آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

کنعانی مقدم: مردم باید در تصمیم‌سازی سیاسی دخیل باشند



اخبار,اخبار سیاسی,کنعانی مقدم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی مشارکت سیاسی مردم را در صحنه‌های مختلف می خواهیم؛ قطعا مردم باید به حاکمیت و مسئولان اعتماد کنند.

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با اعتمادآنلاین درباره شیوه رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: مسائل مردم می توان در سه بخش تقسیم‌بندی کرد. مردم نگران وضعیت اقتصادی از جمله بیکاری، گرانی و کاهش درآمدها هستند. به نظر می رسد تنها راهکار حل این موضوع هم اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی از سوی دولت است و این اگر این مسئله حل شود، تأثیرات تحریم ها نیز کاهش پیدا می کند.

 

او ادامه داد: در بخش دوم مطالبات اجتماعی مردم است که در این حوزه بهرحال مردم توقع دارند وقتی به کسی رأی می دهند در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، مطالبات آنان محقق شود. اینگونه نباشد که بعد از رأی گرفتن، در پاسخ به تحقق این مطالبات به بهانه های مختلف بگویند نمی گذارند و یا نمی شود. باید مجلس و رئیس جمهوری وارد عمل شوند. البته این هم نیازمند درک متقابل است. هم مردم باید مشکلات دولت را درک کنند و هم دولت باید به مشکلات مردم توجه کند. 

 

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: بخش سوم ناراضی هایی هستند که ساختاری در نظام جمهوری اسلامی را دنبال می کنند. برخی از آنان دگراندیش و برخی هم دنبال ساختارشکنی هستند. برخی هم تحت تأثیر تبلیغات دشمنان ما به دنبال اعتراض به شرایط موجود هستند. در این میان به نظر می رسد یکی از وظایف مهم احزاب این باشد که این مطالبات را به خواسته های حزبی و گروهی تبدیل کنند و به عنوان یک پل میان مردم و حاکمیت وارد عمل بشوند. به این ترتیب در مسیر تحقق خواسته ها گام بردارند.

 

او تأکید کرد: در این میان یک بخش هستنند که این ها در نقش اپوزوسیون و ضد انقلاب ظاهر می شوند که باید با آن ها برخورد سخت و جلوی این اقدامات گرفته شود.

 

کنعانی مقدم گفت: وقتی مشارکت سیاسی مردم را در صحنه های مختلف می خواهیم؛ قطعا مردم باید به حاکمیت و مسئولان اعتماد کنند. برای این هم باید آن ها را در تصمیم‌سازی سیاسی دخیل باشند. این گونه نباشد که مردم فقط نظاره‌گر باشند و حاکمیت تصمیم بگیرد و عمل کند و مردم فقط یک ناظر باشند. مردم ما چهل سال است که فراز و نشیب‌های انقلاب را دیده اند، باید آن ها را وارد صحنه کرد. این قدرت ملی و سرمایه اجتماعی است و می تواند خیلی از مسائل را حل کند. اما بشرطی که فضای سیاسی کشور غبارآلود نشود و شفاف باشد. 

 

اعتمادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------