آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

شهرداری تهران در رأس نهادهای متخلف است/ استخدام 13 هزار پرسنل در فاصله سه‌ماهه نزدیک به انتخابات



اخبار,اخبار سیاسی,غلامرضا انصاری

غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بیان کرد: درصورتی‌که با متخلفان به‌صورت جدی برخورد صورت گیرد و در چهارچوب قانون حساب کشی و حسابرسی شود بخش قابل‌توجهی از بی‌اعتمادی و سرخوردگی که در طبقات مختلف خصوصاً جوانان به وجود آمده تبدیل به همگرایی، همبستگی و مشارکت اجتماعی خواهد شد.

روز گذشته محمدعلی نجفی شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر گزارش 100 روزه خود را قرائت کرد که درنتیجه آن عملکرد 12 ساله محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

بر اساس بخش‌هایی از این گزارش، نجفی به تخلفاتی مانند هزینه شدن 280 هزار میلیارد تومان در عرض 12 سال و اضافه شدن 13 هزار پرسنل در فاصله سه‌ماهه نزدیک به انتخابات اشاره کرد. علاوه براین در گزارش فوق از سوی شهردار تهران آورده شده که 85 درصد دارایی صندوق بازنشستگی در بخش املاک بلوکه‌شده و متأسفانه 70 درصد در پروژه سارینا کیش سرمایه‌گذاری صورت گرفته که یک کار خیانت‌آمیز در صندوق بازنشستگی است همچنین قراردادی با ناجا به ارزش یک میلیارد تومان به امضا رسیده که شاید ارزش واقعی آن 10 میلیون تومان هم نبوده است.

 

هنوز روزهای تبلیغات انتخاباتی را فراموش نکرده‌ایم که محمدباقر قالیباف به‌عنوان یکی از کاندیداها سایر نامزدها را به دلیل فساد اطرافیان آن‌ها مورد پرسش قرارداد و خود در فیلم انتخاباتی‌اش در جمع مردم فقیر حاضر شد و نسبت به شرایط اقتصادی موجود ابراز تأسف کرد. درواقع قالیباف که سال‌ها است در سودای ریاست جمهوری به سر می‌برد فساد موجود در شهرداری تهران را پشت شعارهای ارزشی و انقلابی پنهان کرده و در ظاهر قصد داشت با همین شرایط اداره یک کشور را در دست گیرد.

 

غلامرضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه بااینکه زمان برخورد قانونی با افرادسواستفاده کننده از قدرت که رانت‌های نجومی برای خود و وابستگان ایجاد کردند و پشت شعارهای ارزشی و انقلابی پنهان‌شده‌اند، با توجه به گزارش محمدعلی نجفی، شهردار تهران در جلسه شورای شهر تهران فرا نرسیده است،گفت: درصورتی‌که اعتراضات اخیر مردمی ریشه‌یابی شود متوجه خواهیم شد که سه یا چهار موضوع جدی باعث این انفجار اجتماعی شد.

 

وی دراین‌باره چنین توضیح داد: اعتراضات اخیر در ابتدا به ناپاکی‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، بود که شهرداری تهران در رأس نهادهای متخلف قرار داشت. نکته بعدی بحث اجرا عدالت است که این مسئله خواست عمومی و همیشگی ملت به‌حساب می‌آید. مسئله دیگر هم بحث توجه به معیشت و مشکلات گرانی، تورم و بیکاری بود و تحقق آزادی‌های تسریع شده که در قانون اساسی از اهم مطالبات مردم به شمار می‌رود.

 

انصاری در ادامه اضافه کرد: مواردی که به آن اشاره شد درصورتی‌که مسئولان اجرایی در قوه‌های مختلف مقننه، مجریه و قضایی به‌صورت جدی در تحقق آن پیگیری کنند قطعاً پشتوانه اصلی انقلاب که مردم هستند، حفظ خواهد شد، بنابراین باید مدنظر داشت با توجه به اینکه امروز به دلیل گستردگی شبکه اجتماعی بسیاری از مسائل دور از چشم مردم باقی نمی‌ماند، نمی‌توان مشکلات و تخلفات ازاین‌دست را انکار، لاپوشانی یا توجیه کرد.

 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره بهترین راه در این رابطه اظهار داشت: بهترین و اصلی‌ترین راه، به‌جای اینکه اعتراضات را به خارج از کشور نسبت دهیم همان‌طور که مقام معظم رهبری هم مطرح کردند، این است که وقتی حادثه‌ای در داخل رخ می‌دهد، دلیل آن به‌درستی تشخیص داده شود. بدون شک مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال موج‌سواری هستند ولی واقعیت این است که اعتراضات اخیر سیاسی و ضدانقلابی نبود و ریشه در همین قضایایی که شهردار تهران به آن‌ها اشاره کرد، داشت.

 

وی در این خصوص بیان کرد: درصورتی‌که با متخلفان به‌صورت جدی برخورد صورت گیرد و در چهارچوب قانون حساب کشی و حسابرسی شود بخش قابل‌توجهی از بی‌اعتمادی و سرخوردگی که در طبقات مختلف خصوصاً جوانان به وجود آمده تبدیل به همگرایی، همبستگی و مشارکت اجتماعی خواهد شد.

 

انصاری درباره ضربه‌ای که پنهان شدن پشت شعارهای ارزشی و انقلابی برای کسب مقام در جامعه به همراه خواهد داشت، یادآور شد: زمانی که به عمل کسانی که دو آتشه شعار می‌دهند، دقت صورت گیرد به‌طور معمول پی به مشکلات فراوانی خواهیم برد. در دین و شریعت هم مورداشاره قرارگرفته میانه‌روی و اعتدال شرط دین‌دار واقعی است و افراط‌ و تفریط دو سر ناپیوستگی مسائل اجتماعی است و با این روش‌ها جامعه به سمت انحطاط خواهد رفت.

 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه مطرح کرد: ریشه بخش قابل‌توجهی از مشکلاتی که در کشور با آن روبرو بودیم خصوصاً در همین اعتراضات اخیر حرکت‌های تندروانه، غیرمعقول، هنجارشکنانه و دلواپسانه بود که به دنبال برخورد با رئیس‌جمهور و دولت این رفتارها را انجام دادند که متأسفانه کلیت نظام هدف قرار گرفت.

 

رویداد ۲۴

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------