آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

موحدی کرمانی: عدالت نیست مدیر ۱۷ میلیون و کارگر یک یا دو میلیون حقوق بگیرد



اخبار,اخبار سیاسی,موحدی کرمانی

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در تنظیم لایحه بودجه باید عدالت رعایت شود، گفت: برای مدیران ۱۷ میلیون و برای کارگری که زحمت می‌کشد یک یا دو میلیون حقوق تصویب شده است، این کجایش عدالت است، هیچ جایش عدالت نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه نمایندگان باید در تصویب لایحه بودجه خیلی دقت کنند، گفت: نمایندگان باید اولویت‌ها و اهم و مهم را در نظر بگیرند و بودجه را برای مسائل اساسی کشور هزینه کنند. در تصویب بودجه باید حتما عدالت رعایت شود.

 

وی افزود: این مسئولیت‌ها امانت الهی است و حالا که مسئولان این امانت‌ها را پذیرفته‌اند نباید در ادای امانت ظلم کرده یا ظلوم و جهول باشد.

 

موحدی کرمانی با بیان اینکه روز شهادت شهید مدرس به نام مجلس نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید در زهد، پاکی، شهامت و شجاعت و مقاومت در برابر دشمن شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند. مسئولیت نمایندگان بسیار خطیر است و قانونگذاری باید برای ریشه‌کن کردن یا کم کردن گرانی، بیکاری و فساد باشد.

 

موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر گروه تروریستی داعش، گفت: از دشمن نباید غافل شد، آنها به فکر ضربه زدن در جای دیگری هستند. باید هوشیار باشیم و توطئه آنها را خنثی کنیم.

 

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری زکات، گفت: این اجلاس چه برنامه خوبی است زیرا زکات برنامه‌ای است که رابطه بین ثروتمندان و نیازمندان را کنترل می‌کند. قرآن مجید درباره توجه به فقرا یک دستور کلی داده و آن زکات است.

 

موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی، اظهار کرد: این کنگره، کنگره باعظمتی بود که باید موفق شود علوم انسانی را به دقت بررسی کرده و هر جایش که با اسلام منطبق نیست حذف شود. متصدیان متون درسی دانشگاه‌ها و مدارس باید کاملا دقت کنند که این متون با قرآن و اسلام منطبق شود.

 

وی در بخش پایانی خطبه دوم خود خاطرنشان کرد: ما زلزله غرب کشور را فراموش نمی‌کنیم. مردم زلزله زده و همچنین کل مردم ایران به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند. مردم در کمک به زلزله زدگان خوب کمک کرده‌اند و مسئولان هم خوب عمل کرده‌اند. من از اورژانس و وزارت بهداشت و فرماندهان ارتش و سپاه به خاطر خدمات ارزشمندی که داشتند تشکر می‌کنم.

 

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه خود نیز با تبریک هفته وحدت، گفت: امیدوارم جهان تسنن و تشیع به طور کامل دست به دست هم دهند و در مقابل دشمنان مشترک خود و توطئه آنها بایستند و گول آنها را نخورند. پیامبر اسلام برای ایجاد وحدت تلاش بسیار زیادی کرد و توانست بر اساس همین وحدت، امتی واحده به وجود آورده و بر دشمنان پیروز شود.

 

وی با اشاره به اینکه امت پراکنده طعمه دشمن می‌شود اما اگر متحد باشد دشمن نمی‌تواند هیچ ضربه‌ای به این امت وارد کند، گفت: عوامل مختلف در ایجاد وحدت نقش دارد که یکی از آنها حسن خلق است. اگر یک امت اسلامی می‌خواهد متحد شود باید حسن خلق داشته باشد. وقتی ملت از دولت عدل، تقوا، خدمت و محبت ببیند به دولت علاقه‌مند می‌شود و وحدت بین دولت و ملت به وجود می‌آید.

 

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اهل سنت به اهل بیت (ع) کمال احترام را دارند و علاقه‌مند به خاندان پیامبر هستند. متاسفانه حکومت‌های اسلامی یا گول خوردند یا ترسیده‌اند و اجازه نمی‌دهند وحدت به وجود بیاید اما در بین مردم شیعه و سنی وحدت حاکم است.

 

وی در پایان گفت: اگر دنبال امت واحده هستیم باید در جامعه کرم، عدل و محبت حاکم باشد و مسئولان به مردم علاقه‌مند بوده و خود را خادم آنها بدانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------