آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

الیاس حضرتی: سیاست نهادهای امنیتی بازداشت طولانی دانشجویان نیست



اخبار,اخبار سیاسی,الیاس حضرتی

الیاس حضرتی نماینده تهران اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی پیگیر آزادی همه افرادی است که به شکل تصادفی یا تحت تاثیر فضای هیجانی و فضای مجازی بوده‌اند یا اعتراضی صنفی داشته‌اند.

الیاس حضرتی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در گفت و گو با اعتمادآنلاین گفت: اکثریتی از افراد جوان و کم‌سن و سال در بین دستگیرشده‌های دانشجو و دانش‌آموز وجود دارد که تعدادی از آنها بیکار هستند. 

 

وی خاطرنشان کرد: برخی بر اساس فضای به وجود آمده و مشکلات اقتصادی‌ای که در خانواده‌شان داشته‌اند، تحت تاثیر قرار گرفتند و در راهپیمایی‌ها و اعتراضات شرکت کردند. منهای عوامل اصلی این موضوع که در تشویق به اغتشاش نقش داشتند، مابقی افراد با بازجویی‌های اولیه آزاد شده‌اند. بقیه افراد هم امیدوار هستیم که در این چند روز آزاد و دانشجویان و دانش‌آموزان سر کلاس‌هایشان حاضر شوند. البته عواملی که وابستگی به خارج کشور دارند یا دستی در تیراندازی‌ها دارند و اغتشاشات را سازماندهی می‌کردند، وضعیت دیگری دارند. 

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سیاست کلی نهادهای امنیتی بر نگه داشتن طولانی مدت بازداشت شده‌ها نیست، تصریح کرد: خیلی از افراد در روز اول اعتراضات در تهران بازداشت شده بودند و با بازجویی و تذکر اولیه آزاد شدند. نگه داشتن بقیه هم امیدواریم طولانی نشود. 

 

حضرتی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر آزادی همه افرادی است که به شکل تصادفی یا تحت تاثیر فضای هیجانی و فضای مجازی بوده‌اند یا اعتراضی صنفی داشته‌اند. البته کسانی که سازماندهی می‌کردند و در اغتشاشات نقش اصلی را داشتند، باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند تا وابستگی شان به عوامل خارجی مشخص شود. 

 

این عضو فراکسیون امید اظهارداشت: در حال حاضر اقلیتی از دانشجویان هنوز آزاد نشده‌اند که بخش زیادی از آنها نیز ان‌شاءالله در روزهای آینده آزاد خواهند شد. تمام تلاش‌ها در این راستا است که دانشجویان هرچه سریع‌تر آزاد شوند. به خصوص کسانی که اعتراضات مدنی و اقتصادی داشته و در سایه فضای ایجاد شده دچار هیجاناتی شده‌اند. اطلاع ندارم که دانشجویان را در خانه‌شان گرفته‌اند یا مکانی دیگر اما تلاش می‌شود که اگر در اغتشاشات شریک نبوده‌اند یا در سازماندهی آن نقش نداشته‌اند، آزاد شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------