهل سنت داریم. این وظیفه ماست، ما منّتی نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه این مردم، مردمِ عزیز ما هستند، گفت: همانطور که موقع انتخابات اینها را پای صندوق‌های رأی دعوت می‌کنیم و می‌گوییم این وظیفه، وظیفه ملی، شرعی و انقلابی است آیا فقط زمان انتخابات وظیفه شرعی  و ملی درست می‌شود؟ بعد یادمان می‌رود و مردم می‌آیند پای صندوق رأی و بعد التماس دعا؟!

 

رئیس جمهور بیان داشت: مردمی که پای صندوق رأی آمده‌اند حرف، حق، نظر، نقد و انتقاد دارند. من افتخار می‌کنم دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتقادپذیری را در تاریخ ایران داشته است. همه روزنامه‌ها آزادند و انتقاد می‌کنند، صدا و سیما، روزنامه‌ها، فضای مجازی، مردم، خیابان و کوچه انتقاد می‌کنند، خوب هم هست. البته (منتقدین) جایزه هم می‌گیرند، عیبی ندارد، جایزه هم نوش جانشان. همه بدانند وقتی انتقاد آزاد شد در دولت و رئیس جمهور منحصر نمی‌شود، این را یادشان باشد. دامنه‌اش وسیع است و باید هم وسیع باشد.

 

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: همه مردم باید حرف دلشان را بزنند و نقد و انتقاد کنند اما در عین حال کشورشان را دوست داشته باشند و برای کشورشان خدمت کنند. کشور و انقلاب برای شما مردم است و در دفاع مقدس شما پیروز شدید؛ امروز شما پیروز هستید و افتخار ما این است که اگر بتوانیم خدمتگذار شما باشیم.

 

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که اینجا استعدادهای فراوانی وجود دارد و از این استعدادها باید استفاده شود. این حرفی که زده شد که ما چرا اینجا باید کمبود آب داشته باشیم درست می‌گویند. استانی که لب ساحل است، کوزه بغل دستشان است، گفت آب در کوزه و ما گرد جهان می‌گردیم؛ چرا این استان تشنه باشد؟ اولویت با همین استانی است که لب دریای خزر است.

 

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: بیایید آب را شیرین کنیم. من هم در تهران در جلسه‌ای که وزرا حضور داشتند و هم در هواپیما با آقای اردکانیان گفتم در گرگان این موضوع اولویت و حق مردم است. هرچقدر آب آشامیدنی مردم باشد دولت می‌خرد. آن کسی که صنعت دارد اگر برایش می‌صرفد بیاید آب را بخرد. کشاورزی ممکن است با آب شیرین‌کن سخت باشد اما برای گلخانه (ممکن) است.

 

وی اظهارداشت: امروز صندوق ملی توسعه اعلام کرده که اینجا اگر ۵۰۰ هکتار گلخانه می‌خواهد ایجاد شود صندوق حاضر است تسهیلات بدهد. اگر صندوق می‌خواهد برای ۵۰۰ هکتار گلخانه سهم بگذارد ما در هیأت امنا قبول می‌کنیم و این کار انشاالله در استان صورت می‌گیرد.

 

رئیس جمهور با اشاره به توافق با محیط زیست در مورد موضوع شیرین کردن آب گفت: بر مبنای همان توافق زیست محیطی تمام طرح‌های گردشگری انجام می‌شود و اینجا می‌تواند یک مرکز گردشگری جذابی برای مردم ایران باشد و برای اشتغال و رونق این استان بسیار مهم است. راجع به خلیج گرگان، محیط زیست بحث‌های زیادی دارد اما در این سفر به آقای کلانتری دستور دادم طرح‌هایشان را هرچه سریعتر آماده کنند و نکات آنها را مد نظر قرار دهد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------