آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

جعفرزاده: هر مقامی خطا کرد محاکمه شود، چرا لاپوشانی؟



اخبار,اخبار سیاسی,غلامعلی جعفرزاده‌

غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن آبادی، نماینده‌ی مردم رشت و نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی، ضمن اظهار نظر درباره‌ی پرونده‌ی دو مداح مشهور گفت: چه اشکالی دارد که کسی در هر مقام و مسوولیتی، دختر یا پسر هر آدم بزرگی خطایی کرد، بیاید و محاکمه شود. چرا لاپوشانی ‌کنیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی، در مورد اینکه آیا درمورد دو مداح دستگیر شده خبر جدیدی دارد یا خیر گفت: آن دو مداح، یا هر مداح، یا هر فرمانده‌ی سپاهی، یا هرکس دیگری که دچار تخلف می‌شد، چه خوب بود که این را مخفی‌اش نمی‌کردیم. به خدا هیچ ضرری نیست؛ نشان می‎داد که ما مردم را محرم می‌دانیم نه نامحرم. مردم را محرم بدانیم. اصلا رمز موفقیت ما سال ۵۷ و هشت سال دفاع مقدس، محرم دانستن مردم بود.

 

او در ادامه افزود: چه اشکالی دارد که کسی در هر مقام و مسوولیتی، دختر یا پسر هر آدم بزرگی، خطایی کرد بیاید و محاکمه شود. چرا لاپوشانی ‌کنیم. اشکالش در چیست؟ خب مردم این‌جور اعتمادشان بیشتر می‌شود. اگر ما بیاییم و لاپوشانی کنیم، پرونده‌اش را ببندیم، بزن و بگیر کنیم، مردم اعتمادشان کم می‌شود. ما باید بگوییم که این نظام، که از برکت خون ۲۳۰ هزار شهید تشکیل شده است، با هیچ‌کس تعارف ندارد. هرکسی خیانت به آرمان‌های نظام و انقلاب کرد، انقلاب با او برخورد می‌کند. این می‌خواهد برادر فلان مقام باشد یا فرزند فلان شخص باشد. اگر این‌کار را نکنیم طبیعی است که بعدها مردم دیگر به نظام اعتماد نمی‌کنند.

 

این نماینده‌ی مجلس درباره‌ی کم شدن اعتماد مردم به رسانه‌ها گفت: الان معمولا هرکسی که اینجا می‌آید از آزادی رسانه صحبت می‌کند، بگذارید رک به شما بگویم، من ولنگاری رسانه را قبول ندارم ولی آزادی رسانه باید وجود داشته باشد. رسانه‌ها باید بتوانند که حرف بزنند. این‌ها از شعارهای انقلاب ما بود؛ مایی که سال ۵۷ در خیابان بودیم همین‌ها را به مردم قول دادیم. ما می‌خواهیم هنوز قول‌های سال پنجاه و هفتمان عملی شود. اصرار داریم قول‌هایی که سال ۵۷ دادیم، آنها عملیاتی شود.

 

وی درباره‌ی اینکه آیا فکر می‌کند تا چند ماه آینده که سالگرد ۴۰ سالگی این انقلاب است، آن وعده‌ها در این چندماه محقق خواهد شد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم که باید تلاشمان را بکنیم که محقق شود. ما باید قول‌هایی که منطقی و معقول و مشروع بودند را محقق کنیم، هر قولی را نه، یک‌سری‌ برای خودشان یک چیزهایی گفته‌اند، مثلا ما پول برق نمی‌گیریم یعنی چه؟ پول آب نمی‌گیریم یعنی چه؟ مگر می‌شود؟ کشور را ما پس با چه چیزی اداره کنیم؟ با دعا؟ طلسم؟ نمی‌شود که. ولی آن‌سوی قصه باید قول‌های معقول و منطقی را عملی کنیم؛ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی باید ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کند. خدمات باید ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

 

ایمن آبادی در واکنش به این سوال که آموزش و پرورش باید کلا رایگان باشد و این امر با کم کردن بریز و بپاش‌ها امکان تحقق خواهد داشت، گفت: ببینید اینکه آموزش باید رایگان در اختیار مردم قرار گیرد، پس تمامی این مدارس غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد و این‌ها همه غیر قانونی است. احتمال دارد که شما بگویید اختیارش با مردم است. من یک پیشنهاد به شما می‌دهم، به عنوان کسی که قانون اساسی چهل کشور دنیا را خوانده است، مسکن در آلمان حق است یا نه؟ مسکن در آلمان ارزان‌تر است یا در ایران؟ در آلمان، مفت است، حق نیست اما مفت است. ما در ایران گفتیم مسکن حق است ولی به قیمت فروش کلیه. این دوتا با هم کمی فرق دارد، خدمات باید ارزان داده شود، اگر کشور بتواند درآمد درست و حسابی داشته باشد، درآمدی که شفاف باشد و بتواند در اختیار مردم قرار گیرد، من به شما قول خواهم داد که مردم در رفاه بیشتری باشند.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره‌ی اینکه ما برای ۹دی، دهه‌ی فجر و بازسازی حرم امام خمینی، چقدر هزینه کرده‌ایم، گفت: ببینید در هزینه‌ها باید یک اولویت‌بندی شود. اگر اولویت‌بندی را انجام ندهیم، طبیعتا با مردم دچار مشکل خواهیم شد. من فکر می‌کنم اولین کار این است که اولویت‌بندی شود؛ اگر این‌کار صورت گیرد، شفاف‌سازی می‌شود. فکر می‌کنم که شفاف‌سازی بهتر از همه چیز است. ما یک چیزهایی را فکر می‌کنیم که به نفع نظام انجام می‎‌دهیم، اما دقیقا به ضرر نظام است و من خوف از این دارم که زمانی متوجه شویم که اینها به نظام ضربه زد که خدای ناکرده، دیر شده باشد.

 

او در پاسخ به اینکه آیا قول می‌دهد که امسال را پیگیری کند که چقدر قرار است هزینه شود، گفت: صد درصد. من خودم عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ام. اگر قول هم ندهم کتابچه‌اش زیر دستم است.

 

ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------